Russell i Verstappen chcą podniesienia samochodów

George Russell i Max Verstappen wyrazili swoje obawy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa związane z obecnymi regulacjami przepisów. Zdaniem kierowcy Mercedesa i Red Bulla na taki stan rzeczy powinna zareagować FIA.

Nowe konstrukcje bolidów, które zostały wprowadzone w sezonie 2022, dość niespodziewanie stanowiły dla zespołów problem z tzw.: „morświnowaniem”, czyli dobijaniem samochodów na prostych odcinkach torów. Z biegiem czasu problem został zażegnany przez ekipy, jedna efekt przysysania samochodów, jaki generuje obecnie podłoga, sprawia, że największa efektywność bolidów jest wtedy, kiedy są usytuowane jak najniżej asfaltu.

W tym przypadku każda nawet najmniejsza nierówność na torze daje się we znaki kierowcom, na co uwagę zwrócił podczas weekendu Grand Prix w Bahrajnie Max Verstappen: „Na końcu prostej z pełnym obciążeniem, uderzenie [podłogą] jest zbyt duże przy tak niskim prześwicie”. Holender podczas odprawy kierowców miał zwrócić się do FIA, aby ta zareagowała na ten problem w dłużej perspektywie. „Problemem był nasz komfort, nasz kręgosłup, ucisk na nierównościach”.

Kierowca Red Bulla uważa, że przed FIA stoi spore wyzwanie, gdyż do tej pory nie wprowadzono żadnych rozwiązań regulujących ten problem: „Nadal mamy bardzo słabe wyniki [w tej sprawie], ale nie sądzę, że samochód na rok 2026 będzie się różnić”. Trzykrotny mistrz świata F1 uważa, że seria musi to zrewidować w przepisach, które wejdą za dwa lata.

Z kolei Russell powiedział, że problem narasta, kiedy samochody zwiększają prędkość na prostej, a docisk zbliża samochód do asfaltu: „Wszyscy kierowcy rozmawiali z F1, ponieważ dalsza eksploatacja samochodów w ten sposób jest nieco niezrównoważona” – powiedział Brytyjczyk. „Najlepsze osiągi osiąga się, jadąc samochodem jak najbliżej podłoża i tak sztywnym, jak to możliwe, więc czujesz, jakbyś grzechotał zębami na prostej. Długość baterii AA to odległość, w jakiej jesteśmy od ziemi na początku prostej, a na końcu jest wielkości ciecierzycy. Tak więc każdy najmniejszy guzek przechodzi przez całe ciało i mamy nadzieję, że w nowej generacji samochodów znajdą lepsze rozwiązanie”.

Źródło: bbc.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze