Czerwone flagi i Riley także w sesji nocnej

Wiele czerwonych flag miało miejsce podczas nocnej, półtoragodzinnej sesji treningowej. Na czele ponownie pojawił się prototyp Riley nr 02 od Chip Ganassi Racing.

Już po raz drugi, Scott Dixon znalazł się na czele tabeli wyników sesji testowej na Sebring – tym razem jednak, po części stało się to za sprawą sporej liczby czerwonych flag. Pierwsza miała tu miejsce tuż po rozpoczęciu sesji, kiedy to problemy na zakręcie nr 5 miał pojazd ekipy Highway to Help – potem jeszcze czterokrotnie zatrzymywano trening, w ostatnim przypadku decydując się na zakończenie sesji kilka minut przed jej regulaminowym końcem. Dzięki temu, swój najlepszy wynik zachował Dixon z Rileya nr 02 – a także Bruno Junqueira z prototypu PC nr 09 od RSR, Olivier Gavin z Corvette nr 4 i Leh Keen z Porsche nr 22 od Alex Job Racing.

W przypadku najszybszych prototypów, aż trzy pojazdy Riley znalazły się w pierwszej czwórce nocnej sesji treningowej. Prócz najszybszego Scotta Dixona, trzeci czas zajął tu Justin Wilson z nr 60 od Michael Shank Racin – a czwarty był Scott Pruett z drugiego pojazdu od Chip Ganassi Racing, faworyzowanego nr 01. Między nimi znalazła się tylko Corvette DP nr 5 od Action Express Racing, dla której drugi czas uzyskał Sébastien Bourdais – następny taki prototyp był szósty, Jordan Taylor przegrywając także z Simonem Pagenaud z HPD ARX-03b nr 2 od Extreme Speed, najlepszego w nocy prototypu Le Mans.

Wśród słabszych prototypów Challenge, tym razem najlepszy czas zanotował Brazylijczyk Bruno Junqeira z załogi nr 09 od RSR Racing, o niecałe 0.1 sekundy przebijając wynik Colina Brauna z CORE Autosport. Nieco gorszy był Tom Kimber-Smith z prototypu nr 25 od 8Star – najlepszy w sesji drugiej Raphael Matos uzyskał czwarty wynik, gorszy od rodaka z RSR o 0.7 sekundy.

W kategorii GTLM, w końcu na czele znalazła się nowa Corvette C7.R – Oliver Gavin z załogi nr 4 notując czas o przeszło pół sekundy lepszy od Johna Edwardsa z BMW nr 56. Fabryczne Z4 GTE spisały się w nocy całkiem dobrze, gdyż za Edwardsem znalazł się Joey Hand z drugiego pojazdu ekipy Team RLL – a w końcu, w czołówce zobaczyliśmy również Vipera, Dominik Farnbacher uzyskując czwarty czas sesji, gorszy od lidera o ponad 0.8 sekundy. Dopiero piąty wynik zanotowało fabryczne Porsche, znów za sprawą załogi nr 912 – nieco gorzej wypadły Corvette nr 3 i Ferrari nr 62, a Porsche nr 911 z powodu problemów zanotowało najgorszy czas tej kategorii.

Kuba Giermaziak uratował za to pozycję załogi nr 30 w kategorii GTD, gdzie o wiele gorzej od Polaka spisywali się Henrique Cisneros i Christina Nielsen. Dzięki Giermaziakowi, Porsche od NGT znalazło się jednak na miejscu ósmym – a najlepszy wynik uzyskał Leh Keen z siostrzanego 911 GT America nr 22 od Alex Job Racing. Keen przebił wynik Andego Lallego z nr 44 od Magnus Racing – a ponownie trzeci czas zanotował Viper ekipy Riley, Jeroen Bleekemolen gorszy od Keena o 0.7 sekundy. Przed Polakiem znalazły się również Ferrari ekip Spirit of Race, Scuderia Corsa i AIM Motorsports, a także jedyne w stawce BMW Z4 GT3 zespołu Turner Motorsport. 

P Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 02

Scott Dixon
Tony Kanaan
Sage Karam
1 P Chip Ganassi Racing 1:53.090  
2 5


João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
2 P Action Express Racing 1:53.654 +0.564
3 60

John Pew
Oswaldo Negri Jr
Justin Wilson
3 P Michael Shank Racing 1:53.671 +0.581
4 01

Scott Pruett
Memo Rojas
Marino Franchitti
4 P Chip Ganassi Racing 1:54.394 +1.304
5 2

Ed Brown
Johannes van Overbeek
Simon Pagenaud
5 P Extreme Speed
Motorsports
1:54.645 +1.555
6 10

Max Angelelli
Ricky Taylor
Jordan Taylor
6 P Wayne Taylor Racing 1:54.673 +1.583
7 9

Brian Frisselle
Burt Frisselle
Jon Fogarty
7 P Action Express Racing 1:54.935 +1.845
8 90

Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
8 P Spirit Of Daytona 1:54.954 +1.864
9 42

Olivier Pla
Gustavo Yacaman
Alex Brundle

9 P OAK Racing 1:55.196 +2.106
10 6


Lucas Luhr
Klaus Graf
Jann Mardenborough
10 P Pickett Racing 1:55.714 +2.624
...       ...         ...      
14 09


Duncan Ende
Bruno Junqueira
David Heinemeier-Hansson
1 PC RSR Racing 1:57.001 +3.911
15 54

Jon Bennett
Colin Braun
James Gue
2 PC CORE autosport 1:57.096 +4.006
16 25


Eric Lux
Tom Kimber-Smith
Mike Marsal
Sean Rayhall
3 PC 8Star Motorsports 1:57.448 +4.358
...       ...         ...      
21 4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Robin Liddell
1 GTLM Corvette Racing 2:00.157 +7.067
22 56

Dirk Müller
John Edwards
Dirk Werner
2 GTLM BMW Team RLL 2:00.695 +7.605
23 55

Bill Auberlen
Andy Priaulx
Joey Hand
3 GTLM BMW Team RLL 2:00.713 +7.623
...       ...         ...      
34 22


Cooper MacNeil
Leh Keen
Philipp Frommenwiler
1 GTD Alex Job Racing 2:04.570 +11.480
...       ...         ...      
36 44


John Potter
Andy Lally
Marco Seefried
2 GTD Magnus Racing 2:04.901 +11.811
...       ...         ...      
38 33


Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
Sebastiaan Bleekemolen
3 GTD Riley Motorsports 2:05.293 +12.203
...       ...         ...      
43 30


Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
Christina Nielsen
8 GTD NGT Motorsport 2:06.010 +12.920

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze