Ferrari nr 555 zespołu Level 5 odzyskała zwycięstwo w kategorii GTD wyścigu 24 Hours at Daytona. Załodze cofnięto karę za manewr, wskutek którego poza tor wypadł jej główny konkurent.
Incydent z udziałem Ferrari nr 555 miał miejsce po ostatniej neutralizacji, kiedy to jadący w Ferrari Alessandro Pier Guidi musiał bronić się przed atakami Markusa Winkelhocka z Audi nr 45 od Flying Lizards. W pewnym momencie, Niemcowi udało się wyjść na równo z Włochem – Pier Guidi był jednak na lepszej pozycji przed kolejnym zakrętem. Właśnie wtedy doszło do owego incydentu – Guidi jadąc "po wewnętrznej" nie pozwolił wyprzedzić się Winkelhockowi – ten jednak nie zrezygnował z ataku, wskutek czego, za zakrętem wyjechał poza tor.
Szczęśliwie, Niemiec nie stracił drugiej pozycji – a jak się okazało po wyścigu, załoga Niemca została uznana za zwycięzców batalii, gdyż Pier Guidiemu i całej załodze nr 555 doliczono 75 sekund kary. Podstawą miał być kontakt między pojazdami, który szybko okazał się nieprawdziwy – później, decyzję sędziów tłumaczono także niebezpiecznym manewrem Włocha, który miał wymusić ratowanie się Winkelhocka. Ostatecznie jednak, sędziowie zweryfikowali swoją decyzję i postanowili cofnąć karę nałożoną na Ferrari, uznając obronę Pier Guidiego za nie przekraczającą przepisów.
W ten sposób, zwycięzcą kategorii GTD została załoga nr 555 – prócz Alessandro Pier Guidiego, na Daytona obecni byli w niej także Scott Tucker, Towsend Bell i Jeff Segal. Załoga nr 45 od Flying Lizards Motorsport zajęła miejsce drugie, zgodnie z pozycją, na której dojechała do mety – a na trzecie spadło Porsche nr 58 zespołu Snow Racing. Z podium spadło natomiast Ferrari nr 72 ekipy SMP Racing, które wskutek kary nałożonej na załogę nr 555 również wyprzedziło Ferrari od Level 5.
Zespół Flying Lizards Motorsport stwierdził, że będzie nadal działał w tej sprawie, uważając pierwotną decyzję sędziów za słuszną. Ich reakcja nie pojawi się jednak wcześniej, niż we wtorek.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais Burt Frisselle |
1 | P | Action Express Racing | 695 okr. | |||
... | ... | ... | |||||||
17 | 52 | Mike Guash David Cheng Frankie Montecalvo Gunnar Jeanette |
4 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports |
+33 okr. | |||
18 | 555 | Scott Tucker Jeff Segal Bill Sweedler Towsend Bell Alessandro Pier Guidi |
1 | GTD | Level 5 Motorsports | (+1:36.158) | |||
19 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly Tim Pappas Markus Winkelhock |
2 | GTD | Flying Lizard Motorsports |
(+1:37.451) | |||
20 | 58 | Madison Snow Jan Heylen Marco Seefried |
3 | GTD | Snow Racing | (+1:37.610) | |||
21 | 72 | Siergiej Zlobin Mika Salo Borys Rotenberg Maurizio Mediani Michaił Aloszyn |
4 | GTD | SMP/ESM Racing | (+1:51.370) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.