Lider klasyfikacji Will Power wystartował z pole position do skróconego wyścigu IndyCar na przesychającym torze Barber Motorsports Park w Alabamie. Australijczyk odjechał od rywali na kilka sekund, po czym wypadł z toru po niewymuszonym błędzie, oddając zwycięstwo w ręce Ryana Hunter-Reya.
Do niedzieli wszystkie sesje IndyCar odbywały się na suchym torze, lecz w dniu wyścigu przeszła nad nim burza, która spowodowała opóźnienie startu o niemal dwie godziny. Z tego powodu rywalizacja została skrócona do godziny i 40 minut niezaleźnie od przejechanego dystansu.
Po starcie z pole position na mokrym torze, Will Power utrzymywał tempo o sekundę lepsze od swoich rywali, po czym wypadł z toru w piątym zakręcie i ledwo ominął ścianę, oddając prowadzenie Hunter-Reayowi. Australijczyk później odrabiał straty, a dodatkowo pomogła mu neutralizacja, lecz kiedy linia przejazdu była już sucha, nie był on w stanie utrzymać tempa kierowcy Andretti Autosport. Drugi z kierowców tego zespołu - Marco Andretti - wyprzedził Powera na 35. okrążeniu. Powerowi nie pomogła także strategia. Zatrzymujący się w boksach na swój drugi postój o dwa okrążenia później Scott Dixon i Simon Pagenaud również znaleźli się na mecie przed nim.
Dla zespołu Penske nie był to dobry dzień, choć początek wyścigu mógł na to wskazywać, kiedy Power prowadził, a Hélio Castroneves walczył z Dixonem o podium, a Juan-Pablo Montoya po starcie ze środka stawki przebijał się do przodu, aż dogonił i wyprzedził tę dwójkę. Kolumbijczyk po jednym z wielu restartów tego wyścigu stracił panowanie nad swoją Dallarą i wypadł na pobocze, tracąc okrążenie do stawki, a Castroneves był ostatnim z kierowców na okrążeniu lidera, kończąc rywalizację 16 sekund za Hunter-Reyem, ze względu na zakończenie wyścigu pod żółtymi flagami po wypadku Michaiła Aloszyna na kilka minut przed metą.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 69 okr. | ||||
25 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 1,0364 | ||||
9 | Scott Dixon | Target Ganassi Racing | + 1,4286 | ||||
77 | Simon Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsports | + 2,4350 | ||||
12 | Will Power | Team Penske | + 3,1559 | ||||
19 | Justin Wilson | Dale Coyne Racing | + 3,7009 | ||||
27 | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | + 4,6538 | ||||
67 | Josef Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing | + 5,3417 | ||||
10 | Tony Kanaan | Target Ganassi Racing | + 6,2513 | ||||
83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 6,8371 | ||||
8 | Ryan Briscoe | NTT Data Chip Ganassi Racing | + 7,6182 | ||||
98 | Jack Hawksworth | D | Bryan Herta Autosport | + 8,5257 | |||
14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | + 9,6750 | ||||
20 | Mike Conway | Ed Carpenter Racing | + 10,1933 | ||||
11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | + 11,3198 | ||||
18 | Carlos Huertas | Dale Coyne Racing | + 12,8894 | ||||
15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 13,7182 | ||||
17 | Sebastián Saavedra | KVAFS Racing | + 14,0955 | ||||
3 | Hélio Castoneves | Team Penske | + 16,1476 | ||||
16 | Oriol Servià | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1 okr. | ||||
2 | Juan Pablo Montoya | Penske Motorsports | + 1 okr. | ||||
7 | Michaił Aloszyn | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 5 okr. | |||
34 | Carlos Muñoz | D | Andretti - HVM | + 40 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.