Porsche, Strakka i Ferrari na czele swoich klas

Dwa Porsche 919 zdominowały trzecią sesję treningową na torze Nürburgring. Po raz kolejny, dobrze wypadła również brytyjska załoga Strakka.

Po najlepszych wynikach Audi w piątek, tym razem to Porsche górowało w sesji treningowej na rodzimym torze Nürburgring. Załogi nr 17 i 18 od początku nie miały sobie równych, już na pierwszym szybkim okrążeniu Romain Dumas schodząc poniżej granicy 1:37 – nieco więcej czasu potrzebował natomiast Mark Webber, który przekroczył ją dopiero kwadrans po starcie sesji. W tym samym czasie, wynik Romaina Dumasa poprawił Marc Lieb – i to on ostatecznie znalazł się na czele całej tabeli wyników. Kierowcy Audi, początkowo widnieli nawet za konkurencyjnymi Toyotami i dopiero po kilkunastu minutach wyszli na miejsca 3-4, których nie oddali już do końca sesji. Najszybszymi z nich okazali się być Luca di Grassi i Marcel Fässler, którzy uzyskali odpowiednio 1:37.035 i 1:37.109.

Z dwóch prototypów Toyoty, szybszym był tym razem pojazd nr 1, Sébastien Buemi zaliczając czas 1:38.850. O ponad sekundę wolniejszy był Alexander Wurz z Toyoty nr 2 – a za nimi znaleźli się kierowcy Rebellionów, Daniel Abt z nr 13 przed Nickiem Heidfeldem z nr 12, przy czym ci drudzy przez ponad kwadrans musieli zatrzymać się w boksach. Stawkę LMP1 zamknął prototyp od ByKolles, który przez dłuższy czas widniał za czołowymi pojazdami klasy LMP2.

W niej, najszybszym był Jonny Kane w Gibsonie od Strakka Racing, tym razem przebijając wyniki załóg G-Drive. Brytyjczyk uzyskał wynik 1:45.720 już w kwadrans po starcie sesji – a pod jej koniec, rezultat Luisa Felipe Deraniego z załogi G-Drive nr 28 przebił także Nick Tandy z KCMG, który długo widniał za Ligierem z Rosji. Zaskakująco słabo wypadli tym razem kierowcy drugiego prototypu od G-Drive, dopiero pod sam koniec sesji schodząc poniżej granicy 1:47.

W kategorii GTE Pro, początkowo liderem był Darren Turner z Astona nr 97 – szybko jednak, na czoło wyszły dwa Porsche, prowadzone wówczas przez Frédérica Makowieckiego i Michaela Christensena. Przez dłuższy czas wydawało się, że tak zakończy się sesja, Francuz jako jedyny mając na koncie wynik poniżej 1:55 – lecz kwadrans przed końcem, lepszy okazał się Alex MacDowall z Astona nr 99. Nie on jednak został najszybszym kierowcą tej klasy – w ostatnich minutach szturm przypuściły dwa Ferrari, Gianmaria Bruni i James Calado spychając konkurentów na dalsze pozycje.

Nikt natomiast nie zagroził pozycji wypracowanej przez Earla Bambera dla załogi Abu Dhabi Proton w klasie GTE Am – Porsche do mety pozostało na czele tej klasy, w dodatku z czasem lepszym od kilku pojazdów GTE Pro. Ostatecznie, Porsche nr 88 pokonało Aston Martina nr 98 i Ferrari nr 83 od SMP Racing – a drugie przez pewien czas Porsche nr 77, sesję ukończyło na miejscu piątym.

Kwalifikacje do jutrzejszego wyścigu o godzinie 14:00.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat Strata
1 18

Romain Dumas
Neel Jani
Marc Lieb
1 LMP1 HY Porsche Team 1:36.036
2 17

Timo Bernhard
Mark Webber
Brendon Hartley
2 LMP1 HY Porsche Team 1:36.647 +0.611
3 8

Lucas di Grassi
Loïc Duval
Oliver Jarvis
3 LMP1 HY Audi Sport Team Joest 1:37.035 +0.999
4 7

Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
4 LMP1 HY Audi Sport Team Joest 1:37.109 +1.073
5 1

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima

5

LMP1 HY Toyota Racing 1:38.850 +2.814
6 2

Alexander Wurz
Stéphane Sarrazin
Mike Conway
6 LMP1 HY Toyota Racing 1:39.893 +3.857
7 13

Alexandre Imperatori
Dominik Kraihamer
Daniel Abt
7 LMP1 Rebellion Racing 1:43.504 +7.468
8 12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beché
8 LMP1 Rebellion Racing 1:43.601 +7.565
9 4
Simon Trummer
Pierre Kaffer
9 LMP1 Team ByKolles 1:43.983 +7.947
10 42

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
1 LMP2 Strakka Racing 1:45.720 +9.684
11 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Nick Tandy
2 LMP2 KCMG 1:45.802 +9.766
12 28

Gustavo Yacaman
Luís Felipe Derani
Ricardo González
3 LMP2 G-Drive Racing 1:46.161 +10.125
13 36

Nelson Panciatici
Paul-Loup Chatin
Vincent Capillaire
4 LMP2 Signatech-Alpine 1:46.730 +10.694
14 26

Roman Rusinov
Julien Canal
Sam Bird
5 LMP2 G-Drive Racing 1:46.983 +10.947
15 43

Pierre Ragues
Oliver Webb
Nick Tandy
6 LMP2 Team SARD Morand 1:47.269 +11.233
16 30

Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Heinemeier-Hansson
7 LMP2 Extreme Speed Motorsports 1:47.670 +11.634
17 31

Ed Brown
Johannes van Overbeek
Jonathon Fogarty
8 LMP2 Extreme Speed Motorsports 1:48.067 +12.031
18 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
1 LMGTE Pro AF Corse 1:54.331 +18.295
19 71
Davide Rigon
James Calado
2 LMGTE Pro AF Corse 1:54.481 +18.445
20 99

Fernando Rees
Alex MacDowall
Richie Stanaway
3 LMGTE Pro Aston Martin Racing V8 1:54.803 +18.767
21 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
4 LMGTE Pro Porsche AG Team Manthey 1:54.955 +18.919
22 88

Earl Bamber
Khaled Al Qubaisi
Christian Ried
1 LMGTE Am Abu Dhabi Proton Racing 1:55.288 +19.252
23 95
Marco Sørensen
Christoffer Nygaard
5 LMGTE Pro Aston Martin Racing 1:55.299 +19.263
24 91
Michael Christensen
Richard Lietz
6 LMGTE Pro Porsche AG Team Manthey 1:55.354 +19.318
25 97

Darren Turner
Stefan Mücke
Jonathan Adam
7 LMGTE Pro Aston Martin Racing 1:55.505 +19.469
26 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Mathias Lauda
2 LMGTE Am Aston Martin Racing 1:55.733 +19.697
27 83

François Perrodo
Emmanuel Collard
Rui Águas
3 LMGTE Am AF Corse 1:56.246 +20.210
28 72

Wiktor Szajtar
Andrea Bertolini
Aleksiej Basow
4 LMGTE Am SMP Racing 1:56.295 +20.259
29 77

Patrick Dempsey
Patrick Long
Marco Seefried
5 LMGTE Am Dempsey Proton Racing 1:56.310 +20.274
30 50

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Kristian Poulsen
6 LMGTE Am Larbre Compétition 1:57.959 +21.923
31 96

Roald Goethe
Francesco Castellacci
Stuart Hall
7 LMGTE Am Aston Martin Racing 1:58.485 +22.449

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze