Wiele czerwonych flag miało miejsce podczas nocnej, półtoragodzinnej sesji treningowej. Na czele ponownie pojawił się prototyp Riley nr 02 od Chip Ganassi Racing.
Już po raz drugi, Scott Dixon znalazł się na czele tabeli wyników sesji testowej na Sebring – tym razem jednak, po części stało się to za sprawą sporej liczby czerwonych flag. Pierwsza miała tu miejsce tuż po rozpoczęciu sesji, kiedy to problemy na zakręcie nr 5 miał pojazd ekipy Highway to Help – potem jeszcze czterokrotnie zatrzymywano trening, w ostatnim przypadku decydując się na zakończenie sesji kilka minut przed jej regulaminowym końcem. Dzięki temu, swój najlepszy wynik zachował Dixon z Rileya nr 02 – a także Bruno Junqueira z prototypu PC nr 09 od RSR, Olivier Gavin z Corvette nr 4 i Leh Keen z Porsche nr 22 od Alex Job Racing.
W przypadku najszybszych prototypów, aż trzy pojazdy Riley znalazły się w pierwszej czwórce nocnej sesji treningowej. Prócz najszybszego Scotta Dixona, trzeci czas zajął tu Justin Wilson z nr 60 od Michael Shank Racin – a czwarty był Scott Pruett z drugiego pojazdu od Chip Ganassi Racing, faworyzowanego nr 01. Między nimi znalazła się tylko Corvette DP nr 5 od Action Express Racing, dla której drugi czas uzyskał Sébastien Bourdais – następny taki prototyp był szósty, Jordan Taylor przegrywając także z Simonem Pagenaud z HPD ARX-03b nr 2 od Extreme Speed, najlepszego w nocy prototypu Le Mans.
Wśród słabszych prototypów Challenge, tym razem najlepszy czas zanotował Brazylijczyk Bruno Junqeira z załogi nr 09 od RSR Racing, o niecałe 0.1 sekundy przebijając wynik Colina Brauna z CORE Autosport. Nieco gorszy był Tom Kimber-Smith z prototypu nr 25 od 8Star – najlepszy w sesji drugiej Raphael Matos uzyskał czwarty wynik, gorszy od rodaka z RSR o 0.7 sekundy.
W kategorii GTLM, w końcu na czele znalazła się nowa Corvette C7.R – Oliver Gavin z załogi nr 4 notując czas o przeszło pół sekundy lepszy od Johna Edwardsa z BMW nr 56. Fabryczne Z4 GTE spisały się w nocy całkiem dobrze, gdyż za Edwardsem znalazł się Joey Hand z drugiego pojazdu ekipy Team RLL – a w końcu, w czołówce zobaczyliśmy również Vipera, Dominik Farnbacher uzyskując czwarty czas sesji, gorszy od lidera o ponad 0.8 sekundy. Dopiero piąty wynik zanotowało fabryczne Porsche, znów za sprawą załogi nr 912 – nieco gorzej wypadły Corvette nr 3 i Ferrari nr 62, a Porsche nr 911 z powodu problemów zanotowało najgorszy czas tej kategorii.
Kuba Giermaziak uratował za to pozycję załogi nr 30 w kategorii GTD, gdzie o wiele gorzej od Polaka spisywali się Henrique Cisneros i Christina Nielsen. Dzięki Giermaziakowi, Porsche od NGT znalazło się jednak na miejscu ósmym – a najlepszy wynik uzyskał Leh Keen z siostrzanego 911 GT America nr 22 od Alex Job Racing. Keen przebił wynik Andego Lallego z nr 44 od Magnus Racing – a ponownie trzeci czas zanotował Viper ekipy Riley, Jeroen Bleekemolen gorszy od Keena o 0.7 sekundy. Przed Polakiem znalazły się również Ferrari ekip Spirit of Race, Scuderia Corsa i AIM Motorsports, a także jedyne w stawce BMW Z4 GT3 zespołu Turner Motorsport.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Sage Karam |
1 | P | Chip Ganassi Racing | 1:53.090 | ||||
2 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
2 | P | Action Express Racing | 1:53.654 | +0.564 | |||
3 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr Justin Wilson |
3 | P | Michael Shank Racing | 1:53.671 | +0.581 | |||
4 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas Marino Franchitti |
4 | P | Chip Ganassi Racing | 1:54.394 | +1.304 | |||
5 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Simon Pagenaud |
5 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:54.645 | +1.555 | |||
6 | 10 | Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
6 | P | Wayne Taylor Racing | 1:54.673 | +1.583 | |||
7 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle Jon Fogarty |
7 | P | Action Express Racing | 1:54.935 | +1.845 | |||
8 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
8 | P | Spirit Of Daytona | 1:54.954 | +1.864 | |||
9 | 42 |
Olivier Pla |
9 | P | OAK Racing | 1:55.196 | +2.106 | |||
10 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf Jann Mardenborough |
10 | P | Pickett Racing | 1:55.714 | +2.624 | |||
... | ... | ... | ||||||||
14 | 09 | Duncan Ende Bruno Junqueira David Heinemeier-Hansson |
1 | PC | RSR Racing | 1:57.001 | +3.911 | |||
15 | 54 | Jon Bennett Colin Braun James Gue |
2 | PC | CORE autosport | 1:57.096 | +4.006 | |||
16 | 25 | Eric Lux Tom Kimber-Smith Mike Marsal Sean Rayhall |
3 | PC | 8Star Motorsports | 1:57.448 | +4.358 | |||
... | ... | ... | ||||||||
21 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Robin Liddell |
1 | GTLM | Corvette Racing | 2:00.157 | +7.067 | |||
22 | 56 | Dirk Müller John Edwards Dirk Werner |
2 | GTLM | BMW Team RLL | 2:00.695 | +7.605 | |||
23 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx Joey Hand |
3 | GTLM | BMW Team RLL | 2:00.713 | +7.623 | |||
... | ... | ... | ||||||||
34 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Philipp Frommenwiler |
1 | GTD | Alex Job Racing | 2:04.570 | +11.480 | |||
... | ... | ... | ||||||||
36 | 44 | John Potter Andy Lally Marco Seefried |
2 | GTD | Magnus Racing | 2:04.901 | +11.811 | |||
... | ... | ... | ||||||||
38 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen |
3 | GTD | Riley Motorsports | 2:05.293 | +12.203 | |||
... | ... | ... | ||||||||
43 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Christina Nielsen |
8 | GTD | NGT Motorsport | 2:06.010 | +12.920 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.