Po raz drugi, najlepszy wynik treningu na torze Sebring należał do prototypu Riley. Tym razem, na czele był Justin Wilson z Michael Shank Racing – a w kategorii GT najszybsze było Porsche.
Czy są to tylko skutki zmian zastosowanych w balansie wydajności poszczególnych prototypów? Tego określić nie można – faktem jednak jest, że po raz drugi, najlepszy czas uzyskała nie Corvette DP – ale konkurencyjny prototyp Riley. W nieco wolniejszej sesji drugiej, na czele tabeli wyników zjawił się pojazd nr 60 od Michael Shank Racing – czołowa Corvette była o niecałe 0.3 sekundy wolniejsza dzięki czasowi uzyskanemu przez Maxa Angelelliego z załogi Wayne Taylor Racing. W kategorii PC, górą był tym razem zespół Performance Tech, w GTLM na czele pojawiło się fabryczne Porsche przed Corvette i BMW – a w GTD najszybsze było ciekawie pomalowane Porsche od Rum Bum Racing, Kuba Giermaziak zaliczając tu szósty czas. Wszystko miało natomiast miejsce pomiędzy aż trzema czerwonymi flagami – z których najbardziej dramatycznie wyglądał wypadek Bruce'a Hamiltona z BAR1 Motorsports.
Przygodę miał również partner Justina Wilsona z ekipy Michaela Shanka, John Pew, który pod koniec sesji wpadł w poślizg i obrócił pojazd. Nie przeszkodziło to jednak załodze nr 60 w uzyskaniu najlepszego wyniku treningu – Wilson okazał się tu szybszy od Maxa Angelelliego – a także Klausa Grafa z Oreca 03 od Muscle Milk, który tym razem był najszybszym prototypem Le Mans w stawce. Najlepszy prototyp sesji pierwszej, Riley nr 02 od Chip Ganassi Racing, był za sprawą Sage Harama piąty – a za nim pojawiła się kolejna Corvette DP, nr 90 od Spirit of Daytona. Faworyzowana załoga nr 5 od Action Express była ósma – a byli już dominatorzy z załogi nr 01 dopiero jedenaści.
Z grupy prototypów PC, tym razem dopiero czwarte miejsce zajęła załoga od CORE Autosport – najszybszy był ich konkurent z Performance Tech, Raphael Matos. Brazylijczyk wyprzedził Duncada Endego z RSR Racing o prawie sekundę – a minimalnie gorszy od tego był Gunnar Jeanette z PR1/Mathiasen Motorsports. Jon Bennett z CORE tracił do Matosa niemal półtorej sekundy.
Górą wśród pojazdów GTLM okazało się być Porsche – ale znów nie najszybszy pojazd z Daytona, nr 911, tylko Michael Christensen z siostrzanej załogi nr 912. Duńczykowi brakło ponad pół sekundy do przekroczenia granicy 2 minut – i tak jednak pokonał on Olivera Gavina z Corvette nr 4, Billa Auberlena z BMW nr 55 oraz Wolfa Henzlera z prywatnego Porsche od Team Falken Tire. Dopiero szósty był Giancarlo Fisichella z Ferrari od Risi Competizione – a znów gdzieś z tyłu zostały dwa fabryczne Vipery.
Dużo lepiej, Viper zaprezentował się w kategorii GTD – tutaj Jeroen Bleekemolen zaliczył w nim trzeci czas, za dwoma Porsche: Janem Heylenem z Rum Bum Racing i Andym Lallym z Magnus Racing. Kolejne trzy miejsca również zajęły 911 GT America, kolejno pojazdy nr 73 od Park Place Motorsport i nr 23 od Alex Job Racing – a także nr 30 od NGT Motorsport, w którym znów pojawił się Kuba Giermaziak.
Dziś czeka nas jeszcze nocna sesja treningowa – kolejne będą miały miejsce już w piątek.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr Justin Wilson |
1 | P | Michael Shank Racing | 1:53.621 | ||||
2 | 10 | Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
2 | P | Wayne Taylor Racing | 1:53.912 | +0.291 | |||
3 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf Jann Mardenborough |
3 | P | Pickett Racing | 1:54.267 | +0.646 | |||
4 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Sage Karam |
4 | P | Chip Ganassi Racing | 1:54.743 | +1.122 | |||
5 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
5 | P | Spirit Of Daytona | 1:54.760 | +1.139 | |||
6 | 78 |
Scott Mayer |
6 | P | Starworks Motorsport | 1:55.099 | +1.478 | |||
7 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
7 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:55.163 | +1.542 | ||
8 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
8 | P | Action Express Racing | 1:55.211 | +1.590 | |||
9 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle Jon Fogarty |
9 | P | Action Express Racing | 1:55.712 | +2.091 | |||
10 | 42 |
Olivier Pla |
10 | P | OAK Racing | 1:55.943 | +2.322 | |||
... | ... | ... | ||||||||
14 | 38 | Charlie Shears Raphael Matos David Ostella |
1 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:58.239 | +4.618 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 09 | Duncan Ende Bruno Junqueira David Heinemeier-Hansson |
2 | PC | RSR Racing | 1:59.145 | +5.524 | |||
17 | 52 | Mike Guash Frankie Montecalvo Gunnar Jeanette |
3 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports |
1:59.192 | +5.571 | |||
... | ... | ... | ||||||||
21 | 912 | Patrick Long Michael Christensen Jörg Bergmeister |
1 | GTLM | Porsche North America | 2:00.289 | +6.668 | |||
22 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Robin Liddell |
2 | GTLM | Corvette Racing | 2:00.349 | +6.728 | |||
23 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx Joey Hand |
3 | GTLM | BMW Team RLL | 2:00.544 | +6.923 | |||
... | ... | ... | ||||||||
37 | 13 | Madison Snow Jan Heylen Matt Plumb Hugh Plumb |
1 | GTD | Rum Bum Snow Racing |
2:04.307 | +10.686 | |||
38 | 44 | John Potter Andy Lally Marco Seefried |
2 | GTD | Magnus Racing | 2:04.497 | +10.876 | |||
39 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen |
3 | GTD | Riley Motorsports | 2:04.733 | +11.112 | |||
... | ... | ... | ||||||||
42 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Christina Nielsen |
6 | GTD | NGT Motorsport | 2:05.430 | +11.809 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.