Trzecie tegoroczne zwycięstwo Mortary w DTM

Edoardo Mortara podtrzymał swoje aspiracje do tytułu mistrza Deutsche Tourenwagen Masters dzięki zwycięstwu w niedzielnym wyścigu na torze Nürburgring.

Włoch zrobił użytek ze swojej strategii późnego zjazdu do boksów, by przebić się do przodu. Przystępował on bowiem do rywalizacji z szóstego pola, a pole position wywalczył Lucas Auer.

Kierowca Mercedesa obronił prowadzenie na dojeździe do pierwszego zakrętu, powstrzymując ataki wczorajszego zwycięzcy Marco Wittmanna, Bruno Spenglera i Mortary, który już na tym etapie przebił się na czwartą pozycję. Za nimi o pozycję walczyli Timo Glock i Paul di Resta, co zakończyło się kolizją obu zawodników. Niemiec spadł w ten sposób na koniec stawki, a Szkot uszkodził swój samochód i musiał wycofać się z wyścigu.

O ile dodatkowe 5 kilogramów, jakie otrzymały przed wyścigiem samochody Mercedesa, utrudniały życie Auerowi, pierwsza dziesiątka pozostawała niezmieniona przez pierwsze okrążenia. Akcja zaczęła się dopiero na dziewiątym kółku, kiedy szósty Jamie Green dogonił Augusto Farfusa i zaczął walczyć z nim koło w koło. W tym samym czasie Gary Paffett wyprzedził Toma Blomqvista i dołączył do poprzedzającej go pary.

Zjazdy do boksów rozpoczęły się na 14. okrążeniu. Farfus pojawił się w nich jako pierwszy, a za nim podążyli Miguel Molina, Robert Wickens i Blomqvist. O ile mechanicy Farfusa obsłużyli jego samochód jako pierwsi, wypuścili go tuż przed nos Wickensa, za co sędziowie ukarali Brazylijczyka 10-sekundową karą stop&go. Karę za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska otrzymał później także Felix Rosenqvist, który zderzył się z Martinem Tomczykiem.

Liderzy pojawili się w boksach na 17 okrążeniu. Auer pozostał na czele, z kolei Spengler przeskoczył Wittmanna. Kanadyjczyk nie był jednak w stanie dogonić kierowcy Mercedesa. Za nimi Miguel Molina próbował odważnego ataku na António Félixa da Costę oraz Maximiliana Götza, co zakończyło się zderzeniem z samochodem Niemca, a Portugalczyk został wypchnięty z toru i obrócił się. Niedługo później kolizję w pierwszym zakręcie zaliczyli Green i Paffet, w której ten drugi obrócił się, a w wyniku której Green otrzymał karę przejazdu przez boksy.

Po zakończeniu sekwencji postojów na prowadzeniu wciąż był Auer, przed Mortarą i Wittmannem. Wkrótce Mortara znalazł się jednak wystarczająco blisko lidera, by skorzystać z systemu DRS i na 34. okrążeniu przypuścił atak na hamowaniu do pierwszego zakrętu. Okazał się on nieskuteczny, lecz kierowca Mercedesa nie dawał rady się dłużej bronić i zwycięski manewr nastąpił okrążenie później.

Nieco dalej Mattias Ekström zderzył się z Bruno Spenglerem, przy manewrze wyprzedzania w pierwszym zakręcie. Szwed uniknął kary, decydując się oddać zyskaną lokatę, lecz okrążenie później przypuścił już czysty manewr i kontynuował zbliżanie się ku czołówki, a w końcówce wyścigu walczył z Wittmannem o najniższy stopień podium.

To zupełnie nie zajmowało głowy Mortarze, który po objęciu prowadzenia pomknął do mety po swoje trzecie tegoroczne zwycięstwo. Drugi na mecie był Auer, a trzeci Wittmann, którego przewaga w klasyfikacji generalnej stopniała do 33 punktów nad Mortarą.

Ekström był na mecie czwarty, przed Nico Müllerem, Spenglerem, Pafferem, Blomqvistem, Danielem Juncadellą i Miguelem Moliną, który zamknął pierwszą dziesiątkę.

Kolejna runda DTM odbędzie się za dwa tygodnie na węgierskim torze Hungaroring.

PNrKierowcaZespół Rezultat
1 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt Sportsline 43 okr.
2 22 Lucas Auer BWT Mercedes-AMG + 3,726
3 11 Marco Wittmann BMW Team RMG + 7,526
4 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline + 7,849
5 51 Nico Müller Audi Sport Team Abt + 9,182
6 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 11,812
7 2 Gary Paffett Euronics/FMW Mercedes-AMG + 18,973
8 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM + 20,895
9 12 Daniel Juncadella Silberpfeil/UBFS Mercedes-AMG + 21,826
10 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt + 24,909
11 36 Maxime Martin BMW Team RBM + 27,220
12 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix + 27,931
13 100 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer + 31,430
14 6 Robert Wickens Silberpfeil/UBFS Mercedes-AMG + 32,446
15 16 Timo Glock BMW Team RMG + 34,178
16 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Rosberg + 37,429
17 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 40,173
18 8 Christian Vietoris BWT Mercedes-AMG + 40,957
19 88 Felix Rosenqvist Euronics/FMW Mercedes-AMG + 45,546
20 13 António Félix da Costa BMW Team Schnitzer + 54,822
21 18 Augusto Farfus BMW Team MTEK + 1:00,006
22 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 1:00,571
23 84 Maximilian Götz Mercedes-AMG + 1:13,880
NSK 3 Paul Di Resta Mercedes-AMG  

Źródło: touringcartimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze