Edoardo Mortara podtrzymał swoje aspiracje do tytułu mistrza Deutsche Tourenwagen Masters dzięki zwycięstwu w niedzielnym wyścigu na torze Nürburgring.
Włoch zrobił użytek ze swojej strategii późnego zjazdu do boksów, by przebić się do przodu. Przystępował on bowiem do rywalizacji z szóstego pola, a pole position wywalczył Lucas Auer.
Kierowca Mercedesa obronił prowadzenie na dojeździe do pierwszego zakrętu, powstrzymując ataki wczorajszego zwycięzcy Marco Wittmanna, Bruno Spenglera i Mortary, który już na tym etapie przebił się na czwartą pozycję. Za nimi o pozycję walczyli Timo Glock i Paul di Resta, co zakończyło się kolizją obu zawodników. Niemiec spadł w ten sposób na koniec stawki, a Szkot uszkodził swój samochód i musiał wycofać się z wyścigu.
O ile dodatkowe 5 kilogramów, jakie otrzymały przed wyścigiem samochody Mercedesa, utrudniały życie Auerowi, pierwsza dziesiątka pozostawała niezmieniona przez pierwsze okrążenia. Akcja zaczęła się dopiero na dziewiątym kółku, kiedy szósty Jamie Green dogonił Augusto Farfusa i zaczął walczyć z nim koło w koło. W tym samym czasie Gary Paffett wyprzedził Toma Blomqvista i dołączył do poprzedzającej go pary.
Zjazdy do boksów rozpoczęły się na 14. okrążeniu. Farfus pojawił się w nich jako pierwszy, a za nim podążyli Miguel Molina, Robert Wickens i Blomqvist. O ile mechanicy Farfusa obsłużyli jego samochód jako pierwsi, wypuścili go tuż przed nos Wickensa, za co sędziowie ukarali Brazylijczyka 10-sekundową karą stop&go. Karę za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska otrzymał później także Felix Rosenqvist, który zderzył się z Martinem Tomczykiem.
Liderzy pojawili się w boksach na 17 okrążeniu. Auer pozostał na czele, z kolei Spengler przeskoczył Wittmanna. Kanadyjczyk nie był jednak w stanie dogonić kierowcy Mercedesa. Za nimi Miguel Molina próbował odważnego ataku na António Félixa da Costę oraz Maximiliana Götza, co zakończyło się zderzeniem z samochodem Niemca, a Portugalczyk został wypchnięty z toru i obrócił się. Niedługo później kolizję w pierwszym zakręcie zaliczyli Green i Paffet, w której ten drugi obrócił się, a w wyniku której Green otrzymał karę przejazdu przez boksy.
Po zakończeniu sekwencji postojów na prowadzeniu wciąż był Auer, przed Mortarą i Wittmannem. Wkrótce Mortara znalazł się jednak wystarczająco blisko lidera, by skorzystać z systemu DRS i na 34. okrążeniu przypuścił atak na hamowaniu do pierwszego zakrętu. Okazał się on nieskuteczny, lecz kierowca Mercedesa nie dawał rady się dłużej bronić i zwycięski manewr nastąpił okrążenie później.
Nieco dalej Mattias Ekström zderzył się z Bruno Spenglerem, przy manewrze wyprzedzania w pierwszym zakręcie. Szwed uniknął kary, decydując się oddać zyskaną lokatę, lecz okrążenie później przypuścił już czysty manewr i kontynuował zbliżanie się ku czołówki, a w końcówce wyścigu walczył z Wittmannem o najniższy stopień podium.
To zupełnie nie zajmowało głowy Mortarze, który po objęciu prowadzenia pomknął do mety po swoje trzecie tegoroczne zwycięstwo. Drugi na mecie był Auer, a trzeci Wittmann, którego przewaga w klasyfikacji generalnej stopniała do 33 punktów nad Mortarą.
Ekström był na mecie czwarty, przed Nico Müllerem, Spenglerem, Pafferem, Blomqvistem, Danielem Juncadellą i Miguelem Moliną, który zamknął pierwszą dziesiątkę.
Kolejna runda DTM odbędzie się za dwa tygodnie na węgierskim torze Hungaroring.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 48 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt Sportsline | 43 okr. | ||
2 | 22 | Lucas Auer | BWT Mercedes-AMG | + 3,726 | ||
3 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 7,526 | ||
4 | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 7,849 | ||
5 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt | + 9,182 | ||
6 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team MTEK | + 11,812 | ||
7 | 2 | Gary Paffett | Euronics/FMW Mercedes-AMG | + 18,973 | ||
8 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | + 20,895 | ||
9 | 12 | Daniel Juncadella | Silberpfeil/UBFS Mercedes-AMG | + 21,826 | ||
10 | 17 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt | + 24,909 | ||
11 | 36 | Maxime Martin | BMW Team RBM | + 27,220 | ||
12 | 10 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix | + 27,931 | ||
13 | 100 | Martin Tomczyk | BMW Team Schnitzer | + 31,430 | ||
14 | 6 | Robert Wickens | Silberpfeil/UBFS Mercedes-AMG | + 32,446 | ||
15 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 34,178 | ||
16 | 27 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Rosberg | + 37,429 | ||
17 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 40,173 | ||
18 | 8 | Christian Vietoris | BWT Mercedes-AMG | + 40,957 | ||
19 | 88 | Felix Rosenqvist | Euronics/FMW Mercedes-AMG | + 45,546 | ||
20 | 13 | António Félix da Costa | BMW Team Schnitzer | + 54,822 | ||
21 | 18 | Augusto Farfus | BMW Team MTEK | + 1:00,006 | ||
22 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 1:00,571 | ||
23 | 84 | Maximilian Götz | Mercedes-AMG | + 1:13,880 | ||
NSK | 3 | Paul Di Resta | Mercedes-AMG |
Źródło: touringcartimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.