Porsche i Ferrari bezkonkurencyjne w kwalifikacjach

Dwie załogi Porsche wystartują z pierwszej linii do niedzielnego wyścigu na Nürburgring. Czołowi konkurenci, do liderów stracili sekundę.

O ile wczoraj wydawało się, że to Audi stanie na froncie – dziś Porsche pokazało, co może zrobić, jeśli pogoda nie będzie w tym przeszkadzać. Obie załogi zdominowały sesję kwalifikacyjną, wszyscy czterej kierowcy będąc bezkonkurencyjni dla swoich przeciwników – najlepszy z nich, Marc Lieb, już na samym początku ustawiając pałeczkę na niewiarygodnie wysokim poziomie 1:36.192. Niewiele gorszy Timo Bernhard zaliczył wówczas 1:36.4, po czym obaj szybko zjechali na zmianę – kierowcom Audi nie udało się natomiast zejść poniżej granicy 1:37.

Najlepszy ich wynik to 1:37.322 Marcela Fässlera – przy czym jego załoga okazała się być tą gorszą, André Lotterer nie schodząc nawet poniżej 1:38. Lepsi okazali się Oliver Jarvis i Lucas di Grassi – ale i oni, do zwycięzców stracili ponad sekundę. Toyoty w walce o pozycje na starcie nie liczyły się w ogóle jedynie załoga nr 1 schodząc poniżej 1:39.

Wśród prywatnych prototypów LMP1, najszybszym był pojazd nr 12 – Nick Heidfeld i Nicolas Prost uzyskując średnią 1:42.513. Niecałe pół sekundy gorsi byli ich koledzy z drugiego pojazdu Rebelliona – a stawkę tradycyjnie zamknął  CLM od ByKolles, przegrywając tym razem różnicą niemal 2 sekund.

W klasie LMP2, najszybszym pojazdem okazał się być prototyp Oreca od KCMG, głównie za sprawą jadącego po zmianie Nicka Tandego. Wcześniej, dobrze spisywał się także Matthew Howson – zarówno on, jak i Julien Canal z G-Drive czy Oliver Webb z SARD Morand przegrywali jednak z Jonnym Kane'em ze Strakka, który już na początku zszedł do poziomu 1:46.2. Niestety, szansę zmarnował jego zmiennik, Nick Leventis, uzyskując jedynie 1:50.251 – gdy tymczasem Tandy zaliczył niesamowite 1:45.163, a Sam Bird z G-Drive nr 26 1:45.969. Ostatecznie, przed załogą Strakka znalazły się również załogi Signatech-Alpine, druga od G-Drive oraz SARD Morand – a gorsi byli tylko kierowcy Extreme Speed Motorsports.

We wcześniejszej części kwalifikacji, walkę o prym w klasach GTE rozpoczął Marco Sørensen z Aston Martina – on oraz Richie Stanaway szybko zjechali na zmianę po uzyskaniu bardzo dobrych czasów. Trzeci był wówczas Frédéric Makowiecki, a czwarty Michael Christensen z Porsche – ich rezultaty przebili jednak Gianmaria Bruni i James Calado, którzy po zmianach pojawili się w dwóch Ferrari. Dzięki tym wynikom, Ferrari zepchnęły z czołowych miejsc załogi Aston Martina – a wskutek długiego postoju w boksach i słabego przejazdu Fernando Reesa, przed Astona nr 99 weszły także obydwa Porsche.

Nieco zaskakujący przebieg miała rywalizacja w klasie GTE Am, gdzie triumfowało Ferrari ekipy SMP. W pierwszej części sesji, Wiktor Szajtar był tylko o 0,007 sekundy lepszy od Pedro Lamego z Aston Martina nr 98 – a najgorszy wynik zaliczył Patrick Dempsey, czasem 1:58.8 przegrywając o ponad 3 sekundy z konkurentem. Później jednak, niesamowite 1:55.672 uzyskał zmiennik Amerykanina, Patrick Long – co przy 1:57.325 najszybszego wówczas Aleksieja Basowa, awansowało załogę nr 77 na trzecie miejsce. W pokonaniu Rosjan, Astonowi nr 98 przeszkodziły problemy z paliwem – ostatecznie, mimo starań Paula Dalla Lanego, jego załoga przegrała z Ferrari nr 72 różnicą pół sekundy.

Wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 13:00.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat
1 18

Romain Dumas
Neel Jani
Marc Lieb
1 LMP1 HY Porsche Team 1:36,473
2 17

Timo Bernhard
Mark Webber
Brendon Hartley
2 LMP1 HY Porsche Team + 0,069
3 8

Lucas di Grassi
Loïc Duval
Oliver Jarvis
3 LMP1 HY Audi Sport Team Joest + 1,003
4 7

Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
4 LMP1 HY Audi Sport Team Joest + 1,310
5 1

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima

5

LMP1 HY Toyota Racing + 2,216
6 2

Alexander Wurz
Stéphane Sarrazin
Mike Conway
6 LMP1 HY Toyota Racing + 2,898
7 12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beché
7 LMP1 Rebellion Racing + 6,040
8 13

Alexandre Imperatori
Dominik Kraihamer
Daniel Abt
8 LMP1 Rebellion Racing + 6,512
9 4
Simon Trummer
Pierre Kaffer
9 LMP1 Team ByKolles + 8,413
10 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Nick Tandy
1 LMP2 KCMG + 9,659
11 26

Roman Rusinov
Julien Canal
Sam Bird
2 LMP2 G-Drive Racing + 10,032
12 36

Nelson Panciatici
Paul-Loup Chatin
Vincent Capillaire
3 LMP2 Signatech-Alpine + 10,701
13 28

Gustavo Yacaman
Luís Felipe Derani
Ricardo González
4 LMP2 G-Drive Racing + 10,706
14 43

Pierre Ragues
Oliver Webb
Nick Tandy
5 LMP2 Team SARD Morand + 11,099
15 42

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
6 LMP2 Strakka Racing + 11,777
16 30

Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Heinemeier-Hansson
7 LMP2 Extreme Speed Motorsports + 11,869
17 31

Ed Brown
Johannes van Overbeek
Jonathon Fogarty
8 LMP2 Extreme Speed Motorsports + 14,121
18 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
1 LMGTE Pro AF Corse + 17,802
19 71
Davide Rigon
James Calado
2 LMGTE Pro AF Corse + 17,857
20 95
Marco Sørensen
Christoffer Nygaard
3 LMGTE Pro Aston Martin Racing + 18,025
21 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
4 LMGTE Pro Porsche AG Team Manthey + 18,215
22 91
Michael Christensen
Richard Lietz
5 LMGTE Pro Porsche AG Team Manthey + 18,256
23 99

Fernando Rees
Alex MacDowall
Richie Stanaway
6 LMGTE Pro Aston Martin Racing V8 + 18,460
24 97

Darren Turner
Stefan Mücke
Jonathan Adam
7 LMGTE Pro Aston Martin Racing + 18,914
25 72

Wiktor Szajtar
Andrea Bertolini
Aleksiej Basow
1 LMGTE Am SMP Racing + 20,055
26 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Mathias Lauda
2 LMGTE Am Aston Martin Racing + 20,587
27 77

Patrick Dempsey
Patrick Long
Marco Seefried
3 LMGTE Am Dempsey Proton Racing + 20,759
28 83

François Perrodo
Emmanuel Collard
Rui Águas
4 LMGTE Am AF Corse + 20,773
29 88

Earl Bamber
Khaled Al Qubaisi
Christian Ried
5 LMGTE Am Abu Dhabi Proton Racing + 21,090
30 50

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Kristian Poulsen
6 LMGTE Am Larbre Compétition + 21,174
31 96

Roald Goethe
Francesco Castellacci
Stuart Hall
7 LMGTE Am Aston Martin Racing + 23,520

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze