Francuski dostawca opon w MotoGP przedstawił dziś kolory i sposób oznaczania poszczególnych mieszanek, z których będą korzystać zawodnicy w sezonie 2016.
Kolorowe paski, z powodzeniem stosowane przez poprzedniego dostawcę, znacznie ułatwiły fanom oglądającym wyścigi w telewizji i na trybunach zorientowanie się w sytuacji i zrozumienie jaką strategię realizują poszczególni zawodnicy. O tego roku w użyciu będą jedynie cztery kolory: żółty, biały, szary i niebieski i w niektórych przypadkach będą one odpowiadały tym samym mieszankom, jak to miało miejsce gdy dostawcą była firma Bridgestone (opona pośrednia – brak paska, miękka – biały pasek).
Tegoroczne oznaczenia przedstawiają się następująco:
Opony do jazdy po suchej nawierzchni:
- Twarde – Kolor żółty
- Pośrednie – Brak paska (czarny)
- Miękkie – Kolor biały
Opony do jazdy po mokrej nawierzchni:
- Twarde – Brak paska (kolor czarny)
- Miękkie – Kolor niebieski
- Opony przejściowe – Kolor szary
Wraz z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących standardowego oprogramowania - zniesiono podział na zespoły fabryczne i klasę OPEN oraz związane z nim przywileje, w tym możliwość używania bardziej miękkich opon. To oznacza, że inaczej niż w poprzednich latach, wszyscy zawodnicy będą mieli do dyspozycji takie same mieszanki opon.
Pierwszy trening MotoGP w Katarze 17 marca będzie jednocześnie pierwszą (od 2008 roku) sesją weekendu wyścigowego z firmą Michelin w roli dostawcy opon.
Źródło: crash.net
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.