Tegoroczny Rajd Wielkiej Brytanii będzie nieco się różnił od poprzednich jego edycji. Rajdowe trasy po raz pierwszy od 1999 roku poprowadzą przez Anglię.
Przekroczenie granicy pomiędzy Walią a Anglią to coś, o co organizatorzy rajdu walczyli od dłuższego czasu, jednak stało się to możliwe dopiero po podpisaniu nowego trzyletniego kontraktu.
Kierowcy po raz pierwszy od 17 lat opuszczą Walię. W 1999 roku podobnie jak i tym razem, harmonogram zawierał oes na terenie Anglii (Cheltenham).
Odcinek specjalny w Anglii (Cholmondeley Castle) zamknie sobotnią rywalizację i zastąpi dotychczasowy oes Chirk Castle.
Podczas przedostatniej rundy tegorocznego kalendarza WRC kierowcy będą mieli za zadanie przejechać 22 odcinki specjalne, a trasa będzie najdłuższa od momentu przeniesienia rajdu na północ Walii w 2013 roku. Długość odcinków specjalnych wyniesie 336 km.
Baza rajdu po raz kolejny znajdować się będzie w Deeside. Na kierowców czeka jednak utrudnienie, ponieważ harmonogram nie przewiduje serwisów w południe.
Po czwartkowym otwarciu, w piątek na kierowców czeka maraton o długości 180 km, czyli osiem odcinków specjalnych. Oesy będą jednak przejeżdżane w odwrotną stronę niż dotychczas.
W sobotę w harmonogramie znajduje się kolejnych osiem odcinków, w tym wspominany oes w Anglii przejeżdżany jako ostatni. Pierwszy odcinek pętli znajdzie się w rajdzie po raz pierwszy od 1997 roku. W niedzielę na kierowców czeka sześć ostatnich odcinków, w tym Power Stage – Brenig.
„W piątek nic się nie zmienia, serwis w południe nie odbywał się. W sobotę zajdą pewne zmiany, jednak nie sądzę, by wpłynęło to w jakikolwiek sposób na zużycie opon. To samo z sobotnim odcinkiem Pantperthog oraz niedzielnym Clocaenog – w przeszłości używaliśmy tych fantastycznych dróg, więc dlaczego mielibyśmy z nich nie skorzystać?”
– mówił koordynator trasy, Andrew Kellitt.
Rajd Wielkiej Brytanii odbędzie się w dniach 27-30 października i tym razem nie będzie kończył rywalizacji w WRC. Tegoroczne zmagania zamknie runda w Australii w dniach 17-20 listopada.
Źródło: wrc.com, autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.