Komisja Grand Prix opublikowała zmiany w przepisach technicznych i sportowych MotoGP, które będą obowiązywać od przyszłorocznego sezonu mistrzostw.

Podczas spotkania Komisji, które odbyło się 30 listopada, omówiono oraz wprowadzono zmiany w zakresie klasyfikowania wyścigów, procedury wznowienia rywalizacji oraz zwiększenia alokacji opon przeznaczonych na mokrą nawierzchnię. Poniżej podano szczegóły tych modyfikacji.

Z powodu zamieszania spowodowanego wznowieniem wyścigu na mokrym torze podczas ostatniej rundy minionego sezonu w Walencji, który został przerwany przed przejechaniem dystansu wymaganego do sklasyfikowania zawodników, część motocyklistów była w stanie powrócić do rywalizacji mimo wywrotki przed wywieszeniem czerwonej flagi. Wśród nich był między innymi Pol Espargaró z ekipy KTM, który po restarcie popisał się dobrą jazdą i był w stanie wywalczyć swoje pierwsze podium w MotoGP. Od teraz o tym, czy dany zawodnik będzie mógł wrócić do rywalizacji pomimo wywrotki, będzie decydować dyrekcja wyścigu.

Do tej pory zgodnie z przepisami, zawodnik był klasyfikowany, jeśli miał kontakt fizyczny z motocyklem w momencie przekroczenia linii mety. W przeszłości doszło jednak do kilku przypadków, w których motocyklista wywracał się tuż przed przejechaniem finiszu i metę zaliczał poza swoją maszyną. Zasady zostały zmienione w ten sposób, że jeśli dojdzie ponownie do takiej sytuacji, wówczas pod czas ukończenia wyścigu będzie brany pod uwagę fakt, kto przekroczył metę jako pierwszy – czy zawodnik, czy też jego motocykl.

W przyszłym sezonie zawodnicy MotoGP będą mieć do dyspozycji 13 opon przeznaczonych na mokrą nawierzchnię, czyli o 2 więcej niż dotychczas. W tej alokacji znajdzie się sześć przednich oraz siedem tylnych opon. Jest to odpowiedź na zażalenia motocyklistów, którzy nie mogli testować na mokrym torze podczas treningów na wypadek, gdyby okazało się, że wyścig również zostanie rozegrany przy deszczowej aurze.

Źródło: Z wykorzystaniem motogp.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race