Kolejny niesamowity finisz na Road America

Tommy Milner przebił się z czwartej na pierwszą pozycję w ciągu ostatnich trzech okrążeń wyścigu IMSA SportsCar Championship na torze Road America.

Gdy walka w pozostałych klasach była już dawno rozstrzygnięta, samochody GT Le Mans po raz kolejny trzymały w napięciu wszystkich zgromadzonych w Wisconsin fanów, dostarczając pasjonującej walki na jednym z najsłynniejszych torów Ameryki Północnej.

Po ostatnich zjazdach do boksów, o zwycięstwo walczyli Richard Westbrook w Fordzie oraz Toni Vilander w Ferrari. Fin systematycznie zmniejszał stratę do lidera i szykował się do przeprowadzenia ataku na jednym z pozostałych do końca wyścigu okrążeń, gdy nad torem wywieszono żółte flagi po kolizji dwóch prototypów LMPC.

Po restarcie na pięć minut i trzy okrążenia do końca wyścigu, Westbrook miał poważne problemy z rozgrzaniem opon i nabraniem szybkości, co natychmiast próbował wykorzystać Vilander do objęcia prowadzenia w wyścigu. Brytyjczyk bronił się zawzięcie, blokując Fina na prostej prowadzącej do trzeciego zakrętu. Gdy ta dwójka jechała w tandemie i w ferworze walki nie weszła w zakręt, wykorzystał to Nick Tandy do wyprzedzenia ich obu po wewnętrznej. Kierowca Porsche był jednak zbytnim optymistą i wszedł w zakręt za szybko, przez co uderzył w powracającego na tor Forda i obrócił się, spadając tym samym na koniec stawki.

Na tym walka nie miała się zakończyć – Westbrook wciąż miał problemy z nabraniem szybkości, co próbował wykorzystać Vilander i objechać Forda po zewnętrznej w karuzeli. To jednak się nie udało i pierwsza dwójka w niezmienionej kolejności rozpoczęła kolejne okrążenie. Okazało się ono fatalne dla Vilandera – przez stawkę GT przebijał się bowiem Tristan Nunez w prototypie Mazdy. Chciał on wyprzedzić Ferrari po wewnętrznej w pierwszym zakręcie, lecz Vilander go nie widział i doszło między nimi do kolizji, która wyeliminowała Ferrari z walki o zwycięstwo.

Vilander spadł ostatecznie na piąte miejsce, a pałeczkę po nim przejął Tommy Milner w Corvette nr 4. Zastosował on podobną strategię do Fina i chciał zaatakować Forda na dojeździe do trzeciego zakrętu. Kierowca Corvette miał przy tym więcej szczęścia, bowiem znalazł dla siebie miejsce po zewnętrznej i objął prowadzenie na ostatnim okrążeniu wyścigu.

Milner następnie pomknął do mety, w drodze po 101. zwycięstwo Corvette Racing, a Westbrook do końca musiał mierzyć się z jadącym za nim Johnem Edwardem w BMW, którego pokonał na linii mety różnicą zaledwie 0,2 sekundy.

W czołowej klasie prototypów początkowo tempo dyktowała Mazda. Nietrafiona decyzja strategiczna i brak zjazdu do boksów w okresie neutralizacji, wraz z rywalami, sprawiła jednak że przewagę zyskały pojazdy Corvette DP, które zajęły całe podium, a pierwsze dwie pozycje należały do Action Express Racing.

W klasie PC triumfował zespół PR1/Mathiasen Motorsport, a w GTD wyścig zdominował Viper od Riley Motorsport, korzystając na błędzie zdobywców pole position z Team Seattle/Alex Job Racing, którzy otrzymali karę za wyjazd z boksów pod czerwonym światłem.

Kolejna runda IMSA SportsCar Championship odbędzie się na torze VIRginia International Raceway, gdzie do walki przystąpią jedynie samochody GT.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół   Rezultat
1 31
Dane Cameron
Eric Curran
P Action Express Racing 73 okr.
2 5
João Barbosa
Christian Fittipaldi
P Action Express Racing + 0,626
3 10
Ricky Taylor
Jordan Taylor
P Wayne Taylor Racing + 1,460
4 60
John Pew
Oswaldo Negri Jt
P MSR with Curb-Agajanian + 18,283
5 55
Tristan Nunez
Jonathan Bomarito
P Mazda Motorsports + 22,114
6 90
Marc Goossens
Ryan Dalziel
P Visit Florida Racing + 34,499
7 52
Tom Kimber-Smith
Robert Alon
PC PR1/Mathiasen Motorsports + 1 okr.
8 54
Jon Bennett
Colin Braun
PC CORE autosport + 1 okr.
9 38
James French
Kyle Marcelli
PC Performance Tech Motorsports + 1 okr.
10 7
Jose Gutierrez
Sean Rayhall
PC Starworks Motorsport + 1 okr.
11 20
Matt McMurry
Johnny Mowlem
PC BAR1 Motorsports + 1 okr.
12 0
Katherine Legge
Sean Rayhall
P Panoz DeltaWing Racing + 1 okr.
13 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GTLM Corvette Racing + 3 okr.
14 67
Ryan Briscoe
Richard Westbrook
GTLM Ford Chip Ganassi Racing + 3 okr.
15 100
John Edwards
Lucas Luhr
GTLM BMW Team RLL + 3 okr.
16 912
Earl Bamber
Frédéric Makowiecki
GTLM Porsche North America + 3 okr.
17 62
Giancarlo Fisichella
Toni Vilander
GTLM Risi Competizione + 3 okr.
18 3
Jan Magnussen
Antonío Garcia
GTLM Corvette Racing + 3 okr.
19 911
Nick Tandy
Patrick Pilet
GTLM Porsche North America + 3 okr.
20 25
Bill Auberlen
Dirk Werner
GTLM BMW Team RLL + 4 okr.
21 33
Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
GTD Riley Motorsports + 4 okr.
22 73
Patrick Lindsey
Jörg Bergmeister
GTD Park Place Motorsports + 4 okr.
23 63
Christina Nielsen
Alessandro Balzan
GTD Scuderia Corsa + 4 okr.
24 44
John Potter
Andy Lally
GTD Magnus Racing + 4 okr.
25 6
Andrew Davis
Robin Liddell
GTD Stevenson Motorsports + 4 okr.
26 9
Lawson Aschenbach
Matt Bell
GTD Stevenson Motorsports + 4 okr.
27 96
Bret Curtis
Jens Klingmann
GTD Turner Motorsport + 4 okr.
28 48
Bryan Sellers
Madison Snow
GTD Paul Miller Racing + 4 okr.
29 97
Michael Marsal
Markus Palttala
GTD Turner Motorsport + 4 okr.
30 80
Dan Knox
Mike Skeen
GTD Lone Star Racing + 4 okr.
31 22
Cooper MacNeil
Leh Keen
GTD Alex Job Racing + 4 okr.
32 23
Mario Farnbacher
Alex Riberas
GTD Team Seattle/Alex Job Racing + 4 okr. 
33 77
David MacNeil
Gunnar Jeannette
GTD Alex Job Racing + 4 okr.
34 16
Spencer Pumpelly
Corey Lewis
GTD Change Racing + 5 okr.
35 66
Joey Hand
Dirk Müller
GTLM Ford Chip Ganassi Racing + 6 okr.
NSK 8
Renger van der Zande
Alex Popow
PC Starworks Motorsport  
NSK 85
Mikhail Goikhberg
Stephen Simpson
PC JDC/Miller Motorsports  
38 26
Don Yount
Johnny Mowlem
PC BAR1 Motorsports + 8 okr.
NSK 27
Cédric Sbirrazzuoli
Luis DeGeorge
GTD Dream Racing  
NSK 88
Mark Kvamme
Remo Ruscitti
PC Starworks Motorsport  
NSK 70
Tom Long
Joel Miler
P Mazda Motorsports  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze