FIA narzuci trzy obowiązkowe pit-stopy w Katarze? Nowe krawężniki niszczą opony

Tor Luisail International Circuit przeszedł kompleksowy remont w ramach przygotowań do tegorocznego Grand Prix Kataru Formuły 1. Jedną z poczynionych zmian było zamontowanie nowych krawężników, które okazały się niekompatybilne z oponami Pirelli.

Jak poinformowało Pirelli, w wielu oponach zabranych do rutynowych badań po pierwszej sesji treningowej doszło do oddzielenia zewnętrznej warstwy gumy od rdzenia opony na ściankach bocznych.

Dotyczyło to opon, które przejechały około 20 okrążeń, choć świeższe komplety również wykazywały pierwsze oznaki tego problemu. Producent uważa, że większy dystans doprowadziłby do zniszczenia opon, a winę ponoszą 50-milimetrowe krawężniki «piramidki» zamontowane na torze w Katarze.

W celu rozwiązania problemu, FIA zmodyfikowała limity toru w zakrętach 12-13, żeby ograniczyć przejazdy po problematycznych krawężnikach.

Gdyby po 19-okrążeniowym sobotnim sprincie okazało się, że nie jest to satysfakcjonujące rozwiązanie, FIA wprowadzi przygotowaną już dyrektywę na niedzielny wyścig, nakazującą, by wiek opon w żadnym momencie rywalizacji nie przekraczał 20 okrążeń dla nowych i 22 okrążeń dla używanych kompletów. Każdy kierowca musiałby przynajmniej trzykrotnie zmienić opony w trakcie wyścigu.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze