Szefowie czołowych zespołów MotoGP są przekonani, że królewska klasa nie potrzebuje żadnej dodatkowej formy komunikacji między zespołami a zawodnikami.
Organizatorzy w ciągu ostatniego roku rozwijają system zwany „wirtualnym pokładem”, który daje ekipom możliwość wysłania wiadomości zawodnikom, które będą pokazywane na małym wyświetlaczu zamontowanym w motocyklu.
Testy tego rozwiązania rozpoczną się podczas rundy na torze Aragon, która odbędzie się w przyszłym miesiącu i choć stawka motocyklistów jeśli chodzi o tę kwestię jest podzielona, to Valentino Rossi i Andrea Dovizioso znajdują się wśród tych, którzy widzą korzyści wprowadzenia możliwości dodatkowej komunikacji.
Szefowie czołowych zespołów, a więc Hondy, Yamahy, Ducati i Suzuki są jednak mniej przekonani co do tego, twierdząc, że takie podejście nie jest zgodne z tradycją wyścigów motocyklowych.
„W MotoGP kiedy rozpoczyna się wyścig komunikacja jest możliwa wyłącznie poprzez tablice pokazywane na pit wallu, a reszta zależy od decyzji zawodnika. Czasami to nie jest dobre jeśli chodzi o wyniki, zwłaszcza w przypadku Yamahy, jednak czasami to sprawia, że wyścigi są ciekawe. Chcę utrzymać obecny poziom komunikacji między zawodnikiem a garażem zamiast ją powiększać”
– powiedział lider grupy Yamaha MotoGP Kouichi Tsuji.
Z kolei Shuhei Nakamoto z Hondy i Gigi Dall'Igna z Ducati wyrażają różne opinie co do samego systemu, jednak obaj wskazują na koszty jako powód, dla którego nie należy wprowadzać tej formy komunikacji.
„Formuła 1 ma system telemetrii, a także system komunikacji. Ten system jest użyteczny jeśli chodzi o zarządzanie obrotami, jednak w tym samym czasie koszty są ogromne. Jestem tym zainteresowany z punktu widzenia technologii, jednak nie sądzę, że potrzebujemy tego rodzaju komunikacji w MotoGP”
– powiedział Nakamoto.
„Komunikacja na linii zespół-zawodnik mogłaby być w czasie niektórych wyścigów użyteczna, przede wszystkim w rywalizacji flag-to-flag. Szczerze mówiąc wolałbym jednak wydać pieniądze na rozwój technologii w motocyklach”
– dodał Dall'Igna.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.