Scott Pruett z zespołu wywalczył pole position do sobotniego wyścigu United SportsCar Championship na ulicach Long Beach. W klasie GTLM najlepszym czasem popisał się Jan Magnussen w Corvette.
Kierowca Chipa Ganassiego wyszedł na prowadzenie na początku 15-minutowej sesji i utrzymał prowadzenie do końca mimo prób podjętych przez jego rywali w prototypach. Największe zmiany w klasyfikacji dokonały się w ostatnich trzech minutach sesji, kiedy wznowiono sesję po krótkim okresie czerwonej flagi spowodowanym przez zatrzymanie się na torze Ryana Dalziela z Extreme Speed Motorsport.
Pruett uzyskał wtedy czas 1:15,325 i pokonał w ten sposób Ozza Negri z zespołu Michaela Shanka o zaledwie 0,04 sekundy. Obaj startują w podobnych prototypach Riley z silnikiem Forda. Jest to pierwsze pole position producenta z niebieskim owalem w logo w nowej serii.
W drugiej linii ustawi się załoga nr 5 - Christian Fittipaldi i Joao Barbosa w Corvette DP zespołu Action Express a obok nich na starcie pojawi się najlepszy prototyp P2 - Morgan-Nissan zespołu Oak Racing, w którym Olivier Pla uzyskał czas 1:15,668, o niecałe cztery dziesiąte sekundy wolniejszy od najlepszego.
Trzecia linia to dwie Corvette DP - nr 10 zespołu Wayna Taylora i 90 Spirit od Faytona. Dwa HPD od Extreme Speed wystartują z siódmego i ósmego pola po nieudanych kwalifikacjach, szczególnie dla Dalziela w prototypie nr 1.
W klasie GTLM przez dłuższy czas zapowiadało się na dominację BMW. Na prowadzeniu znajdował się Bill Auberlen w Z4 GTE nr 55 przed Dirkiem Mullerem w siostrzanym aucie nr 56. Na niecałe pięć minut przed końcem sytuację zmienił Jan Magnussen w Corvette nr 3, uzyskując dający mu pierwsze miejsce z przewagą 0,152 sekundy nad Auberlenem czas 1:17,939. Dla Corvette to także pierwsze pole position w USCC.
Auberlen i Muller zakończyli sesję na drugim i trzecim miejscu, przed drugą Corvette prowadzoną przez Tommy'ego Milnera i Nickiem Tandy w fabrycznym Porsche nr 911, w którym podczas treningów doszło do awarii układu napędowego. Drugie Porsche Michaela Christensena było szóste. Ten samochód miał w porannych sesjach problemy z silnikiem. Giancarlo Fisichella zakwalifikował Ferrari zespołu Risi na siódmym miejscu.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
1 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas |
P | Chip Ganassi Racing | 1:15,325 | |||
2 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
P | Michael Shank Racing | + 0,041 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Action Express Racing | + 0,246 | |||
4 | 42 | Olivier Pla Gustavo Yacaman |
P | OAK Racing | + 0,343 | |||
5 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | + 0,418 | |||
6 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
P | Spirit Of Daytona | + 0,627 | |||
7 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P | Extreme Speed Motorsports | + 1,804 | |||
8 | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel |
P | Extreme Speed Motorsports | + 2,508 | |||
9 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia |
GTLM | Corvette Racing | + 2,614 | |||
10 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx |
GTLM | BMW Team RLL | + 2,766 | |||
11 | 56 | Dirk Müller John Edwards |
GTLM | BMW Team RLL | + 2,921 | |||
12 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | + 3,164 | |||
13 | 31 | Eric Curran Boris Said |
P | Marsh Racing | + 3,224 | |||
14 | 911 | Nick Tandy Richard Lietz |
GTLM | Porsche North America | + 3,249 | |||
15 | 912 | Patrick Long Michael Christensen |
GTLM | Porsche North America | + 3,350 | |||
16 | 62 | Giancarlo Fisichella Dane Cameron |
GTLM | Risi Competizione | + 3,712 | |||
17 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens Jonathan Bomarito |
GTLM | SRT Motorsports | + 3,898 | |||
18 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
GTLM | Team Falken Tire | + 3,945 | |||
19 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Marc Goossens |
GTLM | SRT Motorsports | + 4,655 | |||
20 | 07 | Tristan Nunez Joel Miller |
P | SpeedSource | + 10,006 | |||
21 | 70 | Sylvain Tremblay Tom Long |
P | SpeedSource |
Źródło: Sportscar365.com, Sportscar365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.