BMW na czele z Marco Wittmannem zdominowało trening, kwalifikacje i wyścig po nieudanych, sobotnich sesjach.
Trening 3
Trzeci trening tego weekendu był bardzo potrzebny kierowcom DTM, którzy zmagali się w sobotę z deszczem podczas wyścigu. Dziś mogli oni wyjechać na tor z ogumieniem typu slick i dostosować ustawienia na suchą sesję kwalifikacyjną.
Jako pierwszy na Moscow Raceway wyjechał Tom Blomqvist i przez kwadrans był kierowcą z najlepszym czasem jednego okrążenia przed Timo Glockiem, Marco Wittmannem, Maximem Martinem, Bruno Spenglerem oraz Augusto Farfusem. Pozycję lidera przejął Miguel Molina, ale ostatecznie 3,931-kilometrowy odcinek, najszybciej w 1:29.470min, pokonał reprezentant BMW – Wittmann. Wczorajszy zwycięzca, Robert Wickens, uplasował się na 14. miejscu z czasem 1:30.015min.
Poz. | Kierowca | Narod. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 1:29.470 | 14 |
2 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 1:29.563 | 17 |
3 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 1:29.666 | 15 |
4 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 1:29.691 | 17 |
5 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 1:29.699 | 14 |
6 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:29.717 | 16 |
7 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 1:29.772 | 15 |
8 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 1:29.827 | 11 |
9 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:29.835 | 17 |
10 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 1:29.986 | 16 |
11 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 1:29.991 | 14 |
12 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:29.996 | 15 |
13 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 1:30.010 | 13 |
14 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:30.015 | 14 |
15 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:30.039 | 18 |
16 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 1:30.102 | 17 |
17 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 1:30.118 | 14 |
18 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:30.267 | 16 |
19 | Felix Rosenqvist | (S) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:30.333 | 17 |
20 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 1:30.396 | 15 |
21 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 1:30.399 | 15 |
22 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:30.407 | 17 |
23 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 1:30.468 | 15 |
24 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 1:30.931 | 17 |
Kwalifikacje 2
Faworytami drugiej sesji kwalifikacyjnej byli kierowcy BMW, których samochody były najlżejsze w stawce podczas tej sesji. Warunki atmosferyczne były podobne do tych, które panowały w czasie ostatniego treningu. Kierowcy chętnie wyjeżdżali na tor i bezkolizyjnie wymieniali się dobrymi czasami.
W drugiej połowie sesji, Maxime Martin wykręcił szybkie okrążenie, ale już podczas kolejnego pomiaru – wypadł z toru i przerwał sesję kwalifikacyjną na jedenaście minut. Belg był wprawdzie na szczycie tabeli, ale nie mógł już poprawić swojego rezultatu i ostatecznie spadł na trzecią pozycję. Samochód zawodnika będzie musiał zostać naprawiony przez mechaników, więc zgodnie z regulaminem, wystartuje on z alei serwisowej lub z ostatniego rzędu startowego.
Marco Wittmann ponownie uzyskał najlepszy czas, poprawiając swój rezultat z treningów na 1:28,776min. Obok mistrza DTM z sezonu 2014, do startu ustawi się drugi reprezentant BMW - Tom Blomqvist, ze stratą +0,102s. Najlepszym kierowcą Mercedesa był Robert Wickens na miejscu czwartym, a najszybszy reprezentant Audi, Nico Müller, był dopiero trzynasty.
Poz. | Kierowca | Narod. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 1:28.776 | 7 |
2 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 1:28.878 | 11 |
3 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:29.180 | 8 |
4 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 1:29.371 | 10 |
5 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:29.397 | 7 |
6 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 1:29.411 | 11 |
7 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 1:29.522 | 8 |
8 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:29.604 | 6 |
9 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:29.650 | 9 |
10 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 1:29.759 | 8 |
11 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:29.760 | 9 |
12 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 1:29.768 | 8 |
13 | Felix Rosenqvist | (S) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:29.811 | 10 |
14 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 1:29.812 | 12 |
15 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 1:29.815 | 8 |
16 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:29.935 | 9 |
17 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 1:29.987 | 12 |
18 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 1:30.057 | 6 |
19 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 1:30.081 | 8 |
20 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 1:30.114 | 12 |
21 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:30.122 | 13 |
22 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 1:30.158 | 10 |
23 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 1:30.424 | 11 |
exkl. | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 1:29.027 | 6 |
Wyścig 2
Marco Wittmann odniósł swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie na torze Moscow Raceway i jednocześnie powrócił na pozycję lidera w klasyfikacji kierowców. Dominującą siłą w wyścigu okazał się zespół BMW, którego zawodnicy dojechali do mety na czterech czołowych miejscach.
Cała stawka DTM minęła linię startu z ustawieniami na wyścig w deszczu. Startujący z pole position Marco Wittmann odparł ataki zespołowego partnera Toma Blomqvista, broniąc tym samym pozycji lidera. Tuż za nimi znaleźli się kierowcy Mercedesa - Robert Wickens i Daniel Juncadella, który to wkrótce stracił czwartą pozycję na rzecz Bruno Spenglera. Hiszpan próbował odzyskać stracone miejsce w zakręcie numer 15, lecz wyjechał zbyt szeroko i niewiele brakowało, by spadł na jeszcze bardziej odległą pozycję.
Podczas gdy Marco Wittmann powiększał swoją przewagę nad resztą stawki, Tom Blomqvist musiał odpierać ataki Roberta Wickensa. Kanadyjczyk otrzymał przez radio informację od zespołu, aby skorzystać z DRS, zanim zjedzie do boksów na pit stop, lecz prędkość na prostej ściganego przez niego BMW M4 DTM była zbyt duża. Wkrótce po tym, kierowca zespołu HWA poinformował o wibracjach na kierownicy swojego Mercedesa.
Na 12. okrążeniu doszło do incydentu pomiędzy Jamie Greenem i Félixem da Costą, kiedy to atakujący rywala Brytyjczyk doprowadził do obrócenia się Portugalczyka w ostatnim zakręcie toru, za co otrzymał karę przejazdu przez boksy.
Do następnej kolizji doszło trzy okrążenia później, podczas manewru wyprzedzania Maximiliana Götza przez Edoardo Mortarę. Sędziowie za winnego uznali niemieckiego zawodnika, przyznając mu karę 5 sekund, dodanych w trakcie kolejnego pit stopu.
Podczas swojej drugiej wizyty w boksach, Jamie Green przekroczył dozwoloną prędkość na pit lane, za co został ponownie ukarany przejazdem przez boksy. W końcówce wyścigu taką samą karę otrzymał Paul di Resta za doprowadzenie do kolizji z Timo Glockiem.
Poz. | Kierowca | Narod. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 1:02:03.216 | 40 |
2 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 1:02:07.339 | 40 |
3 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 1:02:21.335 | 40 |
4 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 1:02:27.866 | 40 |
5 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:42.034 | 40 |
6 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 1:02:42.101 | 40 |
7 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 1:02:42.374 | 40 |
8 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 1:02:44.409 | 40 |
9 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 1:02:44.439 | 40 |
10 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:45.354 | 40 |
11 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 1:02:45.461 | 40 |
12 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:45.778 | 40 |
13 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 1:02:45.857 | 40 |
14 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:49.292 | 40 |
15 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 1:02:50.648 | 40 |
16 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:51.554 | 40 |
17 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 1:02:54.526 | 40 |
18 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:55.294 | 40 |
19 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 1:02:58.779 | 40 |
20 | Felix Rosenqvist | (S) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:03:01.195 | 40 |
21 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 1:03:04.843 | 40 |
22 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 1:03:07.989 | 40 |
23 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:03:30.683 | 40 |
24 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 47:54.126 | 31 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.