Mikkelsen na prowadzeniu po pierwszym dniu Rajdu Australii

Andreas Mikkelsen znalazł się na czele klasyfikacji po pierwszym dniu ostatniej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata, która odbywa się w Australii. Sébastien Ogier nadrobił niewielkie straty z porannej części i jedzie na drugiej pozycji, tracąc 15,4 sekundy do swojego zespołowego kolegi z Volkswagena, który po tym sezonie odchodzi z WRC, a czołową trójkę uzupełnia Thierry Neuville, mając 22,5 sekundy straty do lidera.

Od wczorajszego późnego wieczoru aż do dzisiejszego ranka polskiego czasu po drugiej stronie globu stawka WRC walczyła o prowadzenie w ostatniej tegorocznej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata. Po pierwszej piątkowej pętli na prowadzenie wysunął się Andreas Mikkelsen. Najbliżej Norwega znajdował się wówczas Hayden Paddon, który po drugim odcinku specjalnym – Baker’s Creek – był nawet liderem, jednak Nowozelandczyk zaryzykował, zakładając twarde opony na przód i miękkie na tył (podczas gdy jego rywale zdecydowali się na wszystkie cztery opony o miękkiej mieszance), przez co miał problemy z utrzymaniem dobrego tempa.

To sprawiło, że Paddon po pierwszej pętli wrócił na trzecie miejsce, tracąc pół sekundy do swojego zespołowego kolegi Daniego Sordo, a Mikkelsen w tym czasie wypracował sobie 13,7 sekundy przewagi nad kierowcami Hyundaia. Sordo jednak stracił swoją pozycję z powodów problemów z nawigacją, przez co spóźnił się na start odcinka Newry, za co przyznano mu karę 20. sekund.

Rajdowy mistrz świata Sébastien Ogier oraz kolejny z reprezentantów Hyundaia Thierry Neuville otwierali trasę i zgodnie z oczekiwaniami mieli przez to kłopoty, tracąc czas na czyszczeniu tras. Zajmowali oni po karze dla Sordo odpowiednio trzecie i czwarte miejsce, znajdując się tuż przed Madsem Østbergiem i Ericiem Camillimz M-Sportu.

Startujący w barwach DMACKa Ott Tänak na samym początku rywalizacji był najlepszym kierowcą Forda, jednak na odcinku Newry obrócił się, przez co spadł na ósme miejsce. Jari-Matti Latvala był typowany jako jeden z kandydatów do zwycięstwa, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że na trasy ruszał jako szósty kierowca. Niestety, pierwszą pętlę ukończył na odległej 26. lokacie po uszkodzeniu tylnego zawieszenia w swoim Volkswagenie, kiedy na otwarciu dnia uderzył w most. Fin był w stanie kontynuować, jednak na tym etapie tracił sześć minut do liderów.

Po południu Mikkelsen utrzymał prowadzenie w Rajdzie Australii, zaś na drugie miejsce awansował Sébastien Ogier, który traci do zespołowego kolegi 15.4 sekundy. Francuz na drugiej pętli miał już bardziej ułatwione zadanie ze względu na przeczyszczone trasy po pierwszej próbie. To pozwoliło mu po południu wygrać cztery odcinki specjalne – dwie próby zwyciężył na normalnej trasie, a kolejne dwie dołożył na superoesach. W połączeniu z problemami Hyundaia z zużyciem opon, pozwoliło to mistrzowi świata na wypracowanie sobie 7.1 sekundy przewagi nad Thierrym Neuville, zaś Hayden Paddon znajduje się tuż za plecami Belga, tracąc kolejne 1.2s.

Trzeci z kierowców Hyundaia Dani Sordo jedzie na siódmej pozycji – za Madsem Østbergiem i Ericiem Camillim – po karze za spóźnienie się na OS4. Również Ott Tänak spotkał się z karą za zbyt późne przybycie na superoes po pewnych „kłopotach” z lokalną policją. W połączeniu z porannym błędem sprawiło to, że Estończyk okupuje ósmą lokatę.

Jeszcze dalej w zestawieniu znajduje się Jari-Matti Latvala, który na pierwszym oesie uszkodził zawieszenie w swoim Volkswagenie. Po serwisie, gdzie jego auto zostało naprawione, Fin awansował na 16. pozycję.

W WRC2 na najlepszej drodze do zwycięstwa jest Esapekka Lappi. Jeśli dowiezie on triumf do mety, wówczas odbierze na koniec sezonu tytuł mistrzowski. W chwili obecnej znajduje się na dziewiątej pozycji, przed Lorenzo Bertellim, który stracił czas po błędzie na superoesie. Z kolei polska załoga Hubert Ptaszek/Maciek Szczepaniak zajmuje 3. miejsce w WRC2 i 12. w klasyfikacji generalnej rajdu. Polacy tracą do Esapekki Lappiego ponad dwie minuty.

P Nr Załoga Zespół   Rezultat
1 9
Andreas Mikkelsen
Anders Jæger
Volkswagen Motorsport II 57:16.7
2 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Volkswagen Motorsport + 15.4
3 3
Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Motorsport + 22.5
4 4
Hayden Paddon
John Kennard
Hyundai Motorsport + 23.7
5 5
Mads Østberg
Ola Floene
M-Sport World Rally Team + 38.8
6 6
Eric Camilli
Benjamin Veillas
M-Sport World Rally Team + 46.6
7 20
Dani Sordo
Marc Marti
Hyundai Motorsport N + 50.2
8 12
Ott Tänak
Raigo Mõlder
DMACK World Rally Team + 1:30.6
9 31
Esapekka Lappi
Janne Ferm
Škoda Motorsport + 2:20.3
10 37
Lorenzo Bertelli
Simone Scattolin
FWRT s.r.l. + 2:24.7

Źródło: autosport.com, autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze