Evans ograł rywali, by wygrać także drugi wyścig w Rzymie

Mitch Evans został pierwszym od 2020 roku kierowcą, który wygrał dwa wyścigi z rzędu w Formule E. Zwycięzca sobotniej rundy w Rzymie triumfował również w niedzielę, wyprzedzając trzech kierowców w ostatnich 12 minutach rywalizacji.

Startujący z pole position Jean-Éric Vergne utrzymał za sobą Jake’a Dennisa i André Lotterera. Evans wystartował z czwartej pozycji, a jednym kierowcą, który awansował po starcie był lider klasyfikacji generalnej Edoardo Mortara, wyprzedzając Sergio Sette Câmarę – kilka minut później w ślady swojego zespołowego kolegi poszedł Lucas di Grassi.

W ósmej minucie wyścigu Lotterer zaatakował Dennisa w zakręcie Piazza Gandhi, zyskując drugą lokatę. Kierowca Andretti Autosport na piątym okrążeniu został wyprzedzony w tym samym miejscu przez Evansa, wypadając poza podium.

Mortara i di Grassi dalej przesuwali się do przodu, wyprzedzając António Félixa da Costę w czwartym zakręcie. Portugalczyk bronił się bardzo agresywnie i wepchnął Szwajcara na ścianę, za co miał otrzymać pięciosekundową karę. Choć początkowo Mortara kontynuował jazdę pomimo incydentu, wkrótce uderzył w ścianę drugi raz i musiał wycofać się z rywalizacji. Chwilę później na torze zatrzymał się Antonio Giovinazzi, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Tuż przed nadejściem neutralizacji Evans wyprzedził Lotterera w walce o drugą lokatę.

Wyścig został wznowiony na 11. okrążeniu i natychmiast Evans zaatakował Vergne’a w czwartym zakręcie, obejmując prowadzenie. Nieco dalej, Frijns i Sam Bird wyprzedzili Dennisa, korzystając z tego, że Brytyjczyk wyjechał na zniszczony fragment nawierzchni.

Frijns jako pierwszy z czołówki zdecydował się aktywować jedyny w niedzielnym wyścigu tryb ataku. Holender utrzymał czwartą lokatę i przesunął się wyżej po tym, jak na kolejnym kółku do strefy aktywacji zjechał jadący przed nim Lotterer. Wykorzystując dodatkową moc, Frijns wysforował się na prowadzenie, wyprzedzając Vergne’a i Evansa.

Vergne następnie aktywował tryb ataku i spadł aż na piątą lokatę, natomiast Lotterer wyprzedził Evansa i awansował na drugie miejsce. Niemiec następnie dogonił Frijnsa i odebrał mu prowadzenie, gdy tryb ataku skończył się u Holendra. Kierowca Porsche mógł cieszyć się pozycją lidera w momencie kolejnego wyjazdu samochodu bezpieczeństwa, po tym jak Alexander Sims rozbił się w 14. zakręcie.

Na tym etapie rywalizacji, jadący na trzeciej pozycji Evans jako jedyny nie aktywował trybu ataku. Nowozelandczyk zrobił to natychmiast po wznowieniu wyścigu, tracąc przy tym tylko jedną pozycję na rzecz Vergne’a. Mając do dyspozycji większą moc od reszty stawki, reprezentant Jaguara nie tracił czasu i w przeciągu dwóch minut przebił się na prowadzenie, wyprzedzając najpierw Vergne’a, a następnie Frijnsa w 4. zakręcie i Lotterera w 7. zakręcie.

Lotterer nie zdołał utrzymać drugiej lokaty i wypadł poza podium, wyprzedzony na końcowym etapie rywalizacji przez Vergne’a i Frijnsa.

Samochód bezpieczeństwa interweniował jeszcze raz po tym, jak Sam Bird i Nick Cassidy zderzyli się w 4. zakręcie, w wyniku czego kierowca Envision pozostał w barierze.

Wyścig został wznowiony na jedno ostatnie okrążenie. Vergne przymierzał się do ataku na Evansa w czwartym zakręcie, lecz nie mógł opanować samochodu na wyboistej stronie toru i musiał wycofać się z tego manewru i zrezygnował z walki o wygraną.

Evans mógł cieszyć się zatem drugą wygraną z rzędu, która pozwoliła mu awansować na czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej. Nowym liderem tabeli został drugi na mecie Vergne, mający dwa punkty przewagi nad Frijnsem, który uzupełnił podium.

Lotterer dojechał do mety na czwartej pozycji, przed Stoffelem Vandoornem i Pascalem Wehrleinem. Pierwsze punkty dla siebie i zespołu NIO 333 wywalczył po starcie z 22. pozycji Oliver Turvey, plasując się przed di Grassim, Sébastienem Buemim i Oliverem Askew.

Ósmy sezon Formuły E będzie kontynuowany pod koniec miesiąca, na ulicach Monako.

PNrKierowcaZespół Rezultat
19
Mitch Evans
Jaguar TCS Racing27 okr.
225
Jean-Éric Vergne
DS Techeetah+ 0,584
34
Robin Frijns
Envision Racing+ 1,606
436
André Lotterer
TAG Heuer Porsche FE Team+ 2,093
55
Stoffel Vandoorne
Mercedes-EQ Formula E Team+ 2,756
694
Pascal Wehrlein
TAG Heuer Porsche FE Team+ 4,655
73
Oliver Turvey
NIO 333 Formula E Team+ 7,097
811
Lucas di Grassi
ROKiT Venturi Racing+ 8,680
923
Sébastien Buemi
Nissan e.dams+ 8,796
1028
Oliver Askew
Avalanche Andretti Formula E+ 10,429
1133
Dan Ticktum
NIO 333 Formula E Team+ 11,130
1222
Maximilian Günther
Nissan e.dams+ 11,221
137
Sérgio Sette Câmara
Dragon / Penske Autosport+ 12,309
1413
António Félix da Costa
DS Techeetah+ 13,134
1517
Nyck de Vries
Mercedes-EQ Formula E Team+ 14,207
NSK10
Sam Bird
Jaguar TCS Racing
NSK37
Nick Cassidy
Envision Racing
NSK27
Jake Dennis
Avalanche Andretti Formula E
NSK29
Alexander Sims
Mahindra Racing
NSK30
Oliver Rowland
Mahindra Racing
NSK99
Antonio Giovinazzi
Dragon / Penske Autosport
NSK48
Edoardo Mortara
ROKiT Venturi Racing
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1