KCMG rezygnuje ze startu w LMP2?

Zespół KCMG poważnie rozważa rezygnację ze startów w Mistrzostwach Świata Endurance. Wśród kilku powodów decyzji ma być m.in. incydent na torze Fuji.

Zespół ubiegłorocznych zwycięzców 24h Le Mans, w sezonie 2015 miał dużą szansę na triumf także w całych Mistrzostwach Świata – niestety, przeszkodziła mu w tym m.in. kara nałożona przez sędziów w wyścigu w Fuji, gdzie prototyp ekipy miał kontakt z pojazdem G-Drive i otrzymał karę przejazdu przez boksy. Wydarzenie to, po zakończeniu sezonu miało przelać czarę goryczy u szefa ekipy, Paula Ipa, który obecnie rozważa głębokie zmiany w zespole.

Jak podaje portal motorsport.com, Ip ma być bliski decyzji o rezygnacji ze startów w WEC w klasie LMP2, ograniczając występy w tej serii do obrony zwycięstwa w prestiżowym 24h Le Mans. Głównym powodem miałyby być koszty przedsięwzięcia, na które Ip już w 2015 roku wydał sporo pieniędzy – z tego względu, jedno z dwóch podwozi Oreca posiadanych przez KCMG miałoby już zostać sprzedane. Opcją w przypadku przyszłorocznego sezonu miałaby być tylko możliwość startów KMCG w klasie GTE Am, gdzie zespół z Hong Kongu miałby współpracować z niemieckim Proton Competition – oficjalnych informacji na ten temat, jak na razie nie ma.

Nieobecność ekipy w WEC w przyszłym roku nie oznaczałaby całkowitego odejścia zespołu od LMP2 – ekipa miałaby powrócić do rywalizacji w sezonie 2017 z prototypem zbudowanym według nowego regulaminu FIA/ACO. Możliwe jednak, że Ip wybrałby wówczas nie starty w WEC, ale w amerykańskiej serii IMSA SportsCar, którą obecnie również bada pod względem kosztów ewentualnych startów.

Wszystko jest jeszcze w trakcie badań. Chcielibyśmy wystartować w 24h Le Mans, ale poza tym nic obecnie nie jest pewne. Wydałem już mnóstwo pieniędzy na FIA WEC, chciałbym rozwijać mój biznes. KCMG będzie w tym roku obecne w dziesięciu rywalizacjach” – powiedział Ip, odnosząc się do sugestii.

W sezonie 2015, zespół Paula Ipa startował m.in. w japońskiej Formule 3, serii Super Formula, Azjatyckiej Formule Renault czy chińskiej Formule Masters. W tej ostatniej, mistrzostwo zdobył kierowca tego zespołu, Estończyk Martin Rump – wicemistrzem Azjatyckiej Formuły Renault został natomiast inny członek KCMG, Australijczyk Garnet Patterson.

Źródło: motorsport.com 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze