Bój rozpoczęty, Riley na czele

Scott Dixon z Rileya nr 02 od Chip Ganassi Racing był najszybszy w pierwszym treningu w Sebring. Dobry wynik uzyskał Kuba Giermaziak, zajmując drugie miejsce w kategorii GTD.

A więc się zaczęło! Pierwszy wolny trening oficjalnie rozpoczął tegoroczną rywalizację na torze Sebring, która po raz pierwszy od 17 lat jest kontynuacją serii zainaugurowanej przez styczniowy, 24-godzinny Daytona. Z 65 pojazdów, na torze pojawiło się ich 63 – a najszybszym okazał się być Riley od Chipa Ganassiego. Informacja ta pokazuje, że w końcu na czele nie muszą widnieć prototypy Daytona od Corvette – co więcej, drugie miejsce zajął najlepszy prototyp Le Mans. W niższych kategoriach, zaskoczenia było mniej – choć w GT, nad Corvette triumfowało Ferrari od Risi Competizione, a w GTD, lepszym od Porsche Kuby Giermaziaka z zespołu NGT okazał się być Aston Martin.

Wśród prototypów, większość najlepszych czasów pojawiła się w tabeli wyników już w pierwszej połowie sesji. Wtedy właśnie, Scott Dixon w Rileyu nr 02 od Chipa Ganassiego uzyskał swoje 1:52:357 – a João Barbosa 1:53.4 w faworyzowanej Corvette DP nr 5 od Action Express, która w treningu zajęła miejsce trzecie. Czas Portugalczyka przebił Alex Brundle w Morganie-OAK ekipy OAK Racing – Brytyjczyk wciąż jednak przegrywał z Dixonem o pół sekundy. Czwarty wynik uzyskał Oswaldo Negri w Rileyu nr 60 od Michael Shank Racing – a piąty był kolejny prototyp Le Mans, konkretnie Lucas Luhr w Oreca 03 nr 6 od Muscle Milk. 21. miejsce zajął prototyp Deltawing.

W kategorii słabszych prototypów PC, niespodzianek nie było – na czele znalazł się Jon Bennett z zespołu CORE Autosport, o ponad sekundę pokonując dwóch Brazylijczyków: Raphaela Matosa z Performance Tech Motorsports i Brunego Junqueirę z RSR Racing. Szósty wynik uzyskał wice-lider klasyfikacji, zespół 8Star Motorsports.

W czołówce kategorii GT znalazły się obydwie Corvette C7.R – lepszym od nich (i to dość wyraźnie) był jednak Matteo Malucelli z Ferrari od Risi Competizione, jako jedyny schodząc tu poniżej granicy 2:00. Włoch przebił czas Tommego Milnera z Corvette nr 4 0 ponad 0.6 sekundy – a  trzeciego Antonio Garcii o ponad 0.7 sekundy. Czwarty wynik uzyskał Dirk Werner z BMW nr 56, piąty był Brian Seller z Porsche ekipy Falken Tire – a dopiero dziesiąte miejsce zajęli liderzy klasyfikacji z fabrycznego Porsche nr 911. Lepsi byli ich koledzy z nr 912, konkretnie Jörg Bergmeister, uzyskując siódmy czas.

Czołówka kategorii GTD wyglądałaby również dość typowo – gdyby nie fakt, że na pierwszym miejscu znalazł się James Davidson w Aston Martinie nr 007, przebijając wynik wice-lidera o niecałe 0.04 sekundy. Bez niego, najlepszym byłby w tej klasie Kuba Giermaziak w Porsche ekipy NGT, o 0.7 sekundy przebijając wynik Craiga Stantona z Porsche nr 73 od Park Place. Dalej były Ferrari od AF Corse, Audi nr 45 od Flying Lizards oraz Ferrari nr 555 od AIM Motorsports, zastępujące tu ekipę Level 5 Motorsports – a słabo spisał się tylko trzeci pojazd z Daytona, Porsche nr 13 zespołu Snow Racing.

Kolejne sesje odbędą się o godzinie 22:00 i 2:00 rano.

P Nr   Kierowca Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 02

Scott Dixon
Tony Kanaan
Sage Karam
1 P Chip Ganassi Racing 1:52.357  
2 42

Olivier Pla
Gustavo Yacaman
Alex Brundle

2 P OAK Racing 1:52.858 +0.501
3 5


João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
3 P Action Express Racing 1:53.404 +1.047
4 60

John Pew
Oswaldo Negri Jr
Justin Wilson
4 P Michael Shank Racing 1:53.484 +1.127
5 6


Lucas Luhr
Klaus Graf
Jann Mardenborough
5 P Pickett Racing 1:53.569 +1.212
6 10

Max Angelelli
Ricky Taylor
Jordan Taylor
6 P Wayne Taylor Racing 1:53.706 +1.349
7 01

Scott Pruett
Memo Rojas
Marino Franchitti
7 P Chip Ganassi Racing 1:54.072 +1.715
8 90

Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
8 P Spirit Of Daytona 1:54.293 +1.936
9 1



Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Brabham
9 P Extreme Speed
Motorsports
1:54.409 +2.052
10 54

Jon Bennett
Colin Braun
James Gue
1 PC CORE autosport 1:55.382 +3.025
...       ...         ...      
13 38

Charlie Shears
Raphael Matos
2 PC Performance Tech
Motorsports
1:56.633 +4.276
14 09


Duncan Ende
Bruno Junqueira
David Heinemeier-Hansson
3 PC RSR Racing 1:56.695 +4.338
...       ...         ...      
24 62


Matteo Malucelli
Giancarlo Fisichella
Gianmaria Bruni
1 GTLM Risi Competizione 1:59.394 +7.037
25 4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Robin Liddell
2 GTLM Corvette Racing 2:00.027 +7.670
26 3

Jan Magnussen
Anthony Garcia
Ryan Briscoe
3 GTLM Corvette Racing 2:00.111 +7.754
...       ...         ...      
37 007


David Block
Al Carter
James Davison
1 GTD TRG-AMR 2:03.762 +11.405
38 30


Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
Christina Nielsen
2 GTD NGT Motorsport 2:03.800 +11.443
39 73

Jim Norman
Craig Stanton
Norbert Siedler
3 GTD Park Place Motorsports 2:04.503 +12.146

Pełne wyniki znajdziesz na stronie: Imsa.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze