Marco Wittmann zamienił pole position na zwycięstwo w sobotnim wyścigu Deutsche Tourenwagen Masters na torze Nürburgring. Lider klasyfikacji generalnej przekroczył metę przed swoim kolegą z BMW Tomem Blomqvistem, co przyniosło ważne punkty również bawarskiemu producentowi.
Wittmann obronił prowadzenie przed Blomqvistem do pierwszego zakrętu. Za nimi o trzecie miejsce walczył Daniel Juncadella w Mercedesie, lecz chwilę później został wyprzedzony przez Jamiego Greena oraz Edoardo Mortarę w Audi.
Na ósmym okrążeniu Timo Glock zaatakował Lucasa Auera w walce o siódme miejsce, wyprzedzając go w pierwszym zakręcie. Dwa zakręty dalej w ślady Glocka podążył również Paul di Resta.
Na trzynastym okrążeniu Audi zdecydowało się na zagranie strategiczne. Jako, że Jamie Green bezskutecznie próbował zbliżyć się do drugiego w wyścigu Blomqvista, pozwolił się wyprzedzić mającemu lepsze opony Mortarze. Ten zaczął powoli zbliżać się do kierowcy BMW aż do 14. okrążenia, kiedy podjął on próbę ataku na dojeździe do szykany. Ta zakończyła się kolizją obu kierowców, co próbował wykorzystać Juncadella, który w międzyczasie poradził sobie z Greenem, lecz kolejność pozostała bez zmian.
Mortara próbował kolejnego ataku w pierwszym zakręcie, co tym razem również próbował wykorzystać Juncadella. Kierowca Mercedesa w ten sposób jednak naraził się na atak Greena, który odzyskał swoją lokatę, a chwilę później w Juncadellę uderzył Bruno Spengler, przez co ten obrócił się i spadł na koniec stawki. Spengler za swój manewr otrzymał później karę przejazdu przez boksy.
W dalszej części stawki Mattias Ekström próbował wyprzedzić Maximiliana Götza na dojeździe do szykany, co zakończyło się kolizją obu kierowców. Ekström wyszedł z niej gorzej, bowiem wkrótce musiał wycofać się z wyścigu z powodu uszkodzeń samochodu.
W końcowej fazie wyścigu Mortara ponownie próbował zbliżyć się do Blomqvista, lecz tym razem nie był w stanie zmniejszyć różnicy do poprzedzającego BMW. W takim układzie oddał on pozycję znajdującemu się wyżej w klasyfikacji Greenowi.
Niezagrożony Wittmann tymczasem dotarł do mety na pierwszym miejscu, czym powiększył swoją przewagę w klasyfikacji nad Robertem Wickensem do 35 punktów. Blomqvist był drugi, a Green uzupełnił podium, samemu zbliżając się na jeden punkt do Wickensa.
Mortara był na mecie czwarty, przed Glockiem, di Restą, Auerem, Maximem Martinem, Wickensem i Götzem, który zamknął pierwszą dziesiątkę.
Drugi wyścig DTM na Nürburgringu odbędzie się w niedzielę.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | 30 okr. | ||
2 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | + 7,136 | ||
3 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 9,031 | ||
4 | 48 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 9,783 | ||
5 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 11,768 | ||
6 | 3 | Paul Di Resta | Mercedes-AMG | + 15,256 | ||
7 | 22 | Lucas Auer | BWT Mercedes-AMG | + 16,086 | ||
8 | 36 | Maxime Martin | BMW Team RBM | + 23,232 | ||
9 | 6 | Robert Wickens | Silberpfeil/UBFS Mercedes-AMG | + 32,197 | ||
10 | 84 | Maximilian Götz | Mercedes-AMG | + 34,656 | ||
11 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt | + 35,080 | ||
12 | 88 | Felix Rosenqvist | Euronics/FMW Mercedes-AMG | + 35,474 | ||
13 | 8 | Christian Vietoris | BWT Mercedes-AMG | + 36,626 | ||
14 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 39,610 | ||
15 | 17 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt | + 42,009 | ||
16 | 100 | Martin Tomczyk | BMW Team Schnitzer | + 43,445 | ||
17 | 12 | Daniel Juncadella | Silberpfeil/UBFS Mercedes-AMG | + 43,974 | ||
18 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team MTEK | + 45,506 | ||
19 | 2 | Gary Paffett | Euronics/FMW Mercedes-AMG | + 47,271 | ||
20 | 13 | António Félix da Costa | BMW Team Schnitzer | + 49,613 | ||
21 | 10 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix | + 53,224 | ||
22 | 18 | Augusto Farfus | BMW Team MTEK | + 54,631 | ||
DSK | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | |||
NSK | 27 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Rosberg |
Źródło: touringcartimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.