Scott Dixon z Rileya nr 02 od Chip Ganassi Racing był najszybszy w pierwszym treningu w Sebring. Dobry wynik uzyskał Kuba Giermaziak, zajmując drugie miejsce w kategorii GTD.
A więc się zaczęło! Pierwszy wolny trening oficjalnie rozpoczął tegoroczną rywalizację na torze Sebring, która po raz pierwszy od 17 lat jest kontynuacją serii zainaugurowanej przez styczniowy, 24-godzinny Daytona. Z 65 pojazdów, na torze pojawiło się ich 63 – a najszybszym okazał się być Riley od Chipa Ganassiego. Informacja ta pokazuje, że w końcu na czele nie muszą widnieć prototypy Daytona od Corvette – co więcej, drugie miejsce zajął najlepszy prototyp Le Mans. W niższych kategoriach, zaskoczenia było mniej – choć w GT, nad Corvette triumfowało Ferrari od Risi Competizione, a w GTD, lepszym od Porsche Kuby Giermaziaka z zespołu NGT okazał się być Aston Martin.
Wśród prototypów, większość najlepszych czasów pojawiła się w tabeli wyników już w pierwszej połowie sesji. Wtedy właśnie, Scott Dixon w Rileyu nr 02 od Chipa Ganassiego uzyskał swoje 1:52:357 – a João Barbosa 1:53.4 w faworyzowanej Corvette DP nr 5 od Action Express, która w treningu zajęła miejsce trzecie. Czas Portugalczyka przebił Alex Brundle w Morganie-OAK ekipy OAK Racing – Brytyjczyk wciąż jednak przegrywał z Dixonem o pół sekundy. Czwarty wynik uzyskał Oswaldo Negri w Rileyu nr 60 od Michael Shank Racing – a piąty był kolejny prototyp Le Mans, konkretnie Lucas Luhr w Oreca 03 nr 6 od Muscle Milk. 21. miejsce zajął prototyp Deltawing.
W kategorii słabszych prototypów PC, niespodzianek nie było – na czele znalazł się Jon Bennett z zespołu CORE Autosport, o ponad sekundę pokonując dwóch Brazylijczyków: Raphaela Matosa z Performance Tech Motorsports i Brunego Junqueirę z RSR Racing. Szósty wynik uzyskał wice-lider klasyfikacji, zespół 8Star Motorsports.
W czołówce kategorii GT znalazły się obydwie Corvette C7.R – lepszym od nich (i to dość wyraźnie) był jednak Matteo Malucelli z Ferrari od Risi Competizione, jako jedyny schodząc tu poniżej granicy 2:00. Włoch przebił czas Tommego Milnera z Corvette nr 4 0 ponad 0.6 sekundy – a trzeciego Antonio Garcii o ponad 0.7 sekundy. Czwarty wynik uzyskał Dirk Werner z BMW nr 56, piąty był Brian Seller z Porsche ekipy Falken Tire – a dopiero dziesiąte miejsce zajęli liderzy klasyfikacji z fabrycznego Porsche nr 911. Lepsi byli ich koledzy z nr 912, konkretnie Jörg Bergmeister, uzyskując siódmy czas.
Czołówka kategorii GTD wyglądałaby również dość typowo – gdyby nie fakt, że na pierwszym miejscu znalazł się James Davidson w Aston Martinie nr 007, przebijając wynik wice-lidera o niecałe 0.04 sekundy. Bez niego, najlepszym byłby w tej klasie Kuba Giermaziak w Porsche ekipy NGT, o 0.7 sekundy przebijając wynik Craiga Stantona z Porsche nr 73 od Park Place. Dalej były Ferrari od AF Corse, Audi nr 45 od Flying Lizards oraz Ferrari nr 555 od AIM Motorsports, zastępujące tu ekipę Level 5 Motorsports – a słabo spisał się tylko trzeci pojazd z Daytona, Porsche nr 13 zespołu Snow Racing.
Kolejne sesje odbędą się o godzinie 22:00 i 2:00 rano.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Sage Karam |
1 | P | Chip Ganassi Racing | 1:52.357 | ||||
2 | 42 |
Olivier Pla |
2 | P | OAK Racing | 1:52.858 | +0.501 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
3 | P | Action Express Racing | 1:53.404 | +1.047 | |||
4 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr Justin Wilson |
4 | P | Michael Shank Racing | 1:53.484 | +1.127 | |||
5 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf Jann Mardenborough |
5 | P | Pickett Racing | 1:53.569 | +1.212 | |||
6 | 10 | Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
6 | P | Wayne Taylor Racing | 1:53.706 | +1.349 | |||
7 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas Marino Franchitti |
7 | P | Chip Ganassi Racing | 1:54.072 | +1.715 | |||
8 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
8 | P | Spirit Of Daytona | 1:54.293 | +1.936 | |||
9 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
9 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:54.409 | +2.052 | ||
10 | 54 | Jon Bennett Colin Braun James Gue |
1 | PC | CORE autosport | 1:55.382 | +3.025 | |||
... | ... | ... | ||||||||
13 | 38 | Charlie Shears Raphael Matos |
2 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:56.633 | +4.276 | |||
14 | 09 | Duncan Ende Bruno Junqueira David Heinemeier-Hansson |
3 | PC | RSR Racing | 1:56.695 | +4.338 | |||
... | ... | ... | ||||||||
24 | 62 | Matteo Malucelli Giancarlo Fisichella Gianmaria Bruni |
1 | GTLM | Risi Competizione | 1:59.394 | +7.037 | |||
25 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Robin Liddell |
2 | GTLM | Corvette Racing | 2:00.027 | +7.670 | |||
26 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
3 | GTLM | Corvette Racing | 2:00.111 | +7.754 | |||
... | ... | ... | ||||||||
37 | 007 | David Block Al Carter James Davison |
1 | GTD | TRG-AMR | 2:03.762 | +11.405 | |||
38 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Christina Nielsen |
2 | GTD | NGT Motorsport | 2:03.800 | +11.443 | |||
39 | 73 | Jim Norman Craig Stanton Norbert Siedler |
3 | GTD | Park Place Motorsports | 2:04.503 | +12.146 |
Pełne wyniki znajdziesz na stronie: Imsa.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.