Zespoły F1 będą pracować na dwie zmiany?

Mercedes zastanawia się nad wprowadzeniem dwuzmianowego systemu pracy dla członków swojej ekipy przed nadchodzącym, liczącym rekordową ilość 21. rund 57. sezonem Formuły 1.

Szef działu sportu niemieckiej marki, Toto Wolff, przyznał, że w związku z rozciąganiem się kalendarza Formuły 1, pomysł ten może zostać zaakceptowany przez pracowników srebrnych strzał. Niemiec rozumie chęci Berniego Ecclestone'a o zwiększeniu liczby wyścigów w trakcie roku, ale czuje jednocześnie, że należy zwrócić również uwagę na ludzi, którzy wkładają w to najwięcej czasu, a więc mechaników i inżynierów.

"Są plusy i minusy większej liczby wyścigów” – powiedział Wolff. "Patrząc na sprawę z perspektywy właściciela praw komercyjnych rozumiem, że większa liczba wyścigów oznacza większy przychód, zapewnia większą medialność, większą widownię, dlatego mamy plusy. Jeśli chodzi natomiast o tworzenie ekskluzywnego widowiska, to może być jednak minusem. Z perspektywy zespołu musimy zaakceptować taka sytuację, jaka jest, ponieważ to Bernie zarządza kalendarzem, a dochód zespołów systematycznie rośnie od paru lat, co jest zdecydowanie najważniejszą rzeczą. Musimy być tylko uważni jeśli chodzi o kwestie organizacyjne, ponieważ gdy mieliśmy 19 wyścigów, zepół pracował na swoim psychicznym i fizycznym limicie. Obecnie rozważamy więc wiele opcji dotyczących tego, jak możemy przetrwać 21 wyścigów, ponieważ nie jestem pewien, że możemy dać sobie radę z 21. rundami przy obecnym systemie. Myślimy na tym, jak możemy zoptymalizować podróże, jeśli chodzi o kwestie logistyczne czy odpoczynek, może wprowadzimy drugą zmianę dla chłopaków, którzy ciężko pracują. Bierzemy to wszystko pod uwagę”.

Wolff uważa jednak, że opcja pracy na dwie zmiany nie wchodzi w grę w przypadku niektórych osób, które muszą być na każdym wyścigu.

"Jest wiele osób, których nie możesz wymienić, ponieważ są najlepsi” – dodał. "Zdecydowanie czeka nas ciężki okres aż do końca roku z uwagi na rozsiane po świecie wyścigi. Chcę tylko dbać o zespół, chronić indywidualności i dlatego musimy po prostu sprawdzić jaka opcja będzie najlepsza aby nasza praca była możliwie najbardziej efektywana, ale również możliwa do wykonania”.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze