Mike Conway po starcie z 17. pozycji popisał się wspaniałą pogodnią za czołówką, by na dwa okrążenie przed metą objąć prowadzenie w wyścigu IndyCar na ulicach Long Beach, który zostanie zapamiętany ze względu na karambol na 55. okrążeniu.
Z pole position wystartował były mistrz serii Ryan Hunter-Reay, który wszedł w pierwszy zakręt przed Sébastienem Bourdais, który po dobrym starcie z trzeciego pola zrównał się z kierowcą Andretti Autosport, by później podążać za nim przez kilkanaście okrążeń. Kiedy Hunter-Reay zjechał do boksów na swój pierwszy pit-stop, Bourdais pozostał na torze, by w ten sposób wyjść na prowadzenie. Francuz na zużytych oponach miał problemy z hamulcami, przez co uderzył w opony w ósmym zakręcie na 27. okrążeniu. Kierowca HVSH powrócił na tor, ale 14 okrążeń później ten sam problem spowodował jego wypadnięcie w 10. zakręcie. Bourdais ostatecznie dojechał do mety ze stratą trzech okrążeń.
Losy wyścigu całkowicie zmieniły się na 55. okrążeniu. Josef Newgarden wyjechał z boksów przed prowadzącym Hunter-Reyem i bronił się przed nim do czwartego zakrętu, kiedy Hunter-Reay zaatakował kierowcę zespołu Sary Fischer po wewnętrznej. Newgarden zamknął mu drzwi, obaj zderzyli się i uderzyli w ścianę. Wyścig w tym miejscu zakończyli także nadjeżdżający kierowcy - Tony Kanaan, James Hinchcliffe i Takuma Sato.
Wyścig został wznowiony na 63. okrążeniu. Pod żółtą flagą na tankowanie nie zjechał Scott Dixon i to on objął prowadzenie przed Conwayem i liderem klasyfikacji Willem Powerem. Aktualny mistrz serii jest znany ze swoich umiejętności oszczędzania paliwa, a nadzieje na zwycięstwo rozbudziła kolejna neutralizacja pięć okrążeń później, spowodowana przed Grahama Rahala, który zatrzymał się w poprzek do kierunku jazdy w ostatnim nawrocie. W 11-okrążeniowym sprincie do mety Conway i Power wywierali presję na Dixonie, który na dwa okrążenia przed metą zjechał do boksów, bo jak powiedział po wyścigu, nie chciał stwarzać zagrożenia kiedy skończy mu się paliwo. W walce o zwycięstwo na ostatnich kilometrach rywalizacji Power nie potrafił znaleźć miejsca na wyprzedzenie kierowcy Eda Carpentera i wjechał na metę ze stratą niecałej sekundy do zwycięzcy, co przy niepowododzeniu najgroźniejszych rywali, pozwoliło mu znacząco powiększyć prowadzenie w klasyfikacji serii.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
20 | Mike Conway | Ed Carpenter Racing | 80 okr. | |||
12 | Will Power | Team Penske | + 0,9005 | |||
34 | Carlos Muñoz | Andretti - HVM | + 1,5591 | |||
2 | Juan Pablo Montoya | Penske Motorsports | + 2,0226 | |||
77 | Simon Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsports | + 2,8169 | |||
7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 3,8574 | |||
16 | Oriol Servià | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 4,9621 | |||
25 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 8,1948 | |||
17 | Sebastián Saavedra | KVAFS Racing | + 8,9029 | |||
18 | Carlos Huertas | Dale Coyne Racing | + 24,2295 | |||
3 | Hélio Castoneves | Team Penske | + 30,0552 | |||
9 | Scott Dixon | Target Ganassi Racing | + 30,7310 | |||
15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1 okr. | |||
11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | + 3 okr. | |||
98 | Jack Hawksworth | Bryan Herta Autosport | + 3 okr. | |||
19 | Justin Wilson | Dale Coyne Racing | + 16 okr. | |||
8 | Ryan Briscoe | NTT Data Chip Ganassi Racing | + 20 okr. | |||
10 | Tony Kanaan | Target Ganassi Racing | + 25 okr. | |||
67 | Josef Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing | + 25 okr. | |||
28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 25 okr. | |||
27 | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | + 25 okr. | |||
14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | + 25 okr. | |||
83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 39 okr. |
Trzecia runda Verizon IndyCar Series odbędzie się za dwa tygodnie na torze Barber Motorsports Park w Alabamie.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.