Valentino Rossi po fantastycznej walce na ostatnich okrążeniach odniósł niesamowite zwycięstwo w Grand Prix Katalonii. Drugie miejsce zajął Marc Márquez, a na najniższym stopniu podium stanął Dani Pedrosa.
Po wczorajszych kwalifikacjach wiele wskazywało na to, że na najwyższym stopniu podium stanie Hiszpan. Pozostała jedynie kwestia tego, który z nich rzeczywiście odniesie zwycięstwo w wyścigu o Grand Prix Katalonii. Faworytem do triumfu był Marc Márquez, jednak nie można było również skreślać lidera klasyfikacji generalnej, Jorge Lorenzo. Jeśli chodzi o dobór opon, obaj wspomniani zawodnicy wybrali twardy przód i twardy tył. Na interesującą strategię zdecydował się Dani Pedrosa, który wybrał pośredni tył.
Najlepiej spod czerwonych świateł, zgodnie z oczekiwaniami, ruszył Jorge Lorenzo i objął prowadzenie w wyścigu. Za Hiszpanem w pierwszym zakręcie było bardzo ciasno, jednak na drugim miejscu znalazł się Marc Márquez, a trzeci był Andrea Iannone. Kilka zakrętów później Pedrosa odzyskał swoją pozycję, wyprzedzając Włocha. Chwilę później zawodnik Ducati stracił kolejne miejsca na rzecz Rossiego i Viñalesa. Po pierwszym okrążeniu prowadził Lorenzo przed Márquezem i Pedrosą.
Na drugim okrążeniu wyścigu Rossi uzyskał najlepsze okrążenie i błyskawicznie znalazł się za motocyklem Pedrosy. Siedmiokrotny mistrz MotoGP przeprowadził udany manewr wyprzedzania na dohamowaniu po drugiej długiej prostej. Do niesamowitej walki doszło chwilę później między Viñalesem i Pedrosą. Zawodnik Suzuki chciał wyprzedzić reprezentanta Repsola Hondy w szykanie przed prostą startową, jednak ostatecznie nie doszło do zmiany pozycji. W międzyczasie Rossi ponownie imponował tempem i dojechał do Márqueza. Włoch niespodziewanie w drugim zakręcie wyprzedził Hiszpana.
Rossi już na kolejnym kółku objął prowadzenie. Tuż po wyprzedzeniu Márqueza rzucił się w pogoń za Lorenzo i na dohamowaniu do pierwszego zakrętu przeprowadził skuteczny manewr wyprzedzania na swoim zespołowym koledze i stał się liderem tego wyścigu. Przypomnijmy, że Włoch ruszał do rywalizacji dopiero z ósmego pola. Dosłownie chwilę później Márquez, a potem Pedrosa, wykorzystali moment dekoncentracji Lorenzo i także wyprzedzili zawodnika z numerem 99. Niedawny prowadzący spadł na czwarte miejsce.
Na kolejnych okrążeniach do skóry Lorenzo próbował dobrać się Viñales, jednak kolejne próby kończyły się niepowodzeniem. Na 15 okrążeń przed końcem nadal prowadził Rossi, jednak Márquez dotrzymywał tempo i można było oczekiwać, że w dalszej części wyścigu Hiszpan pokusi się o wyprzedzenie utytułowanego zawodnika Yamahy. Na kolejnym kółku Viñales w końcu wyprzedził Lorenzo na dohamowaniu do czwartego zakrętu, gdzie zamknął mu drzwi i awansował na czwarte miejsce. Jorge Lorenzo musiał uważać na to, co się działo z tyłu, ponieważ o wiele lepszym tempem dysponował jadący na szóstej pozycji Andrea Iannone. Tak przedstawiała się czołowa dziesiątka: Rossi, Márquez, Pedrosa, Viñales, Lorenzo, Iannone, P. Espargaró, Crutchlow, Dovizioso i Barbera.
Mimo upływu kolejnych okrążeń, Márquez nie decydował się jeszcze spróbować wyprzedzić Rossiego. Podczas gdy Hiszpan ciągle jechał za numerem 46, w międzyczasie doszło do kolizji między Iannone a Lorenzo. Włoch próbował przed zakrętem 10 wyprzedzić Yamahę, jednak nie było miejsca, aby przeprowadzić skuteczny manewr. Ducati wjechało w motocykl Lorenzo i to był koniec wyścigu dla obu zawodników. Tymczasem mało brakowało, aby z dalszą rywalizacją pożegnał się Márquez. W szykanie przed prostą startową Hiszpan niemal zaliczył wysiadkę ze swojej Hondy, jednak utrzymał się na motocyklu. Z wyścigu odpadł z kolei Aleix Espargaró, w maszynie którego tylna opona była zupełnie zniszczona.
Problem związany z ogumieniem pojawił się również w ścisłej czołówce. Z tego powodu szczególnie cierpiał Rossi, który regularnie tracił tempo wobec Márqueza. Hiszpan na 5 okrążeń przed końcem w zakręcie 10 spróbował wyprzedzić zawodnika Yamahy, jednak wyjechał zbyt szeroko i Rossi utrzymał swoją pozycję. Márquez jednak się nie poddawał i kolejna próba nastąpiła na prostej startowej, jednak znajdował się na wewnętrznej i Włoch po raz kolejny obronił pozycję lidera.
Zawodnik Hondy na 4 okrążenia przed końcem wysunął się na pozycję lidera, ale Rossi nadal utrzymywał swoje tempo i już chwilę później ponownie odzyskał prowadzenie. Márquez niedługo później popełnił błąd spowodowany prawdopodobnie wysoką degradację opon. W ten sposób przewaga między nimi była już zbyt duża, aby doszło do zmiany pozycji.
Ostatecznie fantastyczne zwycięstwo odniósł Valentino Rossi, który po starcie z drugiego rzędu popisał się niesamowitym tempem i stanął na najwyższym stopniu podium w Grand Prix Katalonii. Drugie miejsce zajął Marc Márquez, a czołową trójkę uzupełnił Dani Pedrosa.
Wyniki wyścigu MotoGP o Grand Prix Katalonii:
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | 26 okr. | |||
2 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | + 2.652 | |||
3 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | + 6.313 | |||
4 | 25 | Maverick Viñales | Team SUZUKI ECSTAR | + 24.388 | |||
5 | 44 | Pol Espargaró | Monster Yamaha Tech 3 | + 29.546 | |||
6 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda | + 36.244 | |||
7 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | + 41.464 | |||
8 | 19 | Alvaro Bautista | Aprilia Racing Team Gresini | + 42.975 | |||
9 | 9 | Danilo Petrucci | Octo Pramac Yakhnich | + 45.337 | |||
10 | 8 | Héctor Barberá | Avintia Racing | + 46.669 | |||
11 | 43 | Jack Miller | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | + 49.514 | |||
12 | 6 | Stefan Bradl | Aprilia Racing Team Gresini | + 55.133 | |||
13 | 50 | Eugene Laverty | Aspar MotoGP Team | + 57.974 | |||
14 | 53 | Tito Rabat | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | + 1:00.141 | |||
15 | 51 | Michele Pirro | Avintia Racing | + 1:00.429 | |||
16 | 45 | Scott Redding | Octo Pramac Yakhnich | + 1:16.269 | |||
17 | 68 | Yonny Hernández | Aspar MotoGP Team | + 1 okr. | |||
NSK | 41 | Aleix Espargaró | Team SUZUKI ECSTAR | ||||
NSK | 99 | Jorge Lorenzo | Movistar Yamaha MotoGP | ||||
NSK | 29 | Andrea Iannone | Ducati Team | ||||
NSK | 38 | Bradley Smith | Monster Yamaha Tech 3 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.