Dwa Porsche 919 zdominowały trzecią sesję treningową na torze Nürburgring. Po raz kolejny, dobrze wypadła również brytyjska załoga Strakka.
Po najlepszych wynikach Audi w piątek, tym razem to Porsche górowało w sesji treningowej na rodzimym torze Nürburgring. Załogi nr 17 i 18 od początku nie miały sobie równych, już na pierwszym szybkim okrążeniu Romain Dumas schodząc poniżej granicy 1:37 – nieco więcej czasu potrzebował natomiast Mark Webber, który przekroczył ją dopiero kwadrans po starcie sesji. W tym samym czasie, wynik Romaina Dumasa poprawił Marc Lieb – i to on ostatecznie znalazł się na czele całej tabeli wyników. Kierowcy Audi, początkowo widnieli nawet za konkurencyjnymi Toyotami i dopiero po kilkunastu minutach wyszli na miejsca 3-4, których nie oddali już do końca sesji. Najszybszymi z nich okazali się być Luca di Grassi i Marcel Fässler, którzy uzyskali odpowiednio 1:37.035 i 1:37.109.
Z dwóch prototypów Toyoty, szybszym był tym razem pojazd nr 1, Sébastien Buemi zaliczając czas 1:38.850. O ponad sekundę wolniejszy był Alexander Wurz z Toyoty nr 2 – a za nimi znaleźli się kierowcy Rebellionów, Daniel Abt z nr 13 przed Nickiem Heidfeldem z nr 12, przy czym ci drudzy przez ponad kwadrans musieli zatrzymać się w boksach. Stawkę LMP1 zamknął prototyp od ByKolles, który przez dłuższy czas widniał za czołowymi pojazdami klasy LMP2.
W niej, najszybszym był Jonny Kane w Gibsonie od Strakka Racing, tym razem przebijając wyniki załóg G-Drive. Brytyjczyk uzyskał wynik 1:45.720 już w kwadrans po starcie sesji – a pod jej koniec, rezultat Luisa Felipe Deraniego z załogi G-Drive nr 28 przebił także Nick Tandy z KCMG, który długo widniał za Ligierem z Rosji. Zaskakująco słabo wypadli tym razem kierowcy drugiego prototypu od G-Drive, dopiero pod sam koniec sesji schodząc poniżej granicy 1:47.
W kategorii GTE Pro, początkowo liderem był Darren Turner z Astona nr 97 – szybko jednak, na czoło wyszły dwa Porsche, prowadzone wówczas przez Frédérica Makowieckiego i Michaela Christensena. Przez dłuższy czas wydawało się, że tak zakończy się sesja, Francuz jako jedyny mając na koncie wynik poniżej 1:55 – lecz kwadrans przed końcem, lepszy okazał się Alex MacDowall z Astona nr 99. Nie on jednak został najszybszym kierowcą tej klasy – w ostatnich minutach szturm przypuściły dwa Ferrari, Gianmaria Bruni i James Calado spychając konkurentów na dalsze pozycje.
Nikt natomiast nie zagroził pozycji wypracowanej przez Earla Bambera dla załogi Abu Dhabi Proton w klasie GTE Am – Porsche do mety pozostało na czele tej klasy, w dodatku z czasem lepszym od kilku pojazdów GTE Pro. Ostatecznie, Porsche nr 88 pokonało Aston Martina nr 98 i Ferrari nr 83 od SMP Racing – a drugie przez pewien czas Porsche nr 77, sesję ukończyło na miejscu piątym.
Kwalifikacje do jutrzejszego wyścigu o godzinie 14:00.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
1 | LMP1 HY | Porsche Team | 1:36.036 | ||||
2 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
2 | LMP1 HY | Porsche Team | 1:36.647 | +0.611 | |||
3 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
3 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | 1:37.035 | +0.999 | |||
4 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
4 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | 1:37.109 | +1.073 | |||
5 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
5 |
LMP1 HY | Toyota Racing | 1:38.850 | +2.814 | |||
6 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
6 | LMP1 HY | Toyota Racing | 1:39.893 | +3.857 | |||
7 | 13 | Alexandre Imperatori Dominik Kraihamer Daniel Abt |
7 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:43.504 | +7.468 | |||
8 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beché |
8 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:43.601 | +7.565 | |||
9 | 4 | Simon Trummer Pierre Kaffer |
9 | LMP1 | Team ByKolles | 1:43.983 | +7.947 | |||
10 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
1 | LMP2 | Strakka Racing | 1:45.720 | +9.684 | |||
11 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nick Tandy |
2 | LMP2 | KCMG | 1:45.802 | +9.766 | |||
12 | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
3 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:46.161 | +10.125 | |||
13 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
4 | LMP2 | Signatech-Alpine | 1:46.730 | +10.694 | |||
14 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
5 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:46.983 | +10.947 | |||
15 | 43 | Pierre Ragues Oliver Webb Nick Tandy |
6 | LMP2 | Team SARD Morand | 1:47.269 | +11.233 | |||
16 | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
7 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:47.670 | +11.634 | |||
17 | 31 | Ed Brown Johannes van Overbeek Jonathon Fogarty |
8 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:48.067 | +12.031 | |||
18 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
1 | LMGTE Pro | AF Corse | 1:54.331 | +18.295 | |||
19 | 71 | Davide Rigon James Calado |
2 | LMGTE Pro | AF Corse | 1:54.481 | +18.445 | |||
20 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall Richie Stanaway |
3 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing V8 | 1:54.803 | +18.767 | |||
21 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
4 | LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:54.955 | +18.919 | |||
22 | 88 | Earl Bamber Khaled Al Qubaisi Christian Ried |
1 | LMGTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | 1:55.288 | +19.252 | |||
23 | 95 | Marco Sørensen Christoffer Nygaard |
5 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | 1:55.299 | +19.263 | |||
24 | 91 | Michael Christensen Richard Lietz |
6 | LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:55.354 | +19.318 | |||
25 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke Jonathan Adam |
7 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | 1:55.505 | +19.469 | |||
26 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
2 | LMGTE Am | Aston Martin Racing | 1:55.733 | +19.697 | |||
27 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
3 | LMGTE Am | AF Corse | 1:56.246 | +20.210 | |||
28 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
4 | LMGTE Am | SMP Racing | 1:56.295 | +20.259 | |||
29 | 77 | Patrick Dempsey Patrick Long Marco Seefried |
5 | LMGTE Am | Dempsey Proton Racing | 1:56.310 | +20.274 | |||
30 | 50 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Kristian Poulsen |
6 | LMGTE Am | Larbre Compétition | 1:57.959 | +21.923 | |||
31 | 96 | Roald Goethe Francesco Castellacci Stuart Hall |
7 | LMGTE Am | Aston Martin Racing | 1:58.485 | +22.449 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.