Hamilton wygrywa pojedynek z Vettelem

Lewis Hamilton odniósł drugie zwycięstwo z rzędu, przekładając pole position na miejsce na najwyższym stopniu podium Grand Prix Kanady Formuły 1.

Brytyjczyk stracił prowadzenie na starcie na rzecz Sebastiana Vettela, który objechał na pierwszych metrach obu kierowców Mercedesa, a następnie zderzył się z zespołowym kolegą Nico Rosbegiem, który po przejechaniu po poboczu spadł na koniec pierwszej dziesiątki.

Vettel utrzymywał się na czele przez pierwsze okrążenia, pomimo błędu na hamowaniu do ostatniej szykany, który zmusił go do spowolnienia w celu oddania możliwej do zyskania przewagi. Hamilton był jednak za daleko, by skorzystać na błędzie lidera i pozostał na drugim miejscu, z ponad sekundową stratą do kierowcy Ferrari.

Przewaga na czele stawki zaczęła maleć od piątego okrążenia, na którym aktualny mistrz świata odrobił dwie dziesiąte sekundy, a potem powtórzył to na kolejnym kółku, znajdując się w zasięgu działania systemu redukcji docisku DRS. Vettel zdał sobie jednak z tego sprawę i podkręcił tempo, ponownie otwierając przewagę powyżej sekundy.

Na 11. okrążeniu wprowadzony został jedyny w trakcie wyścigu okres neutralizacji, spowodowany przez wybuch silnika w samochodzie Jensona Buttona. Powołanie „wirtualnego samochodu bezpieczeństwa” próbował wykorzystać zespół Ferrari, ściągając do boksów obu swoich kierowców, lecz w momencie gdy Vettel przejeżdżał przez aleję serwisową na torze ponownie pojawiły się zielone flagi, co znacząco umniejszyło zyski z takiej decyzji i Niemiec powrócił na tor dopiero jako czwarty, dwoma kierowcami Red Bulla – Maxem Verstappenem i Danielem Ricciardo.

Vettel początkowo utknął za Ricciardo, lecz wykorzystał przewagę prędkości swojego Ferrari i przypuścił skuteczny manewr na hamowaniu do nawrotu na 17. okrążeniu, czym awansował na trzecią pozycję. Na kolejnym kółku posłużył się on systemem DRS do objechania Maxa Verstappena na najdłuższej prostej i tym samym miał przed sobą pusty tor, aż do prowadzącego Hamiltona.

Przewaga Brytyjczyka od tego momentu szybko zaczęła spadać aż do momentu jego zjazdu na 24. okrążeniu wyścigu. W Mercedesie aktualnego mistrza założono obowiązkowe „miękkie” opony, co oznaczało, że mógł on przejechać cały pozostały dystans bez kolejnej wizyty u swoich mechaników. Powrócił on na tor na drugim miejscu, z 13-sekundową stratą do Vettela, który miał przed sobą jeszcze przynajmniej jeden postój, bowiem zespół założył mu na drugi przejazd „supermiękkie” Pirelli.

Trzecie miejsce nadal należało do Maxa Verstappena, który odjechał od swojego zespołowego kolegi Ricciardo przed półmetkiem wyścigu, kiedy to Australijczyk nie mógł uporać się z Ferrari Kimiego Räikkönena. Fin jechał jednak na podobnej strategii do Vettela i zjechał na swój drugi postój na 34. okrążeniu. Po powrocie na tor znajdował się on na ósmej pozycji, za Valtterim Bottasem, Nico Rosbergiem i Felipe Massą. Ten ostatni był jednak zmuszony do wycofania się z wyścigu krótko po jego półmetku.

Vettel zjechał do boksów na 37. okrążeniu. W samochodzie Niemca założono „miękkie” opony, co oznaczało że dojedzie on do mety bez kolejnej wizyty u swoich mechaników. Strategia dwóch postojów nie przyniosła jednak korzyści kierowcy Ferrari, który powrócił na tor na drugiej pozycji, z 8-sekundową stratą do Hamiltona. Niemiec początkowo prezentował znakomite tempo i kręcił najlepsze czasy okrążeń, lecz po kilkunastu okrążeniach jego strata ustabilizowała się na poziomie 6 sekund.

Dalszy pech spotkał w końcówce wyścigu spotkał Nico Rosberga. Lider klasyfikacji generalnej, który przez długi czas nie mógł wyprzedzić trzeciego w stawce Valtteriego Bottasa, musiał zjechać na nieplanowany postój z powodu przebitej opony na 18 okrążeń do mety. Niemiec wrócił na tor na siódmej pozycji, lecz szybko odzyskiwał stracone lokaty, wyprzedzając Daniela Ricciardo i Kimiego Räikkönena.

Gdy „miękkie” opony w samochodzie Vettela przestały zapewniać mu przewagę przyczepności nad Hamiltonem, zaczął on popełniać błędy i kilkukrotnie przestrzelił hamowanie do ostatniej szykany, tracąc w ten sposób szanse na zwycięstwo.

Pozbawiony presji ze strony Rosberga, Valtteri Bottas zmierzał po pewne trzecie miejsce. Czwarty był Max Verstappen, który na dwóch kolejnych okrążeniach odparł ataki szarżującego Nico Rosberga, co wystarczyło do utrzymania się przed liderem klasyfikacji generalnej do końca wyścigu. Kierowca Mercedesa przypuścił jeszcze jeden atak na przedostatnim okrążeniu, lecz zakończył się on wypadnięciem z toru i niemal obróceniem samochodu. Udało mu się mu powrócić do rywalizacji przed szóstym Räikkönenem, który miał za sobą za sobą Ricciardo, Hülkenberga, Sainza Jra i Péreza, który zamknął punktowaną dziesiątkę.

Dla Lewisa Hamiltona to piąte zwycięstwo na torze w Montrealu. Aktualny mistrz świata w ten sposób ponownie włączył się do walki o triumf na koniec sezonu, odrabiając 15 punktów do wciąż prowadzącego w tabeli Rosberga.

Kolejny wyścig Mistrzostw Świata Formuły 1 odbędzie się już za tydzień na nowym torze ulicznym w stolicy Azerbejdżanu, Baku.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team 70 okr.
2 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 5,011
3 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing + 46,422
4 33 Max Verstappen Red Bull Racing + 53,020
5 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team + 1:02,093
6 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 1:03,017
7 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing + 1:03,634
8 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team + 1 okr.
9 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso + 1 okr.
10 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team + 1 okr.
11 14 Fernando Alonso McLaren Honda + 1 okr.
12 26 Daniił Kwiat Scuderia Toro Rosso + 1 okr.
13 21 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team + 2 okr.
14 8 Romain Grosjean Haas F1 Team + 2 okr.
15 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team + 2 okr.
16 20 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team + 2 okr.
17 94 Pascal Wehrlein Manor Racing MRT + 2 okr.
18 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team + 2 okr.
19 88 Rio Haryanto Manor Racing MRT + 2 okr.
NSK 19 Felipe Massa Williams Martini Racing  
NSK 30 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team  
NSK 22 Jenson Button McLaren Honda  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze