Olivier Pla w Ligierze ekipy Krohn Racing wygrał kwalifikacje do wyścigu Sebring 12 Hours. Z pierwszej linii, nieco niespodziewanie, wystartuje także Honda HPD ekipy Extreme Speed.
Wynik HPD był o tyle zaskakujący, że Hondy miały mieć trudności z walką z "młodszymi" przeciwnikami – a jak się okazało, Dalzielowi udało się pokonać nawet jednego z fenomenalnych dotychczas Ligierów. Co prawda, częściowo winę można tu zrzucić na błąd Oswaldo Negriego, który pod koniec sesji odebrał mu jedno, a być może nawet oba pozostałe szybkie okrążenia – czas Ryana Dalziela był jednak wyśmienity, tylko o 0.3 sekundy gorszy od zwycięzcy. Tym, został Olivier Pla, którego od połowy swojej części sesji nikt już nie był w stanie pokonać – za to Negriego zdołał przebić także kierowca Action Express Racing.
Choć Ligiery mocno rozpoczęły rywalizację – dobrze sprawowały się także Corvette, szczególnie Richard Westbrook z VisitFlorida.com i João Barbosa z AER. Oswaldo Negri i Olivier Pla jednak nie odpuszczali – i już w połowie sesji, obaj widnieli na czele z dość wyraźną przewagą nad konkurentami. Na czele był Pla, szybszy o niemal 0.7 sekundy od Negriego – a na trzecie miejsce wszedł Ryan Dalziel, przebijając Westbrooka, Barbosę oraz Rickiego Taylora z Wayne Taylor Racing.
Znów nienajlepiej spisywał się Joey Hand w Rileyu od Chipa Ganassiego, w czołówce lepszy tylko od Memo Rojasa z Deltawing – a Pla jeszcze się poprawiał, zwiększając przewagę nad Negrim do niemal 0.8 sekundy. Ten, 3 minuty przed końcem sesji popełnił błąd, na chwilę wypadając poza tor – w tym czasie jego wynik poprawił Dalziel, wychodząc na miejsce drugie. Brazylijczykowi nie udało się już przebić rezultatu kierowcy HPD – co więcej, w ostatniej chwili lepszy wynik zanotował również Barbosa. Na ostatnim okrążeniu, Dalziel zbliżył się nawet do lidera – Pla był jednak nie do pobicia, ostatecznie notując czas o 0.3 sekundy lepszy od konkurenta.
Wśród prototypów Challenge, od początku nad konkurentami górował Colin Braun – jego pierwsze szybkie okrążenie było o ponad 2 sekundy lepsze od drugiego Toma Kimber-Smitha. Sytuację poprawił Conor Daly z nr 38, zmniejszając stratę do lidera do 0.5 sekundy – a po chwili, tylko o 0.4 gorszy był Martin Plowman z BAR1 Motorsports. Braun wciąż się jednak poprawiał, pozostając na czele stawki – i tak mogło być już do końca, gdyby nie Plowman, który na 3 minuty przed końcem sesji pokonał kierowcę CORE Autosport czasem lepszym o 0.07 sekundy. Tego wyniku Braun nie zdołał już przebić – i tak, to nie on, a Martin Plowman zwyciężył kwalifikacje w klasie PC.
Początek kategorii GTLM należał natomiast do Pierra Kaffera. Już na początku, kierowca Ferrari zszedł grubo poniżej granicy 2 minut – a na kolejnym okrążeniu zaliczył nawet czas 1:58.9. Za Niemcem pojawił się wpierw Patrick Pilet w Porsche nr 911, a potem Antonio Garcia w Corvette nr 3 – słabo wypadały natomias oba BMW, jeszcze na 5 minut przed końcem sesji nie schodząc nawet poniżej granicy 2 minut. Wyniki poprawiali Garcia, Pilet oraz Frédéric Makowiecki z drugiego fabrycznego Porsche – i jak się okazało, to ten ostatni przebił Kaffera, na minutę przed końcem zaliczając czas o ponad 0.3 sekundy lepszy. Co więcej, wkrótce Kaffera pokonali także Pilet, Garcia i w końcu także Dirk Werner w BMW – a będący już w boksach Niemiec mógł tylko patrzeć, jak jego wynik ostatecznie dał mu tylko piąte miejsce.
W najsłabszej kategorii GTD, walka o pole position rozegrała się między Mario Farnbacherem z Porsche ekipy Alex Job Racing, a Jeroenem Bleekemolenem z Vipera nr 33. Przez większą część sesji, górą był Niemiec, już na drugim okrążeniu schodząc poniżej granicy 2:04 – 2 minuty przed końcem, pałeczkę przejął jednak Holender, i to mimo poprawienia wyniku przez Farnbachera. Ostatecznie, pole position trafiło w ręce Bleekemolena, który pokonał Farnbachera różnicą zaledwie 0.053 sekundy – trzeci był Spencer Pumpelly, pokonując Leha Keena z drugiego Porsche od Alex Job Racing. W kwalifikacjach pojawiło się również Porsche ekipy Kuby Giermaziaka – jadący nim Damien Faulker zajął szóste miejsce w tej kategorii.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | Rezultat | |||||
1 | 57 | Tracy Krohn Olivier Pla Nic Jonsson |
1 | P | Krohn Racing | Ligier JS P2 Judd | C | 1:51,152 | |||
2 | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
2 | P | Tequila Patrón ESM | HPD ARX-03b Honda | C | + 0,303 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
3 | P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | C | + 0,976 | |||
4 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr Justin Wilson |
4 | P | Michael Shank Racing | Ligier JS P2 Honda | C | + 1,018 | |||
5 | 31 | Eric Curran Dane Cameron Max Papis |
5 | P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | C | + 1,338 | |||
6 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
6 | P | VisitFlorida.com Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | C | + 1,539 | |||
7 | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor Max Angelelli |
7 | P | Wayne Taylor Racing | Dallara Corvette DP Chevrolet | C | + 1,568 | |||
8 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Jon Fogarty |
8 | P | Tequila Patrón ESM | HPD ARX-03b Honda | C | + 1,895 | |||
9 | 01 | Scott Pruett Joey Hand Scott Dixon |
9 | P | Chip Ganassi Racing | Riley Mk XXVI DP Ford | C | + 2,177 | |||
10 | 0 | Katherine Legge Memo Rojas Andy Meyrick |
10 | P | Claro/TracFone DeltaWing Racing | Deltawing DWC13 | C | + 4,071 | |||
11 | 16 | Marc Drumwright Tomy Drissi David Cheng Martin Plowman |
1 | PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | C | + 4,105 | |||
12 | 54 | Jon Bennett Colin Braun James Gue |
2 | PC | CORE autosport | Oreca FLM09 | C | + 4,175 | |||
13 | 52 | Mike Guasch Tom Kimber-Smith Andrew Palmer |
3 | PC | PR1 Mathiasen Motorsports | Oreca FLM09 | C | + 4,264 | |||
14 | 38 | James French Jerome Mee Conor Daly |
4 | PC | Performance Tech Motorsports | Oreca FLM09 | C | + 4,596 | |||
15 | 11 | Chris Cumming Bruno Junqueira Gustavo Menezes |
5 | PC | RSR Racing | Oreca FLM09 | C | + 5,298 | |||
16 | 85 | Mikhail Goikhberg Chris Miller Rusty Mitchell Gerald Kraut |
6 | PC | JDC/Miller Motorsports | Oreca FLM09 | C | + 6,096 | |||
17 | 70 | Jonathan Bomarito Tristan Nunez Sylvain Tremblay |
11 | P | SpeedSource Mazda | Lola B12/80 Mazda | C | + 6,269 | |||
18 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Mike Hedlund |
7 | PC | Starworks Motorsport | Oreca FLM09 | C | + 6,690 | |||
19 | 912 | Jörg Bergmeister Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
1 | GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | M | + 7,435 | |||
20 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet Richard Lietz |
2 | GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | M | + 7,654 | |||
21 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia Ryan Briscoe |
3 | GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | M | + 7,676 | |||
22 | 25 | Bill Auberlen Dirk Werner Augusto Farfus |
4 | GTLM | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | M | + 7,690 | |||
23 | 62 | Pierre Kaffer Giancarlo Fisichella Andrea Bertolini |
5 | GTLM | Risi Competizione | Ferrari 458 Italia GTC | M | + 7,775 | |||
24 | 24 | John Edwards Lucas Luhr Jens Klingmann |
6 | GTLM | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | M | + 7,778 | |||
25 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Simon Pagenaud |
7 | GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | M | + 8,299 | |||
26 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers Patrick Long |
8 | GTLM | Falken Tire | Porsche 911 RSR | F | + 8,635 | |||
27 | 98 | Pedro Lamy Darren Turner Mathias Lauda Paul Dalla Lana |
9 | GTLM | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | M | + 8,744 | |||
28 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen |
1 | GTD | Riley Motorsports | Dodge Viper SRT GT3-R | C | + 12,333 | |||
29 | 23 | Ian James Mario Farnbacher Alex Riberas |
2 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | Porsche 911 GT America | C | + 12,386 | |||
30 | 73 | Patrick Lindsey Spencer Pumpelly Jim Norman |
3 | GTD | Park Place Motorsports | Porsche 911 GT America | C | + 12,954 | |||
31 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Andrew Davis |
4 | GTD | Alex Job Racing | Porsche 911 GT America | C | + 13,187 | |||
32 | 007 | James Davison Christina Nielsen Brandon Davis |
5 | GTD | TRG-AMR | Aston Martin V12 Vantage GT3 | C | + 13,703 | |||
33 | 81 | Damien Faulkner Mike Skeen Michael Avenati Kuba Giermaziak |
6 | GTD | GB Autosport | Porsche 911 GT America | C | + 13,778 | |||
34 | 44 | John Potter Andy Lally Marco Seefried |
7 | GTD | Magnus Racing | Porsche 911 GT America | C | + 13,792 | |||
35 | 58 | Madison Snow Jan Heylen Emilio Valverde |
8 | GTD | Wright Motorsports | Porsche 911 GT America | C | + 13,907 | |||
36 | 93 | Al Carter Ben Keating Marc Goossens Cameron Lawrence |
9 | GTD | Riley Motorsport | Dodge Viper SRT GT3-R | C | + 13,929 | |||
37 | 48 | Christopher Haase Bruce Miller Dion von Moltke |
10 | GTD | Paul Miller Racing | Audi R8 LMS Ultra | C | + 14,113 | |||
38 | 45 | Marco Holzer Robert Thorne Colin Thompson |
11 | GTD | Flying Lizard Motorsports | Audi R8 LMS Ultra | C | + 14,347 | |||
39 | 49 | Vincente Potolicchio Marco Cioci Piergiuseppe Perazzini Rui Aguas |
12 | GTD | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | C | + 14,629 | |||
40 | 63 | Bill Sweedler Townsend Bell Anthony Lazzaro |
13 | GTD | Scuderia Corsa | Ferrari 458 Italia GT3 | C | + 15,327 | |||
41 | 97 | Michael Marsal Markus Palttala Andy Priaulx Boris Said |
14 | GTD | Turner Motorsport | BMW Z4 GT3 | C | + 16,221 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.