Formuła E zaprezentowała samochód trzeciej generacji

Przed nadchodzącym E-Prix Monako, w padoku toru Monte Carlo zaprezentowano samochód trzeciej generacji Mistrzostw Świata Formuły E, który będzie rywalizować od sezonu 2022/2023. Będzie to najszybszy, najlżejszy, najpotężniejszy i najbardziej wydajny elektryczny samochód wyścigowy na świecie.

Samochód trzeciej generacji będzie ścigać się od 9. sezonu mistrzostw świata, wyposażony w układy napędowe jednego z siedmiu producentów – DS, Jaguara, Mahindry, Maserati, NIO, Nissana i Porsche. Nowa konstrukcja powstała specjalnie z myślą o torach ulicznych, a wygląd inspirowany jest aerodynamiką myśliwców.

„Samochód trzeciej generacji przedstawia ambitną trzecią epokę Formuły E” – powiedział założyciel serii Alejandro Agag. „Z każdą generacją przesuwamy dalej granice technologii elektrycznej, a samochód trzeciej generacji to nasz najbardziej ambitny projekt. Oczy świata zwrócone są na księstwo Monako na czas E-Prix i jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować w tym historycznym domostwie sportów motorowych samochód, którego skonstruowanie trwało dwa lata. Dziękuję całemu zespołowi Formuły E oraz FIA. Przyszłość elektrycznych wyścigów jest świetlana”.

Będzie to pierwszy samochód jednomiejscowy z dwoma układami napędowymi. Przekazywana na tylne koła będzie moc z głównego silnika o mocy 350 kW i wydajności energetycznej na poziomie 95%. Drugi, przedni układ o mocy 250 kW będzie służyć odzyskiwaniu energii. Zwiększenie całkowitej mocy hamowania rekuperacyjnego do 600 kW pozwoliło na rezygnację z konwencjonalnego hydraulicznego układu hamulcowego na tylnej osi.

Formuła E przewiduje, że energia odzyskana przez samochody będzie stanowiła ponad 40% tej zużywanej przez kierowców podczas wyścigu. Mimo to, samochód będzie wyposażony w technologię szybkiego ładowania z mocą 600 kW, co pozwoli uzupełnić energię podczas wyścigu i przywróci do Formuły E element pit-stopów.

Akumulatory mają być jednymi z najbardziej zaawansowanych technologicznie i wyprodukowanymi z użyciem minerałów z odpowiedzialnych środowiskowo źródeł. Mają być ponadto ponownie wykorzystane i poddane recyklingowi po zakończeniu swojego cyklu życia w samochodzie wyścigowym.

Karoseria będzie wyprodukowana po części z przetworzonego włókna węglowego z części obecnych aut drugiej generacji oraz włókien naturalnych. Nowe opony firmy Hankook będą z kolei zawierać naturalną gumę oraz włókna pochodzące z recyklingu, a także będą poddane recyklingowi po zakończeniu zawodów.

Pierwszy wyścig 9. sezonu Formuły E odbędzie się prawdopodobnie na początku przyszłego roku w Arabii Saudyjskiej.

Źródło: fiaformulae.com

Galeria:
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1