Sobota w Moskwie

Robert Wickens sięgnął po pewne zwycięstwo w pierwszym wyścigu szóstej rundy tegorocznego sezonu DTM, która rozgrywana jest na Moscow Raceway. Dodatkowo całe podium padło łupem Mercedesa. 

Kwalifikacje 1

Kierowca Mercedesa AMG Gary Paffett najlepiej spośród wszystkich wykorzystał trudne warunki na torze Moscow Raceway i zdobył pole position do pierwszego wyścigu szóstej rundy tegorocznego sezonu DTM.

Sesja rozpoczęła się przy pochmurnej pogodzie i mokrym torze, jednak nie było już opadów deszczu. W serii, gdzie dostępne są wyłącznie slicki i opony deszczowe, wśród zespołów szybko pojawiło się pytanie, jakie ogumienie będzie lepsze na dane warunki. Na początku, gdy pojawiło się zielone światło, kierowcy wyjechali ze swoich garaży na deszczówkach, by ocenić stan nawierzchni. Pierwszym zawodnikiem, który przejechał mierzone okrążenie, był reprezentant Audi Sport - Mattias Ekström – który po chwili został wypchnięty na dalsze pozycje przez Mercedesa prowadzonego przez Daniela Juncadellę i Timo Glocka z BMW.

Mimo upływającego czasu stan nawierzchni jedynie nieznacznie się poprawiał. W międzyczasie Edoardo Mortara znalazł się na prowizorycznym drugim polu startowym, jednak również jego rezultat poprawili Maxime Martin i Nico Müller. Wkrótce na potężnych dohamowaniach można było zobaczyć przesychające miejsca, więc można było przypuszczać, że niektóre z ekip będą ryzykować, by wywalczyć możliwie najwięcej w tych warunkach.

Jako pierwszy slicki zdecydował się założyć Mercedes i Dani Juncadella. Co ciekawe, Team HWA i Robert Wickens, obrali na tę chwilę konserwatywną strategię, pozostając na deszczówkach. Szybko kierowcy zespołu Mercedes AMG Team ART znaleźli się na szczycie tabeli z czasami: Gary Paffett uzyskał 1:43.071, a jego zespołowy kolega Felix Rosenqvist był drugi. Brytyjczyk nadal miał w swoim samochodzie opony deszczowe.

Na minutę przed końcem sesji Maxime Martin i Maximilian Götz znaleźli się na czele klasyfikacji, ale ostatecznie to Gary Paffett już po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę uzyskał najlepszy czas kwalifikacji, wykręcając 1:41.443. Był to jedyny kierowca, który zszedł poniżej bariery 1:42. Drugi czas odnotował Robert Wickens, a pierwszą trójkę uzupełnił Paul di Resta.

Czwarte pole wywalczył Maximilian Götz, a piąte miejsce padło łupem najszybszego z kierowców Audi Sport – Mattiasa Ekströma. Za nim znalazł się Maxime Martin, a czołową dziesiątkę uzupełnili Timo Scheider, Timo Glock, Felix Rosenqvist i Jamie Green.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1 Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:41.443 12
2 Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:42.048 12
3 Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:42.130 12
4 Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:42.164 12
5 Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:42.450 12
6 Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:42.506 12
7 Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:42.631 12
8 Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:42.631 12
9 Felix Rosenqvist (S) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:42.647 12
10 Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:42.870 12
11 Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:43.015 12
12 Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:43.024 13
13 Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:43.076 12
14 Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 1:43.140 11
15 António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:43.472 10
16 Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:43.500 12
17 Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:43.521 12
18 Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:43.660 12
19 Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:43.830 11
20 Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:43.856 11
21 Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:43.881 12
22 Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:43.985 11
23 Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:44.488 12
24 Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:44.800 11

Wyścig 1

Robert Wickens pewnie zwyciężył w pierwszym wyścigu na Moscow Raceway, szóstej rundy tegorocznego sezonu DTM. Kierowca Mercedesa, który do rywalizacji startował z drugiego miejsca, objął prowadzenie w początkowej fazie wyścigu i niezagrożenie przejechał linię mety na pierwszej pozycji.

Przed pierwszym wyścigiem weekendu pogoda przywitała kierowców ulewnymi opadami deszczu i mgłą, a na torze znajdowała się spora ilość wody. Wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa, by zawodnicy byli w stanie zapoznać się z panującymi warunkami. Po trzech okrążeniach rozpoczęła się właściwa rywalizacja.

Podczas pierwszego szybkiego okrążenia bardzo szeroko wyjechał Gary Paffett, co pozwoliło Robertowi Wickensowi na awans na pierwszą pozycję. Kanadyjczyk szybko uciekł od reszty stawki, będąc o trzy sekundy szybszy od Brytyjczyka. Timo Glock i Felix Rosenqvist toczyli zacięty bój w walce o ósmą pozycję i w tej sytuacji górą okazał się być debiutant z Mercedesa. Wkrótce jednak to kierowca BMW Edoardo Mortara popisał się świetną jazdą i wyprzedził obu wspomnianych zawodników. Glock padł również ofiarą Jamiego Greena, który miał spore problemy z widocznością. Brytyjczyk był w stanie poradzić sobie także z Rosenqvistem, by awansować na dziewiąte miejsce.

Przed nimi również doszło do ciekawego pojedynku. Paul di Resta wyszedł na drugie miejsce, wyprzedzając Gary’ego Paffetta, jednak nie trafił w punkt hamowania w ostatnim zakręcie, przez co stracił wypracowaną przewagę. Wkrótce w grę zaczęła wchodzić strategia zdobycia możliwej liczby punktów do klasyfikacji producentów, przez co Paffett odpuścił w tej rywalizacji.

Będący na prowadzeniu Robert Wickens wyjechał szeroko mając wówczas 11 sekund przewagi nad drugim kierowcą, jednak był on w stanie bez większych dramatów powrócić na tor na pozycji lidera. Z kolei Edoardo Mortara przez cały czas zmniejszał stratę do byłego zespołowego kolegi z Audi Timo Scheidera, wykonując skuteczny manewr wyprzedzania na piętnastym okrążeniu wyścigu. Włoch próbował zrobić to samo na Maxime Martinie z BMW, który jadąc na szóstej pozycji był jedynym zmierzającym po punkty dla bawarskiego producenta.

Wkrótce Scheidera wyprzedził również Jamie Green, który w swoim samochodzie miał opony o lepszym stanie, zamieniając się pozycją z Mortarą, by mieć lepszą okazję na wyprzedzenie Martina. Manewr został przeprowadzony na 16. kółku, na pięć minut przed końcem. Mattias Ekström starał się zmniejszyć stratę do będącego na czwartym miejscu Maximiliana Götza. Szwed dosyć szybko dojechał do tylnego zderzaka swojego rywala, jednak problemy z widocznością skutecznie utrudniały wysunięcie ataku. W ostatniej fazie wyścigu, kiedy deszcz przybrał na sile, Ekström wreszcie poradził sobie z Götzem, do którego zbliżali się również Martin i Green.

W ostatnich momentach wyścigu deszcz stał się mocny, przez co nie doszło już do zmiany pozycji w stawce. Robert Wickens zdobył swoje drugie w tym roku zwycięstwo, mając na mecie prawie jedenaście sekund przewagi nad Paulem di Restą. Dzięki podium zdobytym również przez Gary’ego Paffetta i czwartemu miejscu Maximiliana Götza, miejsca w czołówce zgarnął Mercedes.

Na piątym miejscu znalazł się Mattias Ekström w Audi RS 5 DTM, a za nim znalazł się Maxime Martin z BMW. Kolejne trzy pozycje padły łupem Audi, za których kierownicą znajdowali się: Jamie Green, Edoardo Mortara i Timo Scheider, a ostatni punkcik za dziesiąte miejsce zgarnął w debiucie Felix Rosenqvist.

Robert Wickens: „To niesamowity wynik. Zdobycie całego podium przez Mercedesa jest najlepszym rezultatem. Będziemy dzisiaj świętować, ponieważ jutrzejszy wyścig może być trudny”.

Gary Paffett: „Wszyscy jesteśmy częścią zespołu, w którym mamy cel. Dzisiaj chodziło o Mercedes Benz. Robert miał dziś dobre tempo i przejechał dobry wyścig, co jest ważne dla mistrzostw”.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1 Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:29.196 22
2 Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:40.151 22
3 Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:41.489 22
4 Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:54.466 22
5 Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 42:55.070 22
6 Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 42:56.439 22
7 Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 42:56.948 22
8 Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 42:59.304 22
9 Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 43:00.867 22
10 Felix Rosenqvist (S) Mercedes-AMG C 63 DTM 43:02.044 22
11 Timo Glock (D) BMW M4 DTM 43:04.439 22
12 Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 43:05.393 22
13 Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 43:07.483 22
14 Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 43:12.018 22
15 Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 43:13.226 22
16 Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 43:13.977 22
17 Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 43:16.147 22
18 Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 43:19.140 22
19 Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 43:19.484 22
20 António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 43:20.509 22
21 Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 43:29.122 22
22 Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 43:31.893 22
23 Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 43:36.455 22
24 Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 43:39.212 22

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze