Sezon 2017 będzie ostatnim dla klasy Prototype Challenge w IMSA SportsCar Championship. Od kolejnego roku seria będzie składać się jedynie z trzech kategorii pojazdów.
Powołana w 2010 roku klasa miała za zadanie uratować ówczesną Amerykańską Serię Le Mans przed zmniejszaniem się stawki w dobie kryzysu ekonomicznego. Ze względu na spore zainteresowanie, przetrwała ona wchłonięcie ALMS przez nowopowstałą IMSA SportsCar Championship, ale przyszedł już czas na usunięcie jej z rywalizacji.
Od sezonu 2018 seria będzie składać się z trzech klas – Prototypów, GT Le Mans i GT Daytona. Ponieważ usunięcie LMPC będzie jednoznaczne ze zniknięciem klasy prototypów dedykowanej rywalizacji Pro-Am, jeżeli takie załogi przejdą do głównej klasy prototypów, będą mogły rywalizować o nagrodę im. Jima Truemana, której zdobycie będzie premiowane zaproszeniem do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
IMSA potwierdziła też, że nie będzie rozgraniczenia pomiędzy prototypami DPi oraz LMP2 i będą one się ścigać w ramach jednej klasy, a samochody GTLM i GTD pozostaną w pełnej zgodności z międzynarodowymi specyfikacjami GTE i GT3.
Źródło: sportscar365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.