Formuła E zaprezentowała samochód trzeciej generacji

Przed nadchodzącym E-Prix Monako, w padoku toru Monte Carlo zaprezentowano samochód trzeciej generacji Mistrzostw Świata Formuły E, który będzie rywalizować od sezonu 2022/2023. Będzie to najszybszy, najlżejszy, najpotężniejszy i najbardziej wydajny elektryczny samochód wyścigowy na świecie.

Samochód trzeciej generacji będzie ścigać się od 9. sezonu mistrzostw świata, wyposażony w układy napędowe jednego z siedmiu producentów – DS, Jaguara, Mahindry, Maserati, NIO, Nissana i Porsche. Nowa konstrukcja powstała specjalnie z myślą o torach ulicznych, a wygląd inspirowany jest aerodynamiką myśliwców.

„Samochód trzeciej generacji przedstawia ambitną trzecią epokę Formuły E” – powiedział założyciel serii Alejandro Agag. „Z każdą generacją przesuwamy dalej granice technologii elektrycznej, a samochód trzeciej generacji to nasz najbardziej ambitny projekt. Oczy świata zwrócone są na księstwo Monako na czas E-Prix i jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować w tym historycznym domostwie sportów motorowych samochód, którego skonstruowanie trwało dwa lata. Dziękuję całemu zespołowi Formuły E oraz FIA. Przyszłość elektrycznych wyścigów jest świetlana”.

Będzie to pierwszy samochód jednomiejscowy z dwoma układami napędowymi. Przekazywana na tylne koła będzie moc z głównego silnika o mocy 350 kW i wydajności energetycznej na poziomie 95%. Drugi, przedni układ o mocy 250 kW będzie służyć odzyskiwaniu energii. Zwiększenie całkowitej mocy hamowania rekuperacyjnego do 600 kW pozwoliło na rezygnację z konwencjonalnego hydraulicznego układu hamulcowego na tylnej osi.

Formuła E przewiduje, że energia odzyskana przez samochody będzie stanowiła ponad 40% tej zużywanej przez kierowców podczas wyścigu. Mimo to, samochód będzie wyposażony w technologię szybkiego ładowania z mocą 600 kW, co pozwoli uzupełnić energię podczas wyścigu i przywróci do Formuły E element pit-stopów.

Akumulatory mają być jednymi z najbardziej zaawansowanych technologicznie i wyprodukowanymi z użyciem minerałów z odpowiedzialnych środowiskowo źródeł. Mają być ponadto ponownie wykorzystane i poddane recyklingowi po zakończeniu swojego cyklu życia w samochodzie wyścigowym.

Karoseria będzie wyprodukowana po części z przetworzonego włókna węglowego z części obecnych aut drugiej generacji oraz włókien naturalnych. Nowe opony firmy Hankook będą z kolei zawierać naturalną gumę oraz włókna pochodzące z recyklingu, a także będą poddane recyklingowi po zakończeniu zawodów.

Pierwszy wyścig 9. sezonu Formuły E odbędzie się prawdopodobnie na początku przyszłego roku w Arabii Saudyjskiej.

Źródło: fiaformulae.com

Galeria:

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze