Trzecie z rzędu zwycięstwo Corvette

Zdobywcy pole position w obu klasach GT zamienili je na zwycięstwo w prawie 3-godzinnej batalii IMSA SportsCar Championship na torze VIRginia International Raceway.

Po zdobyciu pole position, Jan Magnussen ani na chwilę nie stracił prowadzenia i oddał Corvettę nr 3 na pozycji lidera swojemu zmiennikowi Antonio Garcii. Ta para pozostawała niezagrożona dzięki swojej bezbłędnej jeździe, która pozwoliła na utrzymanie za sobą ekipę Forda #66 z Joeyem Hansem i Dirkiem Müllerem.

„Fantastyczna jazda Antonio i praca całego zespołu” – powiedział Magnussen, który sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo od Sebring 2015. „Nie mam wrażenia, że dominowaliśmy, ale mogliśmy utrzymać za sobą Forda. Dobrze jest wrócić do kręgu zwycięzców, dawno nas tu nie było”.

Ford dojechał do mety na drugiej pozycji, przed Porsche #912. Ten, w rękach Earla Bambera uczestniczył w incydencie na ostatnim okrążeniu wyścigu. Gdy po jedynym restarcie stawka zmierzała do pierwszego zakrętu, Nowozelandczyk zderzył się z jadącym na trzeciej pozycji Giancarlo Fisichellą w Ferrari #62, który obrócił się i spadł na koniec stawki. Wyraźnie niezadowolony Fisichella nie miał tempa do walki o zwycięstwo, ale po objęciu na starcie trzeciej lokaty, utrzymywał ją przez cały dystans, podobnie jego zmiennik Toni Vilander.

Czwarte miejsce odziedziczył w ten sposób Ford #67, który zmniejszył swoją stratę w klasyfikacji do Corvette #4, która była sprawcą jedynej żółtej flagi, gdy Oliver Gavin wpadł w poślizg i uderzył w barierę na pięć minut przed końcem wyścigu.

W klasie GT Daytona rywalizacja została zdominowana przez Madisona Snowa i Bryana Sellersa, którzy w pewnym momencie mieli 25-sekundową przewagę nad najbliższymi rywalami. Neutralizacja na koniec wyścigu zniwelowała prowadzenie Sellersa do zera, lecz nie dało to nikomu nadziei na wywarcie presji na Lamborghini. To pierwsze zwycięstwo włoskiego producenta w tej klasie.

Drugie miejsce zajęli Lawson Aschenbach i Matt Bell w Audi #9, a trzeci byli Andy Lally i John Potter w podobnym aucie #44. Ta ostatnia para straciła jednak swój rezultat, gdy ich samochód okazał się mieć zbyt mały prześwit, dzięki czemu trzecie miejsce przypadło innej załodze Audi – Robinowi Liddellowi i Andrew Davisowi. Liderzy klasyfikacji generalnej Christina Nielsen i Alessandro Balzan przyjechali na metę na ósmym miejscu, po dwóch nieplanowanych wizytach w boksach na oczyszczenie wlotu powietrza oraz wymianę przebitej opony.

Kolejna runda IMSA SportsCar Championship odbędzie się w połowie września, kiedy na Circuit of the Americas spotkają się wszystkie cztery klasy.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół   Rezultat
1 3
Jan Magnussen
Antonío Garcia
GTLM Corvette Racing + 3 okr.
2 66
Joey Hand
Dirk Müller
GTLM Ford Chip Ganassi Racing + 0,802
3 912
Earl Bamber
Frédéric Makowiecki
GTLM Porsche North America + 1,448
4 67
Ryan Briscoe
Richard Westbrook
GTLM Ford Chip Ganassi Racing + 6,004
5 25
Bill Auberlen
Dirk Werner
GTLM BMW Team RLL + 6,243
6 911
Nick Tandy
Patrick Pilet
GTLM Porsche North America + 7,168
7 62
Giancarlo Fisichella
Toni Vilander
GTLM Risi Competizione + 25,016
8 100
John Edwards
Lucas Luhr
GTLM BMW Team RLL + 1 okr.
9 48
Bryan Sellers
Madison Snow
GTD Paul Miller Racing + 2 okr.
10 9
Lawson Aschenbach
Matt Bell
GTD Stevenson Motorsports + 2 okr.
11 44
John Potter
Andy Lally
GTD Magnus Racing + 2 okr.
12 6
Andrew Davis
Robin Liddell
GTD Stevenson Motorsports + 2 okr.
13 23
Mario Farnbacher
Alex Riberas
GTD Team Seattle/Alex Job Racing + 2 okr.
14 16
Spencer Pumpelly
Corey Lewis
GTD Change Racing + 3 okr.
15 33
Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
GTD Riley Motorsports + 3 okr.
16 63
Christina Nielsen
Alessandro Balzan
GTD Scuderia Corsa + 3 okr.
17 97
Michael Marsal
Markus Palttala
GTD Turner Motorsport + 3 okr.
18 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GTLM Corvette Racing + 4 okr.
19 80
Dan Knox
Mike Skeen
GTD Lone Star Racing + 6 okr.
20 27
Cédric Sbirrazzuoli
Luis DeGeorge
GTD Dream Racing + 15 okr.
21 96
Bret Curtis
Jens Klingmann
GTD Turner Motorsport + 65 okr.

Źródło: Na podstawie racer.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze