Zdobywcy pole position w obu klasach GT zamienili je na zwycięstwo w prawie 3-godzinnej batalii IMSA SportsCar Championship na torze VIRginia International Raceway.
Po zdobyciu pole position, Jan Magnussen ani na chwilę nie stracił prowadzenia i oddał Corvettę nr 3 na pozycji lidera swojemu zmiennikowi Antonio Garcii. Ta para pozostawała niezagrożona dzięki swojej bezbłędnej jeździe, która pozwoliła na utrzymanie za sobą ekipę Forda #66 z Joeyem Hansem i Dirkiem Müllerem.
„Fantastyczna jazda Antonio i praca całego zespołu”
– powiedział Magnussen, który sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo od Sebring 2015. „Nie mam wrażenia, że dominowaliśmy, ale mogliśmy utrzymać za sobą Forda. Dobrze jest wrócić do kręgu zwycięzców, dawno nas tu nie było”
.
Ford dojechał do mety na drugiej pozycji, przed Porsche #912. Ten, w rękach Earla Bambera uczestniczył w incydencie na ostatnim okrążeniu wyścigu. Gdy po jedynym restarcie stawka zmierzała do pierwszego zakrętu, Nowozelandczyk zderzył się z jadącym na trzeciej pozycji Giancarlo Fisichellą w Ferrari #62, który obrócił się i spadł na koniec stawki. Wyraźnie niezadowolony Fisichella nie miał tempa do walki o zwycięstwo, ale po objęciu na starcie trzeciej lokaty, utrzymywał ją przez cały dystans, podobnie jego zmiennik Toni Vilander.
Czwarte miejsce odziedziczył w ten sposób Ford #67, który zmniejszył swoją stratę w klasyfikacji do Corvette #4, która była sprawcą jedynej żółtej flagi, gdy Oliver Gavin wpadł w poślizg i uderzył w barierę na pięć minut przed końcem wyścigu.
W klasie GT Daytona rywalizacja została zdominowana przez Madisona Snowa i Bryana Sellersa, którzy w pewnym momencie mieli 25-sekundową przewagę nad najbliższymi rywalami. Neutralizacja na koniec wyścigu zniwelowała prowadzenie Sellersa do zera, lecz nie dało to nikomu nadziei na wywarcie presji na Lamborghini. To pierwsze zwycięstwo włoskiego producenta w tej klasie.
Drugie miejsce zajęli Lawson Aschenbach i Matt Bell w Audi #9, a trzeci byli Andy Lally i John Potter w podobnym aucie #44. Ta ostatnia para straciła jednak swój rezultat, gdy ich samochód okazał się mieć zbyt mały prześwit, dzięki czemu trzecie miejsce przypadło innej załodze Audi – Robinowi Liddellowi i Andrew Davisowi. Liderzy klasyfikacji generalnej Christina Nielsen i Alessandro Balzan przyjechali na metę na ósmym miejscu, po dwóch nieplanowanych wizytach w boksach na oczyszczenie wlotu powietrza oraz wymianę przebitej opony.
Kolejna runda IMSA SportsCar Championship odbędzie się w połowie września, kiedy na Circuit of the Americas spotkają się wszystkie cztery klasy.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||
1 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia |
GTLM | Corvette Racing | + 3 okr. | ||
2 | 66 | Joey Hand Dirk Müller |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 0,802 | ||
3 | 912 | Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
GTLM | Porsche North America | + 1,448 | ||
4 | 67 | Ryan Briscoe Richard Westbrook |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 6,004 | ||
5 | 25 | Bill Auberlen Dirk Werner |
GTLM | BMW Team RLL | + 6,243 | ||
6 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet |
GTLM | Porsche North America | + 7,168 | ||
7 | 62 | Giancarlo Fisichella Toni Vilander |
GTLM | Risi Competizione | + 25,016 | ||
8 | 100 | John Edwards Lucas Luhr |
GTLM | BMW Team RLL | + 1 okr. | ||
9 | 48 | Bryan Sellers Madison Snow |
GTD | Paul Miller Racing | + 2 okr. | ||
10 | 9 | Lawson Aschenbach Matt Bell |
GTD | Stevenson Motorsports | + 2 okr. | ||
11 | 44 | John Potter Andy Lally |
GTD | Magnus Racing | + 2 okr. | ||
12 | 6 | Andrew Davis Robin Liddell |
GTD | Stevenson Motorsports | + 2 okr. | ||
13 | 23 | Mario Farnbacher Alex Riberas |
GTD | Team Seattle/Alex Job Racing | + 2 okr. | ||
14 | 16 | Spencer Pumpelly Corey Lewis |
GTD | Change Racing | + 3 okr. | ||
15 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
GTD | Riley Motorsports | + 3 okr. | ||
16 | 63 | Christina Nielsen Alessandro Balzan |
GTD | Scuderia Corsa | + 3 okr. | ||
17 | 97 | Michael Marsal Markus Palttala |
GTD | Turner Motorsport | + 3 okr. | ||
18 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | + 4 okr. | ||
19 | 80 | Dan Knox Mike Skeen |
GTD | Lone Star Racing | + 6 okr. | ||
20 | 27 | Cédric Sbirrazzuoli Luis DeGeorge |
GTD | Dream Racing | + 15 okr. | ||
21 | 96 | Bret Curtis Jens Klingmann |
GTD | Turner Motorsport | + 65 okr. |
Źródło: Na podstawie racer.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.