Ganassi zmniejszy swoje zaangażowanie w IndyCar

Zespół Chip Ganassi Racing potwierdził krążącą od dłuższego czasu informację o redukcji do dwóch samochodów na sezon 2018 IndyCar Series.

Składy zespołów na sezon 2018

Team Penske
1 – Josef Newgarden
2 – Simon Pagenaud
12 – Will Power

AJ Foyt Enterprises
4 – ?
14 – Tony Kanaan

Schmidt Peterson Motorsports
5 – James Hinchcliffe
7 – Robert Wickens?

Chip Ganassi Racing

9 – Scott Dixon
10 – Brendon Hartley?

Rahal Letterman Lanigan
15 – Graham Rahal
16 – Takuma Sato

Dale Coyne Racing
18 – Sébastien Bourdais
19 – Ed Jones?

Ed Carpenter Racing
20 – Ed Carpenter (O)
20 – ? (D/U)
21 – Spencer Pigot

Andretti Autosport
26 – Zach Veach
27 – Marco Andretti
28 – Ryan Hunter-Reay
98 – Alexander Rossi

Harding Racing
88 – Gabby Chaves

Carlin Racing?
Max Chilton?
Charlie Kimball?

Juncos Racing?
11 – Kyle Kaiser?
17 – ?

Jeden z najlepszych zespołów IndyCar – mający na swoim koncie 11 tytułów mistrzowskich – zamierza powrócić do sytuacji z 2010 roku, kiedy to Scott Dixon i Dario Franchitti byli faworytami do zwycięstwa w każdym wyścigu. Od kolejnego sezonu zespół zaczął wystawiać dwa kolejne samochody, finansowane przez samych kierowców – tymi w ostatnich dwóch latach byli Max Chilton i Charlie Kimball, a „główne” maszyny prowadzili Dixon oraz Tony Kanaan.

Zespół potwierdził, że Dixon pozostanie w zespole, zatem pozostała trójka będzie musiała znaleźć dla siebie nowe miejsce. Kanaan podobno podpisał dwuletni kontrakt z zespołem AJ Foyt Enterprises, a Chilton i Kimball mają pomóc w wejściu ekipy Carlin do IndyCar.

„Od 2018 roku powrócimy do wystawiania dwóch samochodów. Scott Dixon poprowadzi samochód nr 9, a kierowca samochodu nr 10 nie jest jeszcze znany” – czytamy w oświadczeniu zespołu. „Ta decyzja została podyktowana tym, że chcieliśmy powrócić do naszego celu, jakim jest wystawianie dwóch aut wysokiego kalibru. Nie była to łatwa decyzja i dotyka wiele osób”.

Ekipa poinformowała także, że część personelu będzie musiała szukać dla siebie nowej pracy. Przypuszczalnie będzie to około 40 osób. W stawce pojawią się jednak nowe zespoły, szukające wykwalifikowanych pracowników – pełny program wystawi Harding Racing, na to samo liczą Carlin oraz Juncos Racing, a Rahal Letterman Lanigan zostanie rozszerzony o drugi samochód dla Takumy Sato.

Oczekuje się, że zespołowym kolegą Dixona będzie jego rodak Brendon Hartley, który zwyciężył w tegorocznym wyścigu Le Mans.

Źródło: racer.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze