Zmiany w wyścigach sezonu 2014

IMSA poinformowała, że wprowadziła kilka zmian co do wyścigów przyszłorocznej serii United SportsCar Championship. Zmiany dotyczą głównie regulaminu serii.

Wstępny kalendarz przyszłorocznej serii USCC pojawił się już we wrześniu – wtedy też dowiedzieliśmy się, że jest on dużo bardziej skomplikowany, aniżeli dotychczasowe serie ALMS i Grand-Am. Imprezy różnić się nie tylko ich długością (cztery były rywalizacjami długodystansowymi, za to jedna trwała tylko 2 godziny), ale i ilością startujących w nich pojazdów – w kilku oglądać będziemy oglądać tylko niektóre kategorie zapisane do United Sports Car Championship. Od tego czasu, IMSA analizowała owy kalendarz, zastanawiając się nad ostatecznym jego kształtem –teraz ogłosiła, jak niemal na pewno będzie wyglądała przyszłoroczna, inauguracyjna odsłona serii USCC.

Przede wszystkim, już nie osiem, a tylko pięć imprez będzie trwało regulaminowe 2 godziny i 45 minut. Najważniejszą zmianą jest modyfikacja imprezy na kultowym torze Laguna Seca – zamiast jednego wyścigu dla wszystkich kategorii, IMSA planuje tu wprowadzić dwa wyścigi, jeden dla pojazdów kategorii P i GTLM, drugi dla PC i GTD. Nie wiadomo, czy wyścigi odbywać się będą w ten sam dzień, czy będą rozłożone na cały weekend – wiadomo natomiast, że każdy z nich będzie trwał nie 165, a 120 minut.

W Detroit, gdzie ścigać będą się tylko prototypy kategorii P i GTD, wyścig skrócono natomiast do 100 minut – czyli będzie on jeszcze krótszy, niż dotychczasowe rywalizacje na torach ulicznych. Zmiana ta dotyczyć będzie zresztą także drugiej imprezy odbywającej się na ulicach miasta – w kalifornijskim Long Beach, pojazdy kategorii P i GTLM również ścigać się będą przez 100, a nie 120 minut.

Jeszcze inaczej wyglądać będzie impreza na torze w Kansas City, gdzie walczyć będą tylko i wyłącznie prototypy kategorii PC. Tu, zamiast jednego wyścigu trwającego 165 minut, IMSA postanowiła zorganizować dwa wyścigi krótkodystansowe, każdy trwający zaledwie 45 minut. Łącznie więc, pojazdy walczyć tu będą przez 90 minut – co sprawia, że impreza w Kansas będzie najkrótszą w całym sezonie 2014.

Taki pomysł wprowadzono zresztą w jeszcze jednej imprezie – prototypy PC będą rywalizować w dwóch 45-minutowych sprintach także na torze Virginia International Raceway. Pozostanie tu jednak również wyścig trwający 165 minut – przy czym walczyć w nim będą tylko pojazdy GT, a więc kategorie GTLM i GTD. Na kanadyjskim Motorsport Park, a także na Indianapolis, Road America i Circuit of the Americas, wyścigi pozostały bez zmian – i tylko one trwać będą 2 godziny i 45 minut.

Nie doszło do żadnych zmian w przypadku wyścigów należących do Północnoamerykańskiego Pucharu Endurance (NAEC). Spokojnie spać więc mogą miłośnicy batalii na Daytona i Sebring, 6-godzinnego wyścigu na Watkins Glen oraz Petit Le Mans.

IMSA wprowadziła także drobne zmiany w regulaminie kierowców. W wyścigach trwających do 6 godzin (a więc łącznie z 6h na Watkins Glen), załoga będzie mogła składać się maksymalnie z trzech kierowców, w Petit Le Mans i Sebring 12 Hours z czterech, a w 24h Daytona nawet z pięciu. W kategoriach PC i GTD, w załodze będzie mógł startować tylko jeden kierowca ze statusem "platynowym" lub "złotym" – w wyścigach powyżej 6h limit ten zwiększony zostanie do dwóch, o ile cała załoga liczyć będzie czterech lub pięciu kierowców. W przypadku kategorii P i GTLM, nie ma żadnych limitów statusowych. Jeden kierowca będzie mógł startować w wyścigu maksymalnie w dwóch różnych załogach.

Seria United SportsCar Championship rozpocznie się już w dniach 25-26. stycznia, 24-godzinnym wyścigiem na torze Daytona.

R Data Tor Dystans Klasy
1 25-26 stycznia Daytona International Speedway 24 godziny P PC GTLM GTD
2 15 marca Sebring International Raceway 12 godzin P PC GTLM GTD
3 12 kwietnia Streets of Long Beach 1h 40 min P GTLM
4 4 maja Mazda Raceway Laguna Seca

2 godziny

P GTLM

2 godziny PC GTD
5 31 maja Streets of Belle Isle, Detroit 1h 40 min P GTD
6 7 czerwca Kansas Speedway 45 min x2 PC
7 29 czerwca Watkins Glen 6 godzin P PC GTLM GTD
8 13 lipca Canadian Tire Motorsports Park 2h 45 min P GTLM GTD
9 25 lipca Indianapolis Motor Speedway 2h 45 min P PC GTLM GTD
10 10 sierpnia Road America 2h 45 min P PC GTLM GTD
11 24 sierpnia Virginia International Raceway

45 min x2

PC

2h 45 min

GTLM GTD

12 20 września Circuit of the Americas 2h 45 min P PC GTLM GTD
13 4 października Road Atlanta 1000 mil P PC GTLM GTD

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze