Silniki Forda w pierwszej linii

Scott Pruett z zespołu wywalczył pole position do sobotniego wyścigu United SportsCar Championship na ulicach Long Beach. W klasie GTLM najlepszym czasem popisał się Jan Magnussen w Corvette.

Kierowca Chipa Ganassiego wyszedł na prowadzenie na początku 15-minutowej sesji i utrzymał prowadzenie do końca mimo prób podjętych przez jego rywali w prototypach. Największe zmiany w klasyfikacji dokonały się w ostatnich trzech minutach sesji, kiedy wznowiono sesję po krótkim okresie czerwonej flagi spowodowanym przez zatrzymanie się na torze Ryana Dalziela z Extreme Speed Motorsport.

Pruett uzyskał wtedy czas 1:15,325 i pokonał w ten sposób Ozza Negri z zespołu Michaela Shanka o zaledwie 0,04 sekundy. Obaj startują w podobnych prototypach Riley z silnikiem Forda. Jest to pierwsze pole position producenta z niebieskim owalem w logo w nowej serii.

W drugiej linii ustawi się załoga nr 5 - Christian Fittipaldi i Joao Barbosa w Corvette DP zespołu Action Express a obok nich na starcie pojawi się najlepszy prototyp P2 - Morgan-Nissan zespołu Oak Racing, w którym Olivier Pla uzyskał czas 1:15,668, o niecałe cztery dziesiąte sekundy wolniejszy od najlepszego.

Trzecia linia to dwie Corvette DP - nr 10 zespołu Wayna Taylora i 90 Spirit od Faytona. Dwa HPD od Extreme Speed wystartują z siódmego i ósmego pola po nieudanych kwalifikacjach, szczególnie dla Dalziela w prototypie nr 1.

W klasie GTLM przez dłuższy czas zapowiadało się na dominację BMW. Na prowadzeniu znajdował się Bill Auberlen w Z4 GTE nr 55 przed Dirkiem Mullerem w siostrzanym aucie nr 56. Na niecałe pięć minut przed końcem sytuację zmienił Jan Magnussen w Corvette nr 3, uzyskując dający mu pierwsze miejsce z przewagą 0,152 sekundy nad Auberlenem czas 1:17,939. Dla Corvette to także pierwsze pole position w USCC.

Auberlen i Muller zakończyli sesję na drugim i trzecim miejscu, przed drugą Corvette prowadzoną przez Tommy'ego Milnera i Nickiem Tandy w fabrycznym Porsche nr 911, w którym podczas treningów doszło do awarii układu napędowego. Drugie Porsche Michaela Christensena było szóste. Ten samochód miał w porannych sesjach problemy z silnikiem. Giancarlo Fisichella zakwalifikował Ferrari zespołu Risi na siódmym miejscu.

P Nr Kierowca Klasa Zespół   Rezultat
1 01
Scott Pruett
Memo Rojas
P Chip Ganassi Racing 1:15,325
2 60
John Pew
Oswaldo Negri Jr
P Michael Shank Racing + 0,041
3 5

João Barbosa
Christian Fittipaldi
P Action Express Racing + 0,246
4 42

Olivier Pla
Gustavo Yacaman
P OAK Racing + 0,343
5 10
Ricky Taylor
Jordan Taylor
P Wayne Taylor Racing + 0,418
6 90

Richard Westbrook
Michael Valiante
P Spirit Of Daytona + 0,627
7 2
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P Extreme Speed Motorsports + 1,804
8 1
Scott Sharp
Ryan Dalziel
P Extreme Speed Motorsports + 2,508
9 3
Jan Magnussen
Anthony Garcia
GTLM Corvette Racing + 2,614
10 55
Bill Auberlen
Andy Priaulx
GTLM BMW Team RLL + 2,766
11 56
Dirk Müller
John Edwards
GTLM BMW Team RLL + 2,921
12 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GTLM Corvette Racing + 3,164
13 31
Eric Curran
Boris Said
P Marsh Racing + 3,224
14 911

Nick Tandy
Richard Lietz
GTLM Porsche North America + 3,249
15 912
Patrick Long
Michael Christensen
GTLM Porsche North America + 3,350
16 62
Giancarlo Fisichella
Dane Cameron
GTLM Risi Competizione + 3,712
17 91


Dominik Farnbacher
Marc Goossens
Jonathan Bomarito
GTLM SRT Motorsports + 3,898
18 17

Wolf Henzler
Bryan Sellers
GTLM Team Falken Tire + 3,945
19 93


Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
Marc Goossens
GTLM SRT Motorsports + 4,655
20 07
Tristan Nunez
Joel Miller
P SpeedSource + 10,006
21 70

Sylvain Tremblay
Tom Long
P SpeedSource  

Źródło: Sportscar365.com, Sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze