Spengler wygrywa i zdobywa tytuł

Bruno Spengler wyrwał tytuł mistrza DTM z rąk Gary’ego Paffetta wygrywając zaciętą rywalizację podczas finałowego wyścigu na Hockenheimringu.

Tytuł Spenglera dla BMW jest tym bardziej wartościowy, że został zdobyty w pierwszym sezonie po powrocie bawarskiego producenta do DTM po 20-letniej nieobecności.

Kluczem do sukcesu Kanadyjska był wspaniały start z trzeciego pola połączony ze powolnym ruszeniem Paffeta, który spadł z drugiego na czwarte miejsce. Spengler jeszcze na pierwszym okrążeniu w Mercedes Arena wyprzedził zdobywcę pole position Augusto Farfusa i objął prowadzenie.

Paffett awansował na trzecie miejsce po tym, jak Mattias Ekstrom pojechał szeroko w Spitzkehre. Brytyjczyk następnie wyprzedził Farfusa w trakcie pierwszej rundy pit stopów. Sędziowie przyglądali się wyjazdowi Mercedesa z boksu, ale Paffett nie został ukarany.

Kierowca rezerwowy McLarena w Formule 1 szybko doganiał Spenglera i podczas drugiego stintu w trakcie pięciu okrążeń zredukował stratę z 4,1 do 2 sekund, a następnie utrzymywał się przez cały czas blisko, by ukończyć wyścig 1.1s za czarnym BMW. Nie udało mu się zapobiec czwartej wygranej Spenglera w tym sezonie i zdobycia mistrzostwa przewagą zaledwie czterech oczek.Farfus podróżował na bezpiecznej trzeciej pozycji, natomiast Jamie Green, trzeci pretendent do tytułu, wspiął się z dziewiątego pola na starcie na czwarte miejsce na mecie. Brytyjczyk popisał się doskonałym wyprzedzeniem Handa w Spitzkehre podczas pierwszego przejazdu.

Dirk Werner finiszował drugim autem Schnitzera w czołowej piątce. Niemiec wyprzedził Edoardo Mortarę i Handa w czasie pierwszej serii postojów i zyskał kolejne miejsce, gdy Ekstrom wycofał się z powodu utraty prawego przedniego koła.

Mortara był szósty, mniej niż sekundę przed Andy’m Priaulx, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Hand, Ralf Schumacher i Christian Vietoris.

David Coulthard odszedł na emeryturę wycofując się z wyścigu w wyniku obrotu po kontakcie z Timo Scheiderem w Mercedes Arena. Reprezentant Audi otrzymał za spowodowanie kolizji karę drive-through.

Adrien Tambay i Mike Rockenfeller także nie zakończyli sezonu miłym akcentem – obaj brali udział w kolizjach, natomiast Miguel Molina wjechał na żwir na Sachs Kurve w połowie dystansu.

Hockeheimring, 42 okrążenia, wyniki wyścigu:

Poz  Kierowca            Zespół/samochód      Czas/strata
 1.  Bruno Spengler      Schnitzer BMW     1h07m59.069s
 2.  Gary Paffett        HWA Mercedes          + 2.214s
 3.  Augusto Farfus      RBM BMW              + 11.954s
 4.  Jamie Green         HWA Mercedes         + 23.479s
 5.  Dirk Werner         Schnitzer BMW        + 25.384s
 6.  Edoardo Mortara     Rosberg Audi         + 41.701s
 7.  Andy Priaulx        RBM BMW              + 42.265s
 8.  Joey Hand           RMG BMW              + 42.843s
 9.  Ralf Schumacher     HWA Mercedes         + 43.878s
10.  Christian Vietoris  HWA Mercedes         + 45.138s
11.  Filipe Albuquerque  Rosberg Audi         + 58.232s
12.  Timo Scheider       Abt Audi           + 1m14.020s
13.  Susie Wolff         Persson Mercedes   + 1m35.931s
14.  Martin Tomczyk      RMG BMW               + 1 okr.
15.  Roberto Merhi       Persson Mercedes      + 1 okr.
16.  Rahel Frey          Abt Audi              + 1 okr.

Wycofali się:

     Miguel Molina       Phoenix Audi           25 okr.
     David Coulthard     Mucke Mercedes         23 okr.
     Robert Wickens      Mucke Mercedes         20 okr.
     Mattias Ekstrom     Abt Audi               11 okr.
     Mike Rockenfeller   Phoenix Audi            2 okr.
     Adrien Tambay       Abt Audi                1 okr.

Źródło: www.autosport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league