Tommy Milner przebił się z czwartej na pierwszą pozycję w ciągu ostatnich trzech okrążeń wyścigu IMSA SportsCar Championship na torze Road America.
Gdy walka w pozostałych klasach była już dawno rozstrzygnięta, samochody GT Le Mans po raz kolejny trzymały w napięciu wszystkich zgromadzonych w Wisconsin fanów, dostarczając pasjonującej walki na jednym z najsłynniejszych torów Ameryki Północnej.
Po ostatnich zjazdach do boksów, o zwycięstwo walczyli Richard Westbrook w Fordzie oraz Toni Vilander w Ferrari. Fin systematycznie zmniejszał stratę do lidera i szykował się do przeprowadzenia ataku na jednym z pozostałych do końca wyścigu okrążeń, gdy nad torem wywieszono żółte flagi po kolizji dwóch prototypów LMPC.
Po restarcie na pięć minut i trzy okrążenia do końca wyścigu, Westbrook miał poważne problemy z rozgrzaniem opon i nabraniem szybkości, co natychmiast próbował wykorzystać Vilander do objęcia prowadzenia w wyścigu. Brytyjczyk bronił się zawzięcie, blokując Fina na prostej prowadzącej do trzeciego zakrętu. Gdy ta dwójka jechała w tandemie i w ferworze walki nie weszła w zakręt, wykorzystał to Nick Tandy do wyprzedzenia ich obu po wewnętrznej. Kierowca Porsche był jednak zbytnim optymistą i wszedł w zakręt za szybko, przez co uderzył w powracającego na tor Forda i obrócił się, spadając tym samym na koniec stawki.
3 mins to go: It's on! pic.twitter.com/YGA5LAS0XH
— Michelin Alley (@MichelinAlley) 7 sierpnia 2016
Na tym walka nie miała się zakończyć – Westbrook wciąż miał problemy z nabraniem szybkości, co próbował wykorzystać Vilander i objechać Forda po zewnętrznej w karuzeli. To jednak się nie udało i pierwsza dwójka w niezmienionej kolejności rozpoczęła kolejne okrążenie. Okazało się ono fatalne dla Vilandera – przez stawkę GT przebijał się bowiem Tristan Nunez w prototypie Mazdy. Chciał on wyprzedzić Ferrari po wewnętrznej w pierwszym zakręcie, lecz Vilander go nie widział i doszło między nimi do kolizji, która wyeliminowała Ferrari z walki o zwycięstwo.
Vilander spadł ostatecznie na piąte miejsce, a pałeczkę po nim przejął Tommy Milner w Corvette nr 4. Zastosował on podobną strategię do Fina i chciał zaatakować Forda na dojeździe do trzeciego zakrętu. Kierowca Corvette miał przy tym więcej szczęścia, bowiem znalazł dla siebie miejsce po zewnętrznej i objął prowadzenie na ostatnim okrążeniu wyścigu.
WOW! @CorvetteRacing takes win 101!. @TommyMilner goes from 5th to the win on the restart! https://t.co/PLvEi5O5CB pic.twitter.com/O8Dbdk8XRG
— Michelin Alley (@MichelinAlley) 7 sierpnia 2016
Milner następnie pomknął do mety, w drodze po 101. zwycięstwo Corvette Racing, a Westbrook do końca musiał mierzyć się z jadącym za nim Johnem Edwardem w BMW, którego pokonał na linii mety różnicą zaledwie 0,2 sekundy.
W czołowej klasie prototypów początkowo tempo dyktowała Mazda. Nietrafiona decyzja strategiczna i brak zjazdu do boksów w okresie neutralizacji, wraz z rywalami, sprawiła jednak że przewagę zyskały pojazdy Corvette DP, które zajęły całe podium, a pierwsze dwie pozycje należały do Action Express Racing.
W klasie PC triumfował zespół PR1/Mathiasen Motorsport, a w GTD wyścig zdominował Viper od Riley Motorsport, korzystając na błędzie zdobywców pole position z Team Seattle/Alex Job Racing, którzy otrzymali karę za wyjazd z boksów pod czerwonym światłem.
Kolejna runda IMSA SportsCar Championship odbędzie się na torze VIRginia International Raceway, gdzie do walki przystąpią jedynie samochody GT.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||
1 | 31 | Dane Cameron Eric Curran |
P | Action Express Racing | 73 okr. | ||
2 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Action Express Racing | + 0,626 | ||
3 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | + 1,460 | ||
4 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jt |
P | MSR with Curb-Agajanian | + 18,283 | ||
5 | 55 | Tristan Nunez Jonathan Bomarito |
P | Mazda Motorsports | + 22,114 | ||
6 | 90 | Marc Goossens Ryan Dalziel |
P | Visit Florida Racing | + 34,499 | ||
7 | 52 | Tom Kimber-Smith Robert Alon |
PC | PR1/Mathiasen Motorsports | + 1 okr. | ||
8 | 54 | Jon Bennett Colin Braun |
PC | CORE autosport | + 1 okr. | ||
9 | 38 | James French Kyle Marcelli |
PC | Performance Tech Motorsports | + 1 okr. | ||
10 | 7 | Jose Gutierrez Sean Rayhall |
PC | Starworks Motorsport | + 1 okr. | ||
11 | 20 | Matt McMurry Johnny Mowlem |
PC | BAR1 Motorsports | + 1 okr. | ||
12 | 0 | Katherine Legge Sean Rayhall |
P | Panoz DeltaWing Racing | + 1 okr. | ||
13 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | + 3 okr. | ||
14 | 67 | Ryan Briscoe Richard Westbrook |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 3 okr. | ||
15 | 100 | John Edwards Lucas Luhr |
GTLM | BMW Team RLL | + 3 okr. | ||
16 | 912 | Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
GTLM | Porsche North America | + 3 okr. | ||
17 | 62 | Giancarlo Fisichella Toni Vilander |
GTLM | Risi Competizione | + 3 okr. | ||
18 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia |
GTLM | Corvette Racing | + 3 okr. | ||
19 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet |
GTLM | Porsche North America | + 3 okr. | ||
20 | 25 | Bill Auberlen Dirk Werner |
GTLM | BMW Team RLL | + 4 okr. | ||
21 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
GTD | Riley Motorsports | + 4 okr. | ||
22 | 73 | Patrick Lindsey Jörg Bergmeister |
GTD | Park Place Motorsports | + 4 okr. | ||
23 | 63 | Christina Nielsen Alessandro Balzan |
GTD | Scuderia Corsa | + 4 okr. | ||
24 | 44 | John Potter Andy Lally |
GTD | Magnus Racing | + 4 okr. | ||
25 | 6 | Andrew Davis Robin Liddell |
GTD | Stevenson Motorsports | + 4 okr. | ||
26 | 9 | Lawson Aschenbach Matt Bell |
GTD | Stevenson Motorsports | + 4 okr. | ||
27 | 96 | Bret Curtis Jens Klingmann |
GTD | Turner Motorsport | + 4 okr. | ||
28 | 48 | Bryan Sellers Madison Snow |
GTD | Paul Miller Racing | + 4 okr. | ||
29 | 97 | Michael Marsal Markus Palttala |
GTD | Turner Motorsport | + 4 okr. | ||
30 | 80 | Dan Knox Mike Skeen |
GTD | Lone Star Racing | + 4 okr. | ||
31 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen |
GTD | Alex Job Racing | + 4 okr. | ||
32 | 23 | Mario Farnbacher Alex Riberas |
GTD | Team Seattle/Alex Job Racing | + 4 okr. | ||
33 | 77 | David MacNeil Gunnar Jeannette |
GTD | Alex Job Racing | + 4 okr. | ||
34 | 16 | Spencer Pumpelly Corey Lewis |
GTD | Change Racing | + 5 okr. | ||
35 | 66 | Joey Hand Dirk Müller |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | + 6 okr. | ||
NSK | 8 | Renger van der Zande Alex Popow |
PC | Starworks Motorsport | |||
NSK | 85 | Mikhail Goikhberg Stephen Simpson |
PC | JDC/Miller Motorsports | |||
38 | 26 | Don Yount Johnny Mowlem |
PC | BAR1 Motorsports | + 8 okr. | ||
NSK | 27 | Cédric Sbirrazzuoli Luis DeGeorge |
GTD | Dream Racing | |||
NSK | 88 | Mark Kvamme Remo Ruscitti |
PC | Starworks Motorsport | |||
NSK | 70 | Tom Long Joel Miler |
P | Mazda Motorsports |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.