Sébastien Bourdais zdobył pole position w kwalifikacjach do wyścigu Sebring 12 Hours. Kierowca Corvette DP od Aciton Express Racing pokonał Oliviera Pla z OAK Racing.
Choć w treningach wydawało się, że górą na Sebring mogą być pojazdy warsztatu Riley – w kwalifikacjach, na czele stanęła Corvette DP. Dzięki Sébastienowi Bourdais, sobotni wyścig rozpocznie z czoła faworyzowana załoga Action Express Racing nr 5 – z pierwszej linii startując razem z prototypem Le Mans od OAK Racing. Najszybszy Riley tym razem był dopiero szósty, Scott Dixon z załogi Chip Ganassi Racing nr 02 przegrywając z jeszcze jedną Corvette oraz dwoma LMP. W kategorii PC triumfował Bruno Junqueira, a Colin Braun był dopiero czwarty – wśród pojazdów GTLM, Michael Christensen z Porsche nr 912 pokonał dwa fabryczne BMW i dwie Corvette. BMW nieco niespodziewanie okazało się najszybsze w najsłabszej kategorii GTD – Kuba Giermaziak wywalczył dla załogi NGT nr 30 miejsce jedenaste. We wszystkich kategoriach, wyniki liderów były nowymi rekordami kwalifikacji.
W walce o pole position, początkowo na czele widniał Jon Fogarty w Corvette DP nr 9 od Action Express – jego czas przebił dopiero Sébastien Bourdais, jako pierwszy schodząc poniżej granicy 1:53. Dość długo czekaliśmy na pojawienie się Rileyów od Chip Ganassi Racing – gdy jednak w końcu rozpoczęły one walkę o pozycje na starcie, Scott Dixon w nr 02 awansował na miejsce trzecie. Niestety, szybko na drugie wszedł Ricky Taylor w Corvette nr 10 od Wayne Taylor Racing, jego przeskoczył Olivier Pla w Morganie nr 42 – a Bourdais wciąż poprawiał swój wynik, schodząc już poniżej 1:52. Gdy Dixon ponownie zaliczył trzeci czas, znów krótko cieszył się z miejsca w drugiej linii – a gdy zrobił to jeszcze raz pod sam koniec sesji, nieoczekiwanie pokonali go Ryan Dalziel z HPD nr 1 od Extreme Speed i Klaus Graf w Oreca nr 6 od Muscle Milk, między sobą różniąc się tylko o 0.005 sekundy. Najlepszy Riley był więc dopiero szósty – a ani Olivier Pla, ani nikt inny nie zdołał pokonać świetnego czasu Bourdaisa.
Tradycyjnie, wcześniej do walki stanęły prototypy PC – tu, początkowo i zgodnie z oczekiwaniami, na czele pojawił się Colin Braun z załogi CORE Autosports. Brauna przebił jednak Bruno Junqueira z RSR Racing, później "odbitą" pozycję odebrał mu drugi groźny Brazylijczyk, Raphael Matos – a poważnym przeciwnikiem był również Tom Kimber-Smith z ekipy 8Star. Kiedy owa trójka konkurentów, po raz kolejny wyprzedziła Brauna w tabeli wyników, ten nie zdołał już wrócić na czoło stawki i pozostał na miejscu czwartym. Ostatecznie, najszybszym okazał się być Junqeira – a Kimber-Smith o zaledwie 0.004 sekundy przebił wynik Matosa.
W kategorii GTLM, tylko na początku prym wiodły zespoły prywatne – później, na czoło wyszedł Oliver Gavin w Corvette nr 4, a następnie Michael Christensen w Porsche nr 912. Duńczyk jako pierwszy zszedł poniżej granicy 2 minut – później zrobił to Dirk Müller z BMW nr 56, który na kolejnej serii okrążeń przebił czas Christensena, wspólnie z kolegą z drugiego Z4 GTE, Billem Auberlenem. Kierowców BMW pokonał jednak Richard Lietz z drugiego fabrycznego Porsche – a następnie sam Christensen, który zszedł poniżej granicy 1:59. Müllera stać było już tylko na drugi czas sesji, przegrywając z Duńczykiem o niecałe 0.1 sekundy – a pod koniec, do gry wrócili kierowcy Corvette, wchodząc na pozycje 3-4 z jeszcze jedną w tych kwalifikacjach, minimalną różnicą, wynoszącą tu 0.002 sekundy. W ostatniej chwili, trzeci czas uzyskał jednak Auberlen – i to on znalazł się za Müllerem w tabeli wyników.
Pierwsza do boju o pole position ruszyła kategoria GTD – m.in. Kuba Giermaziak, a także Towsend Bell, Jeroen Bleekemolen, Kevin Estre, Nelson Canache czy Jan Heylen. Pierwszy poniżej granicy 2:05 zszedł jednak James Davidson w Aston Martinie, którego wkrótce pokonał Leh Keen z Porsche nr 22 od Alex Job Racing. Jego czas pozostawał na czele stawki dłuższą chwilę – lecz w końcu przebił go Jan Heylen z Porsche nr 13 od Rum Bum Racing. I wtedy, jeszcze szybszy okazał się być Dane Cameron w BMW nr 94, wskakując swoim Z4 GT3 od Turner Motorsports na czoło stawki. Keen próbował odbić tą pozycję – jego najlepszy wynik był jednak o 0.1 sekundy gorszy – a pod sam koniec sesji, na trzecie miejsce wskoczył Jeroen Bleekemolen w Viperze nr 33. Kuba Giermaziak nie należał może do ścisłej czołówki – jednak z czasem gorszym o 0.7 sekundy, Polak zdobył jedenaste miejsce w kategorii.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
1 | P | Action Express Racing | 1:51.917 | ||||
2 | 42 |
Olivier Pla |
2 | P | OAK Racing | 1:52.086 | +0.169 | |||
3 | 10 | Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
3 | P | Wayne Taylor Racing | 1:52.544 | +0.627 | |||
4 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
4 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:52.662 | +0.745 | ||
5 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf Jann Mardenborough |
5 | P | Pickett Racing | 1:52.667 | +0.750 | |||
6 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Sage Karam |
6 | P | Chip Ganassi Racing | 1:53.098 | +1.181 | |||
7 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
7 | P | Spirit Of Daytona | 1:53.147 | +1.230 | |||
8 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Simon Pagenaud |
8 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:53.393 | +1.476 | |||
9 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas Marino Franchitti |
9 | P | Chip Ganassi Racing | 1:53.456 | +1.539 | |||
10 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle Jon Fogarty |
10 | P | Action Express Racing | 1:53.590 | +1.673 | |||
... | ... | ... | ||||||||
12 | 09 | Duncan Ende Bruno Junqueira David Heinemeier-Hansson |
1 | PC | RSR Racing | 1:54.839 | +2.922 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 25 | Eric Lux Tom Kimber-Smith Mike Marsal Sean Rayhall |
2 | PC | 8Star Motorsports | 1:55.599 | +3.682 | |||
17 | 38 | Charlie Shears Raphael Matos David Ostella |
3 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:55.603 | +3.686 | |||
... | ... | ... | ||||||||
26 | 912 | Patrick Long Michael Christensen Jörg Bergmeister |
1 | GTLM | Porsche North America | 1:58.933 | +7.016 | |||
27 | 56 | Dirk Müller John Edwards Dirk Werner |
2 | GTLM | BMW Team RLL | 1:59.024 | +7.107 | |||
28 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx Joey Hand |
3 | GTLM | BMW Team RLL | 1:59.094 | +7.177 | |||
... | ... | ... | ||||||||
37 | 94 | Markus Palttala Paul Dalla Lana Dane Cameron Shane Lewis |
1 | GTD | Turner Motorsport | 2:04.258 | +12.341 | |||
38 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Philipp Frommenwiler |
2 | GTD | Alex Job Racing | 2:04.268 | +12.351 | |||
39 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen |
3 | GTD | Riley Motorsports | 2:04.311 | +12.394 | |||
... | ... | ... | ||||||||
47 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Christina Nielsen |
11 | GTD | NGT Motorsport | 2:05.029 | +13.112 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.