Ograniczenie ilości producentów niemal pewne

Organizacje FIA, ACO i IMSA odłożyły do wyścigu w Le Mans decyzję w sprawie nowego regulaminu technicznego pojazdów LMP2. Niemal pewnym jest ograniczenie ilości producentów.

Początkowo, organizacje planowały ogłosić decyzję już w tym miesiącu – wątpliwości ze strony producentów, a także kibiców, skłoniły jednak członków do przedłużenia dyskusji. W sobotę poinformowano, iż decyzja ta została odłożona w czasie – co dla wielu komentatorów sugeruje pojawienie się jej dopiero w czerwcu podczas kultowego wyścigu w Le Mans. Prawdopodobnie wtedy dowiemy się więc, jaki kształt przybierze nowy regulamin techniczny prototypów LMP2 na rok 2017 – już teraz jednak, organizatorzy określają główne jego założenia.

„Kategoria LMP2 to historia jednych z największych sukcesów motorsportu i ACO jest bardzo dumna z tego, co udało się tu osiągnąć. Jesteśmy w konsultacji z producentami i zespołami by znaleźć najlepsze rozwiązanie dla nowych przepisów na rok 2017” – powiedział prezydent ACO, Pierre Fillon.

„Musimy pamiętać, że LMP2 jest przeznaczona dla kierowców i zespołów, a nie dużych producentów spoza Ameryki Północnej, musimy więc zbudować trwały biznesplan dla ekip, producentów samochodów i silników. Chcemy się upewnić, że kategoria LMP2 zapewni najlepsze rozwiązania dla kierowców i zespołów chcących walczyć w Prototypach Le Mans w wyścigach długodystansowych na wiele najbliższych lat”.

ACO stwierdziła, że decyzja o wyborze jednej jednostki napędowej dla całej kategorii padła po rozmowach o redukcji kosztów z łącznie 21 potencjalnymi producentami silników. Podobnie, w drodze jest decyzja o jednym producencie elektroniki pojazdów – wszystko to ma na celu redukcję kosztów o 20 procent. Przetarg na dostawcę jednostki napędowej rozpocznie się już w lecie tego roku.

Najbardziej kontrowersyjna pozostaje decyzja w sprawie ograniczenia ilości producentów podwozi. Jak wskazuje ACO, jest to jednak kierunek słuszny, głównie ze względu na konkurencję producentów – szczególnie tych, których pojazdy budowane są dla jednego, konkretnego zespołu. Koszty przeznaczone na budowę takiego pojazdu są wówczas wyraźnie wyższe, niż te przeznaczone na stworzenie prototypów sprzedawanych wielu ekipom – a to rodzi niezdrową rywalizację między poszczególnymi warsztatami.

Obecny regulamin techniczny LMP2, w praktyce istnieje od 11 lat, z modyfikacjami wprowadzonymi w roku 2009. W kolejnych sezonach, zmiany polegały głównie na obniżeniu kosztów – od strony technicznej, w roku 2011 regulamin został zatwierdzony na kolejnych 5 lat, a niedawno przedłużony jeszcze o rok.

Źródło: lemans.org

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze