ORECA orężem Pickett Racing

Zespół Muscle Milk Pickett Racing wystartuje w przyszłorocznym sezonie w prototypie Oreca 03 z silnikiem Nissana. Kierowcami ekipy pozostaną Klaus Graf i Lucas Luhr.

Po skreśleniu kategorii P1 z zastępującej Amerykańską Serię Le Mans serii United SportsCar Championship, pod znakiem zapytania stał w niej udział mistrzów sezonu 2013 ALMS, ekipy Pickett Racing. Początkowo zapowiadano, iż zespół przeniesie się do słabszej kategorii prototypów PC, gdzie pojawi się on z zupełnie nowym składem – potem jednak coraz więcej mówiono, iż biało-czerwono-czarny prototyp wystartuje w czołowej kategorii USCC, łączącej ze sobą pojazdy P2 z prototypami Daytona. Na zaprezentowanej niedawno liście startowej sezonu 2014, Muscle Milk Pickett Racing widniało już właśnie w kategorii P – dopiero teraz poznaliśmy jednak samochód, w którym ekipa ta będzie walczyć o kolejny triumf za oceanem.

Pojazdem tym będzie ostatecznie prototyp Oreca 03 z bardzo chwalonym i wykorzystywanym przez wiele zespołów silnikiem 4.5L V8 Nissana. O decyzji poinformował zarówno szef zespołu Greg Pickett, jak i szef warsztatu ORECA Hugues de Chaunac – obaj zawiązując współpracę w celu osiągnięcia sukcesów w pierwszym sezonie nowej serii. Chaunac wskazuje tu przede wszystkim na chęć triumfu za oceanem, gdzie prototypy LMP2 od Oreca nie startowały dotychczas zbyt często – Pickett liczy natomiast, iż nowy partner pozwoli mu kontynuować sukcesy z lat ubiegłych, w których jego zespół należał do bezpośrednich kandydatów w walce o mistrzostwa sezonów.

O powtórkę sukcesu choćby z tego sezonu, w przyszłym roku walczyć będą także dotychczasowi kierowcy Pickett Racing – zarówno Klaus Graf, jak i Lucas Luhr pozostaną przy ekipie Grega Picketta. Szef zespołu stwierdził zresztą, że niemieccy kierowcy mają spory udział w wyborze właśnie tego pojazdu – tym bardziej liczy więc, że wygodny dla nich prototyp idealnie sprawdzi się jako oręż w walce o mistrzostwo.

Pierwszym celem dla zespołu będzie styczniowa batalia na torze Daytona – Pickett Racing nie triumfował tam jeszcze nigdy, ORECA ma natomiast na koncie zwycięstwo sprzed 14 lat, jako zespół oraz konstruktor słynnego Vipera GTS-R. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze