Scott Pruett i Scott Dixon w dwóch Rileyach ekipy Chip Ganassi Racing byli najszybsi w ostatniej sesji treningowej na torze Sebring. Amerykanie uzyskali wyniki na swoich ostatnich okrążeniach.
Równo godzinę po starcie ostatniej sesji treningowej przed wyścigiem Sebring 12 Hours, na czele tabeli wyników widniał czas Oliviera Pla z prototypu Le Mans ekipy OAK Racing. Swoich ostatnich okrążeń nie ukończyli jednak dwaj kierowcy pojazdów od Chipa Ganassiego – a gdy ci przekroczyli linię mety, okazało się, że Francuz był dopiero trzecim najszybszym kierowcą sesji. Scott Dixon ustąpił tym razem pola imiennikowi z załogi nr 1, Pruettowi – który w końcu przypomniał, że załoga ta jeszcze rok temu była głównym faworytem wśród prototypów Daytona. W pozostałych kategoriach, w czołówce pojawiło sie kilka nowych ekip – za to cała seria znów obfitowała w czerwone flagi. Pech dotknął szczególnie Ferrari ekipy Risi Competizione, które uległo uszkodzeniu po kontakcie z jednym z Audi kategorii GTD.
W kategorii prototypów, także czwarte miejsce poznaliśmy dopiero na finiszu sesji – pojawił się na nim Johannes van Overbeek w HPD ARX-03b nr 2 od Extreme Speed, przebijając wynik innego prototypu Le Mans – Janna Mardenborough z Oreca 03 zespołu Muscle Milk. Dopiero za nimi, szóste miejsce zajęła pierwsza z Corvette DP – załoga Action Express Racing nr 9 miała jednak w tym treningu sporo przygód, na czele z przebitą oponą. Niżej znaleźli się koledzy Jona Fogartego z załogi AER nr 5 – a ósmy był kolejny prototyp Riley, nr 60 od Michael Shank Racing.
Pod sam koniec sesji uplasowała się również czołówka kategorii PC – najlepszy czas ponownie uzyskał Raphael Matos z załogi nr 38 od Performance Tech, przebijając wynik Colina Brauna z pierwszej części treningu. Inny Brazylijczyk, Bruno Junqueira z nr 09 od RSR, zajął miejsce trzecie, swój rezultat uzyskując mniej-więcej w tym samym czasie, co czwarty Gunnar Jeanette z nr 52 od PR1/Mathiasen Motorsport.
Podobna sytuacja, co wśród prototypów, miała miejsce także w kategorii GTLM. W tym przypadku, to Antonio Garcia w Corvette nr 3 odebrał czołową pozycję Dirkowi Müllerowi z BMW nr 56 – z drugiej strony, na kolejnych miejscach znalazły się oba fabryczne Z4 GTE. Było to tym ważniejsze, że w tej sesji, aż sześć załóg zeszło poniżej granicy 2 minut – zrobili to także Olivier Gavin w Corvette nr 4 oraz Patrick Long i Richard Lietz w dwóch fabrycznych Porsche. Pechowy kontakt z Audi kategorii GTD, już na czwartym okrążeniu pomiarowym odebrał szanse na czołowy czas załodze Ferrari – które także mogło należeć tu do czołówki, gdyż na owych czterech okrążeniach, Gianmaria Bruni zdołał uzyskać wynik 2:00.065. Okazał się on lepszy od prywatnego Porsche od Team Falken Tire, prywatnego Ferrari od Krohn Racing oraz dwóch fabrycznych Viperów.
Bez zmian na finiszu, sesję zakończyła jedynie kategoria GTD – tu na czele tabeli znalazł się Mike Vess z Porsche nr 71 zespołu Park Place. Drugi pojazd tej ekipy zajął miejsce trzecie – a przedzielił go Aston Martin nr 007, a konkretnie James Davidson. Słabiej wypadli tu faworyci tacy, jak Audi nr 45 od Flying Lizards czy Ferrari nr 51 od Spirit of Race – słabiej wypadła również załoga NGT nr 30, dla której Kuba Giermaziak zaliczył szesnasty czas treningu.
O godzinie 21:10 rozpoczną się kwalifikacje do sobotniego wyścigu.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas Marino Franchitti |
1 | P | Chip Ganassi Racing | 1:53.241 | ||||
2 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Sage Karam |
2 | P | Chip Ganassi Racing | 1:53.500 | +0.259 | |||
3 | 42 |
Olivier Pla |
3 | P | OAK Racing | 1:53.567 | +0.326 | |||
4 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Simon Pagenaud |
4 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:53.745 | +0.504 | |||
5 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf Jann Mardenborough |
5 | P | Pickett Racing | 1:53.887 | +0.646 | |||
6 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle Jon Fogarty |
6 | P | Action Express Racing | 1:54.071 | +0.830 | |||
7 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
7 | P | Action Express Racing | 1:54.103 | +0.862 | |||
8 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr Justin Wilson |
8 | P | Michael Shank Racing | 1:54.217 | +0.976 | |||
9 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
9 | P | Spirit Of Daytona | 1:54.265 | +1.024 | |||
10 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
10 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:54.402 | +1.161 | ||
... | ... | ... | ||||||||
13 | 38 | Charlie Shears Raphael Matos David Ostella |
1 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:56.434 | +3.193 | |||
14 | 54 | Jon Bennett Colin Braun James Gue |
2 | PC | CORE autosport | 1:56.606 | +3.365 | |||
15 | 09 | Duncan Ende Bruno Junqueira David Heinemeier-Hansson |
3 | PC | RSR Racing | 1:56.745 | +3.504 | |||
... | ... | ... | ||||||||
23 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
1 | GTLM | Corvette Racing | 1:59.133 | +5.892 | |||
24 | 56 | Dirk Müller John Edwards Dirk Werner |
2 | GTLM | BMW Team RLL | 1:59.367 | +6.126 | |||
25 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx Joey Hand |
3 | GTLM | BMW Team RLL | 1:59.376 | +6.135 | |||
... | ... | ... | ||||||||
38 | 71 | Patrick Lindsey Connor De Phillippi Kevin Estré Mike Vess |
1 | GTD | Park Place Motorsports | 2:03.449 | +10.208 | |||
39 | 007 | David Block Al Carter James Davison |
2 | GTD | TRG-AMR | 2:03.832 | +10.591 | |||
40 | 73 | Jim Norman Craig Stanton Kevin Estré Mike Vess |
3 | GTD | Park Place Motorsports | 2:03.878 | +10.637 | |||
... | ... | ... | ||||||||
53 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Christina Nielsen |
16 | GTD | NGT Motorsport | 2:05.331 | +12.090 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.