W drugiej sesji treningowej to jednak Lewis Hamilton okazał się najszybszym kierowcą. Tuż za nim uplasował się jego kolega z zespołu – Nico Rosberg, a dość zaskakująco pierwszą trójkę uzupełnił Sebastian Vettel.
Jako pierwsi na tor wyjechali kierowcy z gorszych zespołów. Było to oczywiście korzystne dla reprezentantów najlepszych ekip, ponieważ przyczepność asfaltu pozostawiała trochę do życzenia. Przekonał się o tym Kamui Kobayashi, który na swoim pierwszym wyjeździe wykonał efektowny piruet.
Niestety, ale już na początku tej sesji treningowej Pastora Maldonado dopadły problemy techniczne. Tymczasem na torze kierowcy musieli nadal zmagać się z problemami dotyczącymi przyczepności. Jeden z kierowców popełnił błąd na wyjściu z trzeciego zakrętu i się obrócił. Była to dosyć niebezpieczna sytuacja.
Po dwudziestu minutach sesji zrodziła się drobna batalia o prowadzenie w treningu pomiędzy kolegami z zespołu Mercedesa. Nico Rosberg zapytał swojego inżyniera, gdzie traci do Lewisa Hamiltona. Po wskazówkach Niemiec uzyskał taki czas, który pozwolił mu na objęcie prowadzenia. Chwilę później lepszy wynik należał do Brytyjczyka.
Po pierwszej części drugiego treningu kierowcy zaczynali decydować się na założenie opon supermiękkich. Jednak zanim tak naprawdę zaczął się tym zajmować Adrian Sutil musiał potężnie odhamować do ostatniego zakrętu, ponieważ toczył się tam Kevin Magnussen. Całe to zdarzenie wyglądało bardzo niebezpiecznie.
Na pięćdziesiąt minut przed końcem drugiej sesji treningowej swój samochód musiał zaparkować Marcus Ericsson.
Gdy kierowcy wykonywali okrążenia na oponach supermiękkich, to można było dostrzec taką prawidłowość, że na ogumieniu supermiękkim można wykręcić czas około 0,5 sekundy lepszy niż na miękkim. Nie sprawiło to jednak znaczących zmian w układzie sił. Tuż za Mercedesami całkiem niezłe tempo prezentowali kierowcy Ferrari.
Ostatnich pół godziny kierowcy wykorzystanili na przejazdy z większą ilością paliwa. Jako pierwsi zajęli się tym reprezentanci Mercedesa.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Team | Czas | Strata | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16.118 | 42 | |
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:16.293 | 0.175 | 39 |
3 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:16.573 | 0.455 | 26 |
4 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:16.648 | 0.530 | 31 |
5 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:16.701 | 0.583 | 27 |
6 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:16.774 | 0.656 | 37 |
7 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:16.893 | 0.775 | 37 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:17.052 | 0.934 | 42 |
9 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:17.059 | 0.941 | 38 |
10 | 25 | Jean-Éric Vergne | STR-Renault | 1:17.180 | 1.062 | 40 |
11 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:17.626 | 1.508 | 28 |
12 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:17.644 | 1.526 | 36 |
13 | 27 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:17.712 | 1.594 | 35 |
14 | 11 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:17.819 | 1.701 | 33 |
15 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:17.868 | 1.750 | 27 |
16 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:17.964 | 1.846 | 47 |
17 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:18.340 | 2.222 | 43 |
18 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:18.693 | 2.575 | 34 |
19 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:18.732 | 2.614 | 9 |
20 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:20.244 | 4.126 | 38 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:22.418 | 6.300 | 13 |
22 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:32.127 | 16.009 | 3 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.