Dalziel na czele po pierwszej godzinie wyścigu

Żółte flagi wywieszono nad torem Sebring na niecałą godzinę od startu 12-godzinnego wyścigu. Podczas pit-stopów na prowadzenie wyszedł startujący z drugiej pozycji Ryan Dalziel z Extreme Speed Motorsports. Na czele klasy GTLM Porsche zostały przedzielone przez jedną z Corvette.

Dalziel popisał się lepszym startem od Oliviera Pla w Ligierze JS P2, jednak Francuzowi udało się utrzymać prowadzenie, objeżdżając Amerykanina o zewnętrznej pierwszego zakrętu, po czym zaczął od niego odjeżdżać. Już po kilku okrążeniach różnica wynosiła ponad sekundę, a po pół godzinie urosła do dziesięciu. Za nimi przez długi czas znajdował się Oswaldo Negri w Ligierze od Michael Shank Racing, jednak nie potrafił on zbliżyć się do tempa Pla i był zagrożony ze strony kierowców Prototypów Daytona - João Barbosa próbował wykorzystać wolniejsze auta do wyprzedzenia Brazylijczyka, ale skończyło się to kolizją obu rywali i utrzymaniem pozycji. Ostatecznie na kilka minut przed postojami w boksach Negri stracił pozycję na rzecz Barbosy, jak i jadącego za nim Dane'a Camerona.

Podczas postojów w boksach Ryan Dalziel pozostał za kierownicą HPD, natomiast Pla oddał kierownicę Ligiera w ręce Tracy'ego Krohna, co pozbawiło ekipę z numerem 57 prowadzenia w wyścigu i zepchnęło na koniec pierwszej piątki, a między nimi znajdują się Barbosa, Cameron i Richard Westbrook w Corvettach DP.

Na czele klasy GTLM zmiany dokonały się już na pierwszym okrążeniu - Antonío Garcia wyprzedził Patricka Pileta i awansował na drugie miejsce. Hiszpan ani przez chwilę nie zagroził zdobywcy pole position Frédericowi Makowieckiemu i utknął między dwoma Porsche przez całą pierwszą godzinę. Ta trójka wyraźnie wybija się na tle pozostałych reprezentantów klasy. Negatywnie natomiast zapisał się zespół Astona Martina - Paul Dalla Lana stracił prawe tylne koło po wyjeździe z boksów i przejściu kierownicy od Pedro Lamy'ego i zatrzymał się na torze, co spowodowało pierwszą neutralizację wyścigu.

Na czele klasy PC znajduje się Conor Daly, natomiast w GTD po wielu przetasowaniach na czoło powrócił startujący z pole position Viper nr 33 w rękach Jeroena Bleekemolena. Zmiennik Kuby Giermaziaka, Michael Avenatti, po przejęciu samochodu od Damiena Faulknera jedzie na 11. pozycji w klasie.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze