Specyfikacja techniczna każdego z samochodów startujących w Deutsche Tourenwagen Masters została już zamrożona na kolejny rok.
W tym roku weszła do użycia nowa generacja samochodów produkowanych przez Mercedesa, Audi i BMW, a każdy z nich posiada ponad 50 kontrolnych punktów. Pomimo kontroli kosztów, która jest podstawowym składnikiem nowych przepisów, zmiany były sprawdzane podczas odbywających się w trakcie sezonu testów.
Organizator serii - ITR ogłosił w niedzielę, że termin homologacji ostatecznej specyfikacji samochodów na sezon 2013 upłynął 15 października. Przewodniczący ITR Hans Werner Aufrecht powiedział, że decyzja ta gwarantuje, iż zacięty charakter mistrzostw będzie kontynuowany w przyszłym roku.
„Widzieliśmy wspaniałą rywalizację w tym roku”
– stwierdził. „Wszystkie trzy marki są w stanie wygrać i ścigają się na równym poziomie. Maksymalne bezpieczeństwo kierowców i koszty producentów są istotnymi filarami naszej strategii, szczególnie w tych trudnych ekonomicznie czasach”
.
Hans-Gerd Enneser, członek zarządu niemieckiego organu sprawującego władzę nad motorsportem DMSB, dodał: „Specyfikacja samochodów DTM na 2012 rok pokazała, że przepisy techniczne będące wynikiem wspólnego działania DMSB, ITR i uczestniczących producentów pracują idealnie. Przepisy są gwarancją wyjątkowej równości szans - wszyscy zaangażowani producenci wygrywali wyścigi i walka o tytuł pozostała otwarta aż do samego finału. W 2013 roku chcemy kontynuować postępy na tej drodze”
.
Źródło: www.autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.