Zmiany w regulaminie MotoGP od sezonu 2017

Podczas sobotniego spotkania władz Światowej Federacji Motocyklowej oraz Dorny w Brnie zdecydowano usprawnić regulaminy techniczny i sportowy w poszczególnych klasach Motocyklowych Mistrzostw Świata.

W klasie Moto3 zespoły od przyszłego sezonu nie będą kupować silników i skrzyń biegów od producentów, a w zamian te podzespoły będą dostarczane w ramach wypożyczenia. Ponadto uczestniczący w klasie producenci są zobowiązani do udostępnienia części i motocykli na prośbę czternastu kierowców, którzy zostaną wybrani jako Komisja Selekcji. Dodatkowo dostawca, żeby być uznanym za producenta w najniższej klasie, musi dostarczać części dla minimum sześciu kierowców.

Zmiany techniczne, które wejdą w życie we wszystkich trzech klasach, dotyczą limitów wagowych i dźwięku motocykli w przypadku zmiany ich wartości w trakcie sesji kwalifikacyjnej i wyścigu. Jeśli utrata wagi, lub zwiększenie głośności ulegnie zmianie pod wpływem uszkodzenia motocykla, Dyrekcja Techniczna nie będzie karać za przekroczenie przepisów. Takie sytuacje dotyczyć będą utraty części poszycia, utraty płynów, lub też uszkodzenia elementów układu wydechowego.

Zmiany w regulaminie sportowym w niższych klasach serii związane są z redukcją dni testowych w trakcie przerwy zimowej. Od końca tego sezonu okres pomiędzy ostatnim wyścigiem, a końcem listopada nie wlicza się do limitu dni testowych kierowców klas Moto2 i Moto3.

Największa zmiana dotyczy wyścigów „flag to flag” w klasie MotoGP. Od przyszłego sezonu, ze względów bezpieczeństwa w wyścigach, w których będą odbywać się zmiany motocykli, zespoły będą mogły wystawić tylko czterech mechaników do obsługi zapasowego motocykla w alei serwisowej. Ponadto będą oni zobowiązani do noszenia kasków ochronnych, co zwiększy bezpieczeństwo, a także pomoże odróżnić od nieuprawnionych osób. W celu zapobiegnięcia przypadkowej ucieczce motocykla w trakcie zmiany, mechanik nie ma możliwości ingerencji w biegi, jednak może trzymać manetkę sprzęgła. Wrzucenie biegu będzie obowiązkiem zawodnika, a każde odchylenie będzie sprawdzane na podstawie danych z ECU. Jeśli zespół nie będzie przestrzegać tej reguły, zostanie ukarany automatyczną dyskwalifikacją.

Zmianie ulegnie również sposób tankowania motocykli. Od następnego sezonu zespoły będą mogły robić to tylko na matach antystatycznych, a mechanicy obsługujący urządzenia tankujące muszą być wyposażeni w opaski uziemiające na nadgarstkach. Całe wyposażenie musi zostać dopuszczone przez Dyrekcję Techniczną.

Zmieniony zostanie również system karania za mniejsze odchylenia od regulacji. Panel sędziowski zwiększy ilość uznawania kar bez tłumaczeń zespołu. Pomoże to zapobiec płacenia wysokich opłat za apelację od kary przez zespoły. Od przyszłego sezonu każdy zespół będzie miał prawo złożyć wyjaśnienia przed komisją sędziowską, jeśli złoży o to wniosek.

Źródło: motogp.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze