Audi z mocniejszym układem hybrydowym

Nowy prototyp Audi R18 e-tron quattro zostanie wyposażony w napęd hybrydowy 4MJ. Oznacza to zwiększenie łącznej mocy pojazdu o około 275 KM.

Zaprezentowane niedawno, nowe R18 wyróżnia się nie tylko nową stylistyką z kilkoma nowymi rozwiązaniami aerodynamicznymi. Pod karbonowym nadwoziem, pojazd wyposażony będzie także w zmodernizowany napęd hybrydowy – zamiast ubiegłorocznego 2MJ pojawi się system KERS na przedniej osi zapisany do kategorii 4MJ. Moc pojazdu, według techników Audi ma się przez to zwiększyć o około 200 kW, czyli o od 260 do 280 KM.

Pod uwagę, inżynierowie Audi brali również instalację drugiego napędu hybrydowego – ostatecznie jednak zdecydowali się na zmodernizowanie istniejącego już układu KERS. Powodem tego był m.in. fakt, iż nowy model stanowi ewolucję ubiegłorocznej konstrukcji i jest oparty na tym samym monokoku – prościej było więc zmodernizować znany już układ, aniżeli wprowadzać zmiany wymuszone przez pojawienie się nowego.

Według kierowcy Audi, André Lotterera, nowy układ wyraźnie wpłynął na jazdę prototypem; przedni napęd jest obecnie o wiele bardziej wyczuwalny i pozwala dłużej wykorzystywać większą moc na przednich kołach. Lotterer uważa, że takie rozwiązanie przyda się szczególnie na torach typu Sebring, gdzie napęd na cztery koła bardzo pomaga w pokonywaniu niektórych zakrętów.

Dotychczasowi konkurenci Audi nie ogłosili jeszcze ostatecznej wersji swoich układów hybrydowych – informacje na ten temat pojawią się pod koniec marca podczas Prologu na torze Paul Ricard. Podobnie ma się stać w przypadku Nissana, który wskutek problemów z tym układem zrezygnował z obecności we Francji oraz w pierwszych dwóch wyścigach sezonu 2015 – przy czym w tym pojeździe, moc silnika spalinowego przekazywana jest na przednie, a nie na tylnie koła.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze