Niedziela na Moscow Raceway

BMW na czele z Marco Wittmannem zdominowało trening, kwalifikacje i wyścig po nieudanych, sobotnich sesjach.

Trening 3

Trzeci trening tego weekendu był bardzo potrzebny kierowcom DTM, którzy zmagali się w sobotę z deszczem podczas wyścigu. Dziś mogli oni wyjechać na tor z ogumieniem typu slick i dostosować ustawienia na suchą sesję kwalifikacyjną.

Jako pierwszy na Moscow Raceway wyjechał Tom Blomqvist i przez kwadrans był kierowcą z najlepszym czasem jednego okrążenia przed Timo Glockiem, Marco Wittmannem, Maximem Martinem, Bruno Spenglerem oraz Augusto Farfusem. Pozycję lidera przejął Miguel Molina, ale ostatecznie 3,931-kilometrowy odcinek, najszybciej w 1:29.470min, pokonał reprezentant BMW – Wittmann. Wczorajszy zwycięzca, Robert Wickens, uplasował się na 14. miejscu z czasem 1:30.015min.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1 Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:29.470 14
2 Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:29.563 17
3 Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:29.666 15
4 Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:29.691 17
5 Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 1:29.699 14
6 Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29.717 16
7 Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:29.772 15
8 Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:29.827 11
9 Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29.835 17
10 Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:29.986 16
11 Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:29.991 14
12 Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29.996 15
13 Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:30.010 13
14 Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:30.015 14
15 Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:30.039 18
16 Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:30.102 17
17 Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:30.118 14
18 Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:30.267 16
19 Felix Rosenqvist (S) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:30.333 17
20 Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:30.396 15
21 Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:30.399 15
22 Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:30.407 17
23 António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:30.468 15
24 Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:30.931 17

Kwalifikacje 2

Faworytami drugiej sesji kwalifikacyjnej byli kierowcy BMW, których samochody były najlżejsze w stawce podczas tej sesji. Warunki atmosferyczne były podobne do tych, które panowały w czasie ostatniego treningu. Kierowcy chętnie wyjeżdżali na tor i bezkolizyjnie wymieniali się dobrymi czasami.

W drugiej połowie sesji, Maxime Martin wykręcił szybkie okrążenie, ale już podczas kolejnego pomiaru – wypadł z toru i przerwał sesję kwalifikacyjną na jedenaście minut. Belg był wprawdzie na szczycie tabeli, ale nie mógł już poprawić swojego rezultatu i ostatecznie spadł na trzecią pozycję. Samochód zawodnika będzie musiał zostać naprawiony przez mechaników, więc zgodnie z regulaminem, wystartuje on z alei serwisowej lub z ostatniego rzędu startowego.

Marco Wittmann ponownie uzyskał najlepszy czas, poprawiając swój rezultat z treningów na 1:28,776min. Obok mistrza DTM z sezonu 2014, do startu ustawi się drugi reprezentant BMW - Tom Blomqvist, ze stratą +0,102s. Najlepszym kierowcą Mercedesa był Robert Wickens na miejscu czwartym, a najszybszy reprezentant Audi, Nico Müller, był dopiero trzynasty.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1 Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:28.776 7
2 Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:28.878 11
3 Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29.180 8
4 Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:29.371 10
5 Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29.397 7
6 Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 1:29.411 11
7 Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:29.522 8
8 Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29.604 6
9 Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29.650 9
10 António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:29.759 8
11 Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29.760 9
12 Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:29.768 8
13 Felix Rosenqvist (S) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29.811 10
14 Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:29.812 12
15 Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:29.815 8
16 Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:29.935 9
17 Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:29.987 12
18 Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:30.057 6
19 Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:30.081 8
20 Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:30.114 12
21 Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:30.122 13
22 Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:30.158 10
23 Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:30.424 11
exkl. Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:29.027 6

Wyścig 2

Marco Wittmann odniósł swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie na torze Moscow Raceway i jednocześnie powrócił na pozycję lidera w klasyfikacji kierowców. Dominującą siłą w wyścigu okazał się zespół BMW, którego zawodnicy dojechali do mety na czterech czołowych miejscach.

Cała stawka DTM minęła linię startu z ustawieniami na wyścig w deszczu. Startujący z pole position Marco Wittmann odparł ataki zespołowego partnera Toma Blomqvista, broniąc tym samym pozycji lidera. Tuż za nimi znaleźli się kierowcy Mercedesa - Robert Wickens i Daniel Juncadella, który to wkrótce stracił czwartą pozycję na rzecz Bruno Spenglera. Hiszpan próbował odzyskać stracone miejsce w zakręcie numer 15, lecz wyjechał zbyt szeroko i niewiele brakowało, by spadł na jeszcze bardziej odległą pozycję.

Podczas gdy Marco Wittmann powiększał swoją przewagę nad resztą stawki, Tom Blomqvist musiał odpierać ataki Roberta Wickensa. Kanadyjczyk otrzymał przez radio informację od zespołu, aby skorzystać z DRS, zanim zjedzie do boksów na pit stop, lecz prędkość na prostej ściganego przez niego BMW M4 DTM była zbyt duża. Wkrótce po tym, kierowca zespołu HWA poinformował o wibracjach na kierownicy swojego Mercedesa.

Na 12. okrążeniu doszło do incydentu pomiędzy Jamie Greenem i Félixem da Costą, kiedy to atakujący rywala Brytyjczyk doprowadził do obrócenia się Portugalczyka w ostatnim zakręcie toru, za co otrzymał karę przejazdu przez boksy.

Do następnej kolizji doszło trzy okrążenia później, podczas manewru wyprzedzania Maximiliana Götza przez Edoardo Mortarę. Sędziowie za winnego uznali niemieckiego zawodnika, przyznając mu karę 5 sekund, dodanych w trakcie kolejnego pit stopu.

Podczas swojej drugiej wizyty w boksach, Jamie Green przekroczył dozwoloną prędkość na pit lane, za co został ponownie ukarany przejazdem przez boksy. W końcówce wyścigu taką samą karę otrzymał Paul di Resta za doprowadzenie do kolizji z Timo Glockiem.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1 Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:02:03.216 40
2 Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:02:07.339 40
3 Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:02:21.335 40
4 Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 1:02:27.866 40
5 Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:42.034 40
6 Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:02:42.101 40
7 Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:02:42.374 40
8 Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:02:44.409 40
9 Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:02:44.439 40
10 Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:45.354 40
11 Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:02:45.461 40
12 Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:45.778 40
13 Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:02:45.857 40
14 Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:49.292 40
15 Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:02:50.648 40
16 Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:51.554 40
17 Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:02:54.526 40
18 Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:55.294 40
19 António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:02:58.779 40
20 Felix Rosenqvist (S) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:03:01.195 40
21 Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:03:04.843 40
22 Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:03:07.989 40
23 Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:03:30.683 40
24 Timo Glock (D) BMW M4 DTM 47:54.126 31

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze