Komisja Deutsche Tourenwagen Masters na wtorkowym posiedzeniu w Monachium zaprezentowała trzy główne zmiany w regulaminie na nadchodzący sezon.
Pierwszym aspektem, którego dotyczą owe zmiany jest system kar wagowych, który w zeszłym roku był powodem wielu kontrowersji, po tym jak pojawił się w ubiegłym roku wraz z powrotem do rozgrywania dwóch wyścigów podczas jednego weekendu. Zaprojektowany do wyrównania osiągów samochodów system częściej prowadził jednak do dominacji jednego producenta w trakcie weekendu, dlatego w sezonie 2016 dodatkowa waga będzie nakładana po kwalifikacjach do każdego wyścigu.
Użycie Drag Reduction System zostało zmodyfikowane w celu uniknięcia tworzenia się grupek samochodów jadących szybciej, które w rzeczywistości nie są w stanie się wyprzedzać. Tak jak poprzednio, DRS będzie mógł zostać aktywowany, kiedy odległość do poprzedzającego samochodu będzie wynosić mniej niż sekundę na linii startu/mety, ograniczona natomiast zostanie liczba jego aktywacji w trakcie jednego okrążenia.
Ostatnia i najbardziej znacząca decyzja podjęta przez komisję, za zgodą całej trójki producentów oraz przedstawicieli ITR i DMSB, dotyczy ekipy BMW, która otrzyma pozwolenie na pewne ustępstwa. Wykazano bowiem, że konstrukcja modelu M4 DTM ustępuje swoim konkurentom w aspektach, które nie mogą zostać poprawione w trakcie obowiązującego do 2017 roku cyklu homologacji.
Źródło: touringcartimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.