Simon Pagenaud cały czas utrzymywał się w czołówce, a dzięki dobrej strategii zaoszczędził jeden zjazd do boksów i wygrał inauguracyjne Grand Prix Indianapolis na drogowej wersji słynnego toru.
Saavedra niespodziewanym zwycięzcą kwalifikacji
Piątkowe kwalifikacje przyniosły niespodziewany start pierwszej linii. Na torze Indianapolis padał ulewny deszcz, a podczas wszystkich dotychczasowych sesji na torze drogowym było sucho. W tych warunkach do głosu doszły mniejsze zespoły, lecz na prowadzeniu był były mistrz serii Ryan Hunter-Reay. Kierowca Andretti Motorsport na jednym ze swoich okrążeń stracił panowanie nad samochodem w ostatnim zakręcie i uderzył w barierę. Zgodnie z przepisami IndyCar, za spowodowanie czerwonej flagi anulowano jego dwa najlepsze czasy, co promowało na pierwsze pole position w karierze Sebastiána Saavedrę z KVAFS, a obok niego na starcie ustawił się debiutujący w tym sezonie Jack Hawksworth.Saavedra nie ruszył ze swojego pola startowego, podobnie jak Juan Pablo Montoya. W wóz zdobywcy pole position najpierw w lewy tył uderzył Carlos Muñoz, który dalej jechał, by rozbić się na zewnętrznej barierze. Następnie w Saavedrę uderzył startujący z końca stawki Michaił Aloszyn. Pomimo poważnych uszkodzeń samochodów, cała trójka wyszła z nich o własnych siłach.
Na czele wyścigu pod żółtymi flagami był Ryan Hunter-Reay przed Jackiem Hawksworthem i Simonem Paganeud. Wyścig wznowiono na 9. okrążeniu, a kółko później Hawksworth wyszedł na prowadzenie, skutecznie atakując Hunter-Reya po wewnętrznej w pierwszym zakręcie. Były mistrz serii szybko stracił także drugie miejsce na rzecz Pagenaud. Debiutujący w tym sezonie Hawksworth regularnie powiększał swoją przewagę nad Pagenaud, która po 22 okrążeniach wynosiła ponad dwie i pół sekundy.
Pagenaud zjechał do boksów na 26. okrążeniu, podobnie jak Scott Dixon i Sébastien Bourdais. Hawksworth, Hunter-Reay i inni kierowcy z czołówki zjechali okrążenie później, zostawiając na prowadzeniu Justina Wilsona przed Carlosem Huertasem, którzy pozostali na torze do 31. okrążenia, po czym na prowadzenie wrócił Hawksworth, już z ponad 3-sekundową przewagą.
Tuż po minięciu półmetka wyścigu nad torem drugi raz wywieszono żółte flagi. Scott Dixon walczył z Willem Powerem o pozycję przed trzecim zakrętem. Nowozelandczyk zablokował koła na hamowaniu i wypadł na żwirowe pobocze. Kierowca Chipa Ganassiego wrócił do wyścigu mając okrążenie straty, które odrobił w końcowej fazie rywalizacji.
Wyścig wznowiono na 47. okrążeniu. Na prowadzeniu ponownie był Ryan Hunter-Reay, który nie zjechał do boksów pod żółtą flagą. W alei serwisowej dzięki dobremu postojowi Simon Pagenaud znalazł się przed Jackiem Hawksworthem. Już okrążenie później ponownie wywieszono żółte flagi, tym razem ze względu na widowiskowy incydent, w którym startujący gościnnie na Indianapolis Martin Plowman przestrzelił punkt hamowania i najechał na wewnętrzny krawężnik w siódmym zakręcie. Brytyjczyk wzbił się w powietrze, po czym zderzył się z również startującym gościnnie Franckiem Montagnym.
Samochód bezpieczeństwa zjechał na koniec 50. okrążenia, ale kierowcy nie przejechali tempem wyścigowym nawet okrążenia, ponieważ drugi raz w tym sezonie doszło do kolizji na restarcie przed tzw. "strefą przyspieszania". Juan-Pablo Montoya wjechał w tył Grahama Rahala, wysyłając go na betonową berierę i kończąc wyścig kierowcy RLL, za co później otrzyma karę drive-through. W krótkim okresie zielonej flagi Justin Wilson wyszedł na prowadzenie, wyprzedzając Hunter-Reya w siódmym zakręcie, po czym zjechał do boksów, podobnie jak cała czołówka. Brytyjczyk jako pierwszy opuścił aleję serwisową, ale na prowadzeniu był Hélio Castroneves, który nie odwiedził swoich mechaników.
W tym momencie rozpoczął się wyścig paliwowy. Castroneves zjechał na 70. okrążeniu, po czym prowadzenie objął Sébastien Borudais, ale on musiał zjechać okrążenie później. Na prowadzeniu znalazł się wtedy Oriol Servià, który miał ponad siedem sekund przewagi nad Pagenaud. Zespół RLL ściągnął lidera do boksów na 78. kółku po paliwo. Hiszpan próbując ruszyć ze stanowiska zgasił silnik, tracąc szanse na dobry wynik.
Na trzy okrążenia przed metą prowadził Pagenaud, 2,2 sekundy przed Hunter-Reyem. Trzeci był Castroneves, który szybko zbliżał się do Amerykanina. Pagenaud kontrolował tempo, finiszując niecałą sekundę przed Hunter-Reyem. Mimo wyraźnej przewagi szybkości, Castroneves nie był w stanie wyprzedzić byłego mistrza serii i walczyć o zwycięstwo z Francuzem.
W klasyfikacji generalnej serii wciąż prowadzi Will Power, ale jego przewaga nad Hunter-Reyem stopniała do jednego punktu. Pagenaud ze stratą sześciu jest trzeci. Następna runda Verizon IndyCar Series to słynny Indianapolis 500.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
77 | Simon Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsports | 82 okr. | ||||
28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 0,0906 | ||||
3 | Hélio Castoneves | Team Penske | + 1,8244 | ||||
11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | + 2,5406 | ||||
83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 5,3007 | ||||
8 | Ryan Briscoe | NTT Data Chip Ganassi Racing | + 9,1914 | ||||
98 | Jack Hawksworth | D | Bryan Herta Autosport | + 14,6161 | |||
12 | Will Power | Team Penske | + 18,5958 | ||||
14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | + 20,9721 | ||||
10 | Tony Kanaan | Target Ganassi Racing | + 21,4539 | ||||
19 | Justin Wilson | Dale Coyne Racing | + 26,4750 | ||||
16 | Oriol Servià | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 29,6561 | ||||
18 | Carlos Huertas | Dale Coyne Racing | + 33,0827 | ||||
25 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 1:04,237 | ||||
9 | Scott Dixon | Target Ganassi Racing | + 1:08,626 | ||||
2 | Juan Pablo Montoya | Penske Motorsports | + 1 okr. | ||||
67 | Josef Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing | + 2 okr. | ||||
41 | Martin Plowman | D | A.J. Foyt Enterprises | + 2 okr. | |||
20 | Mike Conway | Ed Carpenter Racing | + 24 okr. | ||||
27 | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | + 26 okr. | ||||
15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 32 okr. | ||||
26 | Franck Montagny | Andretti Autosport | + 35 okr. | ||||
17 | Sebastián Saavedra | KVAFS Racing | + 82 okr. | ||||
34 | Carlos Muñoz | D | Andretti - HVM | + 82 okr. | |||
7 | Michaił Aloszyn | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 82 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.