Dwa Porsche, po raz trzeci uzyskały najlepsze czasy treningu na torze Interlagos. Także po raz trzeci, zdecydowanie szybszym w kategorii LMP2 był Ligier ekipy G-Drive.
Choć w wyścigach Endurance, wyniki treningów rzadko kiedy można przełożyć na wyniki długodystansowej rywalizacji – nie da się nie zauważyć, że oba Porsche, już po raz trzeci zaliczyły najlepsze czasy sesji treningowych. Czy ma to zapowiadać pierwsze zwycięstwo nowych 919? Nie wiadomo – faktem jest natomiast, że tym razem, szybszym było to z nr 14, Neel Jani o niecałe 0.4 sekundy pokonując Marka Webbera z nr 20. W godzinnej sesji trzeciej, dwa kolejne miejsca zajęły obie Toyoty, pokonując dwa Audi R18 – z drugiej jednak strony, mniejsza różnica dzieliła trzeciego Sébastiena Buemiego z TS040H nr 8 i szóstego Toma Kristensena z Audi nr 1, aniżeli Szwajcara i drugiego w stawce Webbera.
Jak zwykle, dwa kolejne miejsca zajęte zostały przez kierowców Rebelliona – po gorszym wyniku w sesji drugiej, w trzecim treningu ponownie lepszym był ten z nr 12. Lotus zaliczył czas gorszy o 0.7 sekundy od drugiego R-One – przy czym załoga nr 9 zdecydowała się zakończyć sesję na kwadrans przed jej regulaminowym finiszem.
O ile z wyników Porsche, wnioski można wyciągać różne – wyniki Ligiera w kategorii LMP2 raczej jednoznacznie ukazują jego przewagę nad załogą SMP nr 27. Już po raz trzeci, G-Drive był o około sekundę szybszy od konkurentów – tym razem jednak, sprawcą takiej sytuacji był nie Olivier Pla, ale rodak walczącego z Ligierem Siergieja Żłobina, Roman Rusinow. Najszybszym kierowcą załogi nr 27 był za to ponownie Nicolas Minassian – a ani jednego szybkiego okrążenia nie przejechała załoga KCMG, wskutek problemów z elektryką pozostając w boksach przez niemal całą godzinę.
Wyniki obu kategorii GTE, w trzeciej sesji treningowej wyraźnie przemieszały stawkę – najszybszym był Aston Martin nr 97 z GTE Pro, Stefan Mücke pokonując Nickiego Thiima z siostrzanego Vantage nr 95 z GTE Am różnicą 0.17 sekundy. Dwa kolejne miejsca zajęły oba fabryczne Porsche, Patrick Pilet z nr 92 minimalnie przebijając czas Jörga Bergmeistera z nr 91 – a piąty czas tej części tabeli zajął Alessandro Pier Guidi z kolejnego pojazdu GTE Am, Ferrari nr 61. Dalej było Porsche od Proton Competition, następnie drugi Aston Martin GTE Pro przed drugim z kategorii GTE Am – a dopiero za nimi znalazły się oba Ferrari GTE Pro, w dodatku nr 71 pokonując mistrzów z załogi nr 51.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
1 | LMP1-H | Porsche Team | 1:17.572 | ||||
2 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
2 | LMP1-H | Porsche Team | 1:17.948 | +0.376 | |||
3 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
3 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:18.427 | +0.855 | |||
4 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
4 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:18.650 | +1.078 | |||
5 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
5 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:18.719 | +1.147 | |||
6 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
6 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:18.918 | +1.346 | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
1 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:21.175 | +3.603 | |||
8 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
2 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:21.348 | +3.776 | |||
9 | 9 | Lucas Auer Pierre Kaffer |
3 | LMP1-L | Lotus | 1:22.067 | +4.495 | |||
10 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:24.241 | +6.669 | |||
11 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
2 | LMP2 | SMP Racing | 1:25.186 | +7.614 | |||
12 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
3 | LMP2 | SMP Racing | 1:25.535 | +7.963 | |||
13 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:30.027 | +12.455 | |||
14 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Nicki Thiim |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:30.195 | +12.623 | |||
15 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:30.333 | +12.761 | |||
16 | 91 | Richard Lietz Jörg Bergmeister |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:30.385 | +12.813 | |||
17 | 61 | Jeff Segal Alessandro Pier Guidi Emerson Fittipaldi |
2 | GTE Am | AF Corse | 1:30.579 | +13.007 | |||
18 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
3 | GTE Am | Proton Competition | 1:30.675 | +13.103 | |||
19 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
4 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:30.682 | +13.110 | |||
20 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
4 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:30.709 | +13.137 | |||
21 | 71 | Davide Rigon James Calado |
5 | GTE Pro | AF Corse | 1:30.725 | +13.153 | |||
22 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
6 | GTE Pro | AF Corse | 1:30.818 | +13.246 | |||
23 | 90 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Matteo Cressoni |
5 | GTE Am | 8Star Motorsports | 1:30.902 | +13.330 | |||
24 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
6 | GTE Am | ProSpeed Competition | 1:31.257 | +13.685 | |||
25 | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Andrea Bertolini |
7 | GTE Am | AF Corse | 1:31.500 | +13.928 | |||
26 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
4 | LMP2 | KCMG |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.