Hembery: Kierowcy będą mogli jechać bez przerwy na nowych oponach

Dyrektor do spraw sportów motorowych Pirelli Paul Hembery powiedział, że zawodnicy będą w stanie przejechać cały dystans rywalizacji podczas niektórych wyścigów na pojedynczym komplecie ogumienia.

Obecne przepisy wymagają od kierowców co najmniej jednego zjazdu do alei serwisowej podczas wyścigu celem wymiany opon. Jedyny dostawca ogumienia do F1 został poproszony o przygotowanie na nadchodzący sezon bardziej wytrzymałych opon, a teraz spodziewa się, że zawodnicy mogą pojawiać się w boksach tylko na pierwszym lub ostatnim okrążeniu rywalizacji.

„Mogą co prawda pojawiać się pewne wyjątki, na przykład tutaj [w Barcelonie] ze względu na wysokie temperatury lub na Silverstone, jednak generalnie należy oczekiwać wyścigów z jednym postojem” – powiedział Hembery w rozmowie z F1Fanatic.

Hembery nie wierzy jednak, że ewentualne wycofanie przepisu o obowiązkowym zjeździe na wymianę opon, który zostały wprowadzony 10 lat temu, może w przyszłości przyczynić się do zwiększenia strategicznych możliwości dla ekip. „Mogą oni jechać bez przerwy” – tłumaczył.

Pirelli niedawno podpisało nową, trzyletnią umowę na dostarczanie opon do Formuły 1. W międzyczasie zmienił się jednak właściciel sportu, zaś Hembery tłumaczył, że włoski producent chce szybko dowiedzieć się, jakie się zamiary Liberty Media.

„Podobnie jak wszyscy, również my chcemy dowiedzieć się, jakie są ich plany wobec sportu. Kupili oni [F1] mając określone cele. Nadal jesteśmy zainteresowani tym, co ostatecznie wyniknie z tych planów. Nadchodzi wielka zmiana związana z tym, że zespoły wkrótce będą odnawiać swoje kontrakty. Kiedy przyjdzie do decyzji odnośnie tego, czy Formuła 1 jest tym, czego oczekuje Pirelli, będziemy analizować to oraz nowe przepisy techniczne”.

Chociaż Formuła 1 już od wielu lat nie ma kilku dostawców opon, Hembery nie wierzy, że zespoły liczą na powrót tego typu rywalizacji.

„Zespoły konsekwentnie twierdzą, że nie chcą tego. Wygląda na to, że w tej chwili mają wystarczająco duże wyzwanie związane z wojną silników. To po prostu dodatkowy czynnik zmienny. Czynniki te doprowadzają do przewagi pod względem technicznym, co w efekcie przekłada się na to, że kierowca ma jeszcze mniejsze znaczenie”.

Źródło: f1fanatic.co.uk

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze