Aktualny dostawca opon dla Formuły 1, marka Pirelli, będzie dostarczać swoje produkty dla zespołów do końca 2027. Oprócz czołowej motorsportowej serii świata, Pirelli zapewni również ogumienie dla Formuły 2, a także Formuły 3.
Włoski producent od sezonu 2011 jest wyłącznym dostawcą opon dla Formuły 1. Początkowo firma z siedzibą w Mediolanie dostarczała ogumienie dla 13’ – calowych kół, następnie szerszych, które zadebiutowały w sezonie 2017, a także 18’ – calowych od ubiegłego roku. Nowe porozumienie, wyłonione na drodze przetargu obejmuje lata 2025-2027 zostało ratyfikowane przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA i zawiera możliwość przedłużenia jej o kolejny rok.
Stabilność po stronie dostawcy opon jest dla Formuły 1 istotnym czynnikiem, o czym powiedział szef serii, Stefano Domenicali: „Od powrotu do sportu w 2011 roku Pirelli jest nieocenionym partnerem, wspierającym Formułę 1 poprzez nowe generacje technologii i przepisów technicznych oraz dostarczającym opony umożliwiające naszym fanom fantastyczne wyścigi”
– powiedział Włoch. „Zaangażowanie firmy w jakość, innowacyjność i jej głęboka wiedza na temat naszego sportu będą miały kluczowe znaczenie w nadchodzących latach, gdy będziemy zbliżać się do nowych przepisów w 2026 roku, a praca, na której Pirelli koncentruje się w odniesieniu do zrównoważonego rozwoju, potwierdzona certyfikatem FSC, zapewni nam kontynuację współpracy na rzecz naszego wspólnego celu Net Zero 2030”
.
Znaczenie innowacyjności włoskiego producenta w podejściu do swoich produktów została doceniona również przez prezydenta FIA Mohammeda Ben Sulayema, który uważa, że na tym stopniu Pirelli spisuje się wzorowo: „Pirelli od wielu lat działa na najwyższym poziomie sportów motorowych i jestem pewien, że w dalszym ciągu będzie dostarczać innowacje i doskonałość na arenie światowej”
– powiedział Ben Sulayem. „Formuła 1 to wyjątkowe wyzwanie dla dostawcy opon, a Pirelli wykazało ogromne zaangażowanie w produkcję opon, które spełniają ekstremalne wymagania tych niesamowitych samochodów”
.
„Chciałbym podziękować firmie Pirelli za ciągłe wsparcie sportów motorowych nie tylko w Formule 1, ale w wielu innych mistrzostwach i kategoriach na każdym poziomie. W nadchodzących latach będą kontynuowane prace mające na celu poczynienie dalszych postępów zarówno pod względem wydajności, jak i zrównoważonego rozwoju, a Pirelli mocno zobowiązało się do osiągnięcia obu tych celów”
.
Pirelli w przetargu rywalizowało z japońską firmą Bridgestone, która przed powrotem włoskiego producenta do F1, również była wyłącznym dostawcą opon dla Formuły 1 do sezonu 2010.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.