Robin Frijns wywalczył swoje zaledwie drugie pole position w Mistrzostwach Świata Formuły E. Mokre kwalifikacje na lotnisku Tempelhof w Berlinie zdominował najniżej sklasyfikowany w tabeli zespół Abt Sportsline, zajmując pierwszy rząd na starcie niedzielnego wyścigu.
Już poranna trzecia sesja treningowa odbyła się na wilgotnym torze, lecz przed kwalifikacjami nad Berlinem przeszła kolejna ulewa, zapewniając mokrą sesję kwalifikacyjną. Kierowcy Abt Sportsline błyszczeli w tych warunkach i zarówno Frijns jak i Nico Müller bez problemu weszli do fazy pucharowej kwalifikacji.
Poza niemiecką ekipą, obu swoich reprezentantów w pierwszej ósemce miało Envision. Z fazy grupowej wyszli także lider klasyfikacji generalnej Pascal Wehrlein, zwycięzca sobotniego wyścigu Mitch Evans, a także Jean-Éric Vergne i Jake Dennis.
W pierwszym pojedynku ćwierćfinałowym Müller pewnie pokonał Wehrleina, a następnie Vergne zdeklasował Dennisa, pokonując go o prawie pół sekundy. Dużo bardziej wyrównana była druga para pojedynków – najpierw Frijns pojechał o zaledwie 0,069 sekundy szybciej od Evansa, a w bezpośrednim starciu kierowców Envision Cassidy był o 0,077 sekundy lepszy od Buemiego. Do fazy półfinałowej awansował jednak Szwajcar, bowiem Cassidy zbyt wcześnie włączył pełną moc 350 kW na swoim okrążeniu wyjazdowym.
Deszcz znów zaczął padać przed rozpoczęciem półfinałów, co kierowcy Abt Sportsline wykorzystali na swoją korzyść. O ile Müller tylko nieznacznie pokonał Vergne’a, to Frijns pojechał o 0,328 sekundy szybciej od Buemiego.
Holender kontynuował dobrą formę w finale i przejechał niemal identyczne okrążenie jak poprzednio, zapewniając sobie pierwsze od ponad dwóch lat pole position. Müller pojechał dużo wolniej niż w poprzednich fazach kwalifikacji i stracił do swojego zespołowego kolegi 0,632 sekundy.
Był to pierwszy kwalifikacyjny dublet w historii ekipy Abt Sportsline, która powróciła do Formuły E po rocznej przerwie. Niemiecki zespół do czasu kwalifikacji nie zdobył ani jednego punktu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Q2 | Q3 | Q4 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Robin Frijns | ABT CUPRA Formula E Team | 1:18,447 | 1:18,423 | 1:18,743 | 1:18,748 | |||
2 | 51 | Nico Müller | ABT CUPRA Formula E Team | 1:19,092 | 1:18,493 | 1:19,177 | 1:19,380 | |||
3 | 16 | Sébastien Buemi | Envision Racing | 1:18,282 | 1:18,813 | 1:19,071 | ||||
4 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 1:19,047 | 1:19,298 | 1:19,237 | ||||
5 | 9 | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | 1:18,528 | 1:18,492 | |||||
6 | 94 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | 1:19,073 | 1:18,805 | |||||
7 | 27 | Jake Dennis | Avalanche Andretti Formula E | 1:19,264 | 1:19,727 | |||||
8 | 37 | Nick Cassidy | Envision Racing | 1:18,650 | ||||||
9 | 1 | Stoffel Vandoorne | DS Penske | 1:18,974 | ||||||
10 | 13 | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche Formula E Team | 1:19,297 | ||||||
11 | 10 | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | 1:19,010 | ||||||
12 | 8 | Oliver Rowland | Mahindra Racing | 1:19,459 | ||||||
13 | 33 | Daniel Ticktum | NIO 333 Racing | 1:19,232 | ||||||
14 | 11 | Lucas di Grassi | Mahindra Racing | 1:19,600 | ||||||
15 | 5 | Jake Hughes | NEOM McLaren Formula E Team | 1:19,257 | ||||||
16 | 36 | André Lotterer | Avalanche Andretti Formula E | 1:19,741 | ||||||
17 | 48 | Edoardo Mortara | Maserati MSG Racing | 1:19,422 | ||||||
18 | 58 | René Rast | NEOM McLaren Formula E Team | 1:20,848 | ||||||
19 | 3 | Sérgio Sette Câmara | NIO 333 Racing | 1:19,441 | ||||||
20 | 23 | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E Team | 1:21,059 | ||||||
21 | 7 | Maximilian Günther | Maserati MSG Racing | 1:19,961 | ||||||
22 | 17 | Norman Nato | Nissan Formula E Team | 1:21,272 |