Ferrari jedynym zespołem akceptującym system Halo

>Grupa Strategiczna Formuły 1 FIA podjęła decyzję o wprowadzeniu ochrony kokpitów w samochodach na 2018 rok w postaci systemu Halo, czyli pałąka znajdującego się z przodu pojazdu. Czy decyzja została podjęta wbrew woli zespołów?

Od 2016 roku ciągle powraca temat wprowadzenia dodatkowego zabezpieczenia, które miałoby chronić głowę kierowcy przed elementami znajdującymi się na torze lub tworzyć osłonę w razie zderzenia jego samochodu. Mówi się, że prezydent FIA, Jean Todt, podjął decyzję o wprowadzeniu systemu Halo wbrew woli zespołów.

Scuderia Ferrari testowała ochronny pałąk, a ich kierowca, Sebastian Vettel, uznał, że system nie do końca się sprawdza i utrudniał mu jazdę. Włoski team opowiedział się jednak jako jedyny za wprowadzeniem takiego ulepszenia do samochodów od przyszłego roku i taka decyzja została też podjęta. Czy fakt, że pozostałe zespoły oraz większość kierowców była przeciwna systemowi Halo nie miał wpływu na decyzję FIA? Ekipy sugerowały, że dobrze byłoby ponownie przetestować tarczę, która miała zamknąć całkowicie kokpit, ale przedstawiciele Grupy Strategicznej postanowili sami zdecydować, w jaki sposób zabezpieczona zostanie głowa zawodnika ścigającego się w otwartym obecnie samochodzie.

Redakcja BILD poprosiła o komentarz w tej sprawie Nikiego Laudę oraz Helmuta Marko. „Wprowadzenie tej ochrony kokpitu jest z gruntu złe. Nie zostało to jeszcze odpowiednio przetestowane. Zbudowaliśmy nowe samochody, które stały się znowu atrakcyjne dla fanów i dla kierowców, a teraz umieszcza się na tym stalowe rusztowanie. Samochody stały się w międzyczasie pewniejsze, a ryzyko zmalało na tyle, że taka decyzja nie jest dobra dla Formuły 1” – stwierdził Lauda.

Podobnego zdania był także Marko: „Ta decyzja jest wbrew DNA Formuły 1. Poza tym jest technicznie niedojrzała. Gdyby uwięziony w kokpicie kierowca musiałby zostać uwolniony, albo samochód zacząłby płonąć, to nadal nie wiemy, czy ta ochrona nie będzie miała równocześnie negatywnego wpływu”.

Źródło: bild.de

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze