Scott Pruett i Memo Rojas po starcie z pole position tylko na chwilę stracili prowadzenie w wyścigu United SportsCar Championship na ulicach Long Beach. W klasie GTLM Jan Magnussen i Antonio Garcia szybko odjechali rywalom i nie pozwolili już się dogonić.
Rojas w Rileyu 01 zespołu Chipa Ganassiego wystartował z pole position i utrzymał prowadzenie do pierwszego zakrętu. Za nim doszło do kolizji startującego z drugiego pola Johna Pewa w podobnym Rileyu zespołu Michaela Shanka z Rickiym Taylorem z Wayne Taylor Racing oraz Gustavo Yacamana z Oak Racing. Ta trójka próbowała wjechać w pierwszy zakręt obok siebie. Taylor utrzymywał wewnętrzną linię i wyprzedzając Yacamana wymusił na nim obranie szerszej drogi. Kolumbijczyk uderzył w Pewa, który zatrzymał się na barierze z opon i spadł na ostatnie miejsce.
Pew odrobił straty do prototypów, ale jego wyścig zakończył się przedwcześnie. Niecałe pół godziny po starcie walczył z Michaelem Valliante o miejsce w czołówce. Pew wyprzedził Kanadyjczyka, lecz ten starał się odzyskać pozycję, aż w zakręcie szóstym przeprowadził manewr po wewnętrznej. Wszystko wskazywało na to, że będzie on udany, lecz Valiante obrócił się na wyjściu z zakrętu i uderzył tyłem w barierę, a Pew znalazł się między nim a ścianą i nie miał innej możliwości, jak uderzyć w prototyp rywala. Valiante był w stanie kotynuować rywalizację, a Pew po zjeździe do boksów wycofał się z rywalizacji.
Wyścig uspokoił się i pod nieobecność żółtych flag w trakcie rywalizacji, klasyfikacja została ustalona przez postoje w boksach. Dzięki znakomitemu pit-stopowi, na prowadzenie wyszedł João Barbosa z Action Express. Portugalczyk nie mógł jednak dorównać tempem Scottowi Pruettowi i Jordanowi Taylorowi, którzy wyprzedzili go w ciągu kilku okrążeń i ustalili w ten sposób kolejność na mecie.
Rozczarowująca była też rywalizacja w klasie GT Le Mans. Antonio Garcia w Corvette po starcie z pole position szybko wyprzedził Eda Browna w prototypie od Extreme Speed. Brown spowalniał resztę stawki GT tak bardzo, że Hiszpan zbudował sobie 10-sekundową przewagę nad Johnem Edwardsem w BMW. Tuż za nim jechał jego kolega z zespołu Andy Priaulx i Oliver Gavin. Po 35 minutach wyścigu ta trójka w końcu wyprzedziła Browna. Dwójka BMW zaczęła stopniowo odrabiać straty. Edwards przekazał w boksach kierownicę Dirkowi Müllerowi, który do końca wyścigu zredukował ją do 6 sekund.
Andy Priaulx popełnił poważny błąd na wjeździe do alei serwisowej, urywając prawe lusterko. Przed wyjazdem na tor Billa Auberlena zespół musiał poświęcić pół minuty na wymianę drzwi. Mimo tej wpadki, Priaulx i Auberlen utrzymali prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Choć Tommy Milner ustanowił nowy rekord toru i dogonił Müllera, nie był w stanie go wyprzedzić. Jego zespołowi koledzy dali Corvette pierwsze zwycięstwo modelu C7.R.
Daleko z tyłu na czwartej i piątej pozycji przyjechały fabryczne Porsche - zwycięzcy dwóch pierwszych rund USCC. Jeszcze gorzej poradziły sobie Vipery. Nr 93 nie dotarł do mety, a 91 stracił na mecie ponad 50 sekund do zwycięzców. Nieudany wyścig zaliczyły także prywatne zespoły - Risi Competizione i Team Falken Tire, których załogi przejechały odpowiednio dwa i trzy okrążenia mniej od zwycięskiej Corvette.
{youtube}SosgNEQOJ2Q{/youtube}
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
1 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas |
P | Chip Ganassi Racing | 77 okr. | |||
2 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | + 0,759 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Action Express Racing | + 4,251 | |||
4 | 42 | Olivier Pla Gustavo Yacaman |
P | OAK Racing | + 29,247 | |||
5 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
P | Spirit Of Daytona | + 1:19,445 | |||
6 | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel |
P | Extreme Speed Motorsports | + 1 okr. | |||
7 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P | Extreme Speed Motorsports | + 1 okr. | |||
8 | 3 | Jan Magnussen Antonio Garcia |
GTLM | Corvette Racing | + 2 okr. | |||
9 | 56 | Dirk Müller John Edwards |
GTLM | BMW Team RLL | + 2 okr. | |||
10 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | + 2 okr. | |||
11 | 911 | Nick Tandy Richard Lietz |
GTLM | Porsche North America | + 2 okr. | |||
12 | 912 | Patrick Long Michael Christensen |
GTLM | Porsche North America | + 2 okr. | |||
13 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx |
GTLM | BMW Team RLL | + 2 okr. | |||
14 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens Jonathan Bomarito |
GTLM | SRT Motorsports | + 2 okr. | |||
15 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
GTLM | Team Falken Tire | + 3 okr. | |||
16 | 62 | Giancarlo Fisichella Dane Cameron |
GTLM | Risi Competizione | + 4 okr. | |||
17 | 07 | Tristan Nunez Joel Miller |
P | SpeedSource | + 6 okr. | |||
18 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Marc Goossens |
GTLM | SRT Motorsports | + 21 okr. | |||
19 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
P | Michael Shank Racing | + 38 okr. | |||
20 | 31 | Eric Curran Boris Said |
P | Marsh Racing | + 55 okr. | |||
21 | 70 | Sylvain Tremblay Tom Long |
P | SpeedSource | + 74 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.