Dwie załogi Porsche wystartują z pierwszej linii do niedzielnego wyścigu na Nürburgring. Czołowi konkurenci, do liderów stracili sekundę.
O ile wczoraj wydawało się, że to Audi stanie na froncie – dziś Porsche pokazało, co może zrobić, jeśli pogoda nie będzie w tym przeszkadzać. Obie załogi zdominowały sesję kwalifikacyjną, wszyscy czterej kierowcy będąc bezkonkurencyjni dla swoich przeciwników – najlepszy z nich, Marc Lieb, już na samym początku ustawiając pałeczkę na niewiarygodnie wysokim poziomie 1:36.192. Niewiele gorszy Timo Bernhard zaliczył wówczas 1:36.4, po czym obaj szybko zjechali na zmianę – kierowcom Audi nie udało się natomiast zejść poniżej granicy 1:37.
Najlepszy ich wynik to 1:37.322 Marcela Fässlera – przy czym jego załoga okazała się być tą gorszą, André Lotterer nie schodząc nawet poniżej 1:38. Lepsi okazali się Oliver Jarvis i Lucas di Grassi – ale i oni, do zwycięzców stracili ponad sekundę. Toyoty w walce o pozycje na starcie nie liczyły się w ogóle jedynie załoga nr 1 schodząc poniżej 1:39.
Wśród prywatnych prototypów LMP1, najszybszym był pojazd nr 12 – Nick Heidfeld i Nicolas Prost uzyskując średnią 1:42.513. Niecałe pół sekundy gorsi byli ich koledzy z drugiego pojazdu Rebelliona – a stawkę tradycyjnie zamknął CLM od ByKolles, przegrywając tym razem różnicą niemal 2 sekund.
W klasie LMP2, najszybszym pojazdem okazał się być prototyp Oreca od KCMG, głównie za sprawą jadącego po zmianie Nicka Tandego. Wcześniej, dobrze spisywał się także Matthew Howson – zarówno on, jak i Julien Canal z G-Drive czy Oliver Webb z SARD Morand przegrywali jednak z Jonnym Kane'em ze Strakka, który już na początku zszedł do poziomu 1:46.2. Niestety, szansę zmarnował jego zmiennik, Nick Leventis, uzyskując jedynie 1:50.251 – gdy tymczasem Tandy zaliczył niesamowite 1:45.163, a Sam Bird z G-Drive nr 26 1:45.969. Ostatecznie, przed załogą Strakka znalazły się również załogi Signatech-Alpine, druga od G-Drive oraz SARD Morand – a gorsi byli tylko kierowcy Extreme Speed Motorsports.
We wcześniejszej części kwalifikacji, walkę o prym w klasach GTE rozpoczął Marco Sørensen z Aston Martina – on oraz Richie Stanaway szybko zjechali na zmianę po uzyskaniu bardzo dobrych czasów. Trzeci był wówczas Frédéric Makowiecki, a czwarty Michael Christensen z Porsche – ich rezultaty przebili jednak Gianmaria Bruni i James Calado, którzy po zmianach pojawili się w dwóch Ferrari. Dzięki tym wynikom, Ferrari zepchnęły z czołowych miejsc załogi Aston Martina – a wskutek długiego postoju w boksach i słabego przejazdu Fernando Reesa, przed Astona nr 99 weszły także obydwa Porsche.
Nieco zaskakujący przebieg miała rywalizacja w klasie GTE Am, gdzie triumfowało Ferrari ekipy SMP. W pierwszej części sesji, Wiktor Szajtar był tylko o 0,007 sekundy lepszy od Pedro Lamego z Aston Martina nr 98 – a najgorszy wynik zaliczył Patrick Dempsey, czasem 1:58.8 przegrywając o ponad 3 sekundy z konkurentem. Później jednak, niesamowite 1:55.672 uzyskał zmiennik Amerykanina, Patrick Long – co przy 1:57.325 najszybszego wówczas Aleksieja Basowa, awansowało załogę nr 77 na trzecie miejsce. W pokonaniu Rosjan, Astonowi nr 98 przeszkodziły problemy z paliwem – ostatecznie, mimo starań Paula Dalla Lanego, jego załoga przegrała z Ferrari nr 72 różnicą pół sekundy.
Wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 13:00.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
1 | LMP1 HY | Porsche Team | 1:36,473 | |||
2 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
2 | LMP1 HY | Porsche Team | + 0,069 | |||
3 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
3 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | + 1,003 | |||
4 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
4 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | + 1,310 | |||
5 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
5 |
LMP1 HY | Toyota Racing | + 2,216 | |||
6 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
6 | LMP1 HY | Toyota Racing | + 2,898 | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beché |
7 | LMP1 | Rebellion Racing | + 6,040 | |||
8 | 13 | Alexandre Imperatori Dominik Kraihamer Daniel Abt |
8 | LMP1 | Rebellion Racing | + 6,512 | |||
9 | 4 | Simon Trummer Pierre Kaffer |
9 | LMP1 | Team ByKolles | + 8,413 | |||
10 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nick Tandy |
1 | LMP2 | KCMG | + 9,659 | |||
11 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
2 | LMP2 | G-Drive Racing | + 10,032 | |||
12 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
3 | LMP2 | Signatech-Alpine | + 10,701 | |||
13 | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
4 | LMP2 | G-Drive Racing | + 10,706 | |||
14 | 43 | Pierre Ragues Oliver Webb Nick Tandy |
5 | LMP2 | Team SARD Morand | + 11,099 | |||
15 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
6 | LMP2 | Strakka Racing | + 11,777 | |||
16 | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
7 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | + 11,869 | |||
17 | 31 | Ed Brown Johannes van Overbeek Jonathon Fogarty |
8 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | + 14,121 | |||
18 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
1 | LMGTE Pro | AF Corse | + 17,802 | |||
19 | 71 | Davide Rigon James Calado |
2 | LMGTE Pro | AF Corse | + 17,857 | |||
20 | 95 | Marco Sørensen Christoffer Nygaard |
3 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | + 18,025 | |||
21 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
4 | LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey | + 18,215 | |||
22 | 91 | Michael Christensen Richard Lietz |
5 | LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey | + 18,256 | |||
23 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall Richie Stanaway |
6 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing V8 | + 18,460 | |||
24 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke Jonathan Adam |
7 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | + 18,914 | |||
25 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
1 | LMGTE Am | SMP Racing | + 20,055 | |||
26 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
2 | LMGTE Am | Aston Martin Racing | + 20,587 | |||
27 | 77 | Patrick Dempsey Patrick Long Marco Seefried |
3 | LMGTE Am | Dempsey Proton Racing | + 20,759 | |||
28 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
4 | LMGTE Am | AF Corse | + 20,773 | |||
29 | 88 | Earl Bamber Khaled Al Qubaisi Christian Ried |
5 | LMGTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | + 21,090 | |||
30 | 50 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Kristian Poulsen |
6 | LMGTE Am | Larbre Compétition | + 21,174 | |||
31 | 96 | Roald Goethe Francesco Castellacci Stuart Hall |
7 | LMGTE Am | Aston Martin Racing | + 23,520 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.