Porsche szykuje się na zwycięstwo?

Dwa Porsche, po raz trzeci uzyskały najlepsze czasy treningu na torze Interlagos. Także po raz trzeci, zdecydowanie szybszym w kategorii LMP2 był Ligier ekipy G-Drive.

Choć w wyścigach Endurance, wyniki treningów rzadko kiedy można przełożyć na wyniki długodystansowej rywalizacji – nie da się nie zauważyć, że oba Porsche, już po raz trzeci zaliczyły najlepsze czasy sesji treningowych. Czy ma to zapowiadać pierwsze zwycięstwo nowych 919? Nie wiadomo – faktem jest natomiast, że tym razem, szybszym było to z nr 14, Neel Jani o niecałe 0.4 sekundy pokonując Marka Webbera z nr 20. W godzinnej sesji trzeciej, dwa kolejne miejsca zajęły obie Toyoty, pokonując dwa Audi R18 – z drugiej jednak strony, mniejsza różnica dzieliła trzeciego Sébastiena Buemiego z TS040H nr 8 i szóstego Toma Kristensena z Audi nr 1, aniżeli Szwajcara i drugiego w stawce Webbera.

Jak zwykle, dwa kolejne miejsca zajęte zostały przez kierowców Rebelliona – po gorszym wyniku w sesji drugiej, w trzecim treningu ponownie lepszym był ten z nr 12. Lotus zaliczył czas gorszy o 0.7 sekundy od drugiego R-One – przy czym załoga nr 9 zdecydowała się zakończyć sesję na kwadrans przed jej regulaminowym finiszem.

O ile z wyników Porsche, wnioski można wyciągać różne – wyniki Ligiera w kategorii LMP2 raczej jednoznacznie ukazują jego przewagę nad załogą SMP nr 27. Już po raz trzeci, G-Drive był o około sekundę szybszy od konkurentów – tym razem jednak, sprawcą takiej sytuacji był nie Olivier Pla, ale rodak walczącego z Ligierem Siergieja Żłobina, Roman Rusinow. Najszybszym kierowcą załogi nr 27 był za to ponownie Nicolas Minassian – a ani jednego szybkiego okrążenia nie przejechała załoga KCMG, wskutek problemów z elektryką pozostając w boksach przez niemal całą godzinę.

Wyniki obu kategorii GTE, w trzeciej sesji treningowej wyraźnie przemieszały stawkę – najszybszym był Aston Martin nr 97 z GTE Pro, Stefan Mücke pokonując Nickiego Thiima z siostrzanego Vantage nr 95 z GTE Am różnicą 0.17 sekundy. Dwa kolejne miejsca zajęły oba fabryczne Porsche, Patrick Pilet z nr 92 minimalnie przebijając czas Jörga Bergmeistera z nr 91 – a piąty czas tej części tabeli zajął Alessandro Pier Guidi z kolejnego pojazdu GTE Am, Ferrari nr 61. Dalej było Porsche od Proton Competition, następnie drugi Aston Martin GTE Pro przed drugim z kategorii GTE Am – a dopiero za nimi znalazły się oba Ferrari GTE Pro, w dodatku nr 71 pokonując mistrzów z załogi nr 51.

P Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 14

Marc Lieb
Romain Dumas
Neel Jani
1 LMP1-H Porsche Team 1:17.572  
2 20

Mark Webber
Brendon Hartley
Timo Bernhard
2 LMP1-H Porsche Team 1:17.948 +0.376
3 8
Anthony Davidson
Sébastien Buemi
3 LMP1-H Toyota Racing 1:18.427 +0.855
4 7

Stéphane Sarrazin
Alexander Wurz
Mike Conway
4 LMP1-H Toyota Racing 1:18.650 +1.078
5 2

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
5 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:18.719 +1.147
6 1

Tom Kristensen
Loïc Duval
Lucas di Grassi
6 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:18.918 +1.346
7 12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beche
1 LMP1-L Rebellion Racing 1:21.175 +3.603
8 13

Andrea Belicchi
Dominik Kraihamer
Fabio Leimer
2 LMP1-L Rebellion Racing 1:21.348 +3.776
9 9
Lucas Auer
Pierre Kaffer
3 LMP1-L Lotus 1:22.067 +4.495
10 26

Roman Rusinov
Olivier Pla
Julien Canal
1 LMP2 G-Drive Racing 1:24.241 +6.669
11 27

Siergiej Żłobin
Nicolas Minassian
Maurizio Mediani
2 LMP2 SMP Racing 1:25.186 +7.614
12 37

Kirył Ładygin
Wiktor Szajtar
Anton Ładygin
3 LMP2 SMP Racing 1:25.535 +7.963
13 97
Stefan Mücke
Darren Turner
1 GTE Pro Aston Martin Racing 1:30.027 +12.455
14 95

David Heinemeier-Hansson
Kristian Poulsen
Nicki Thiim
1 GTE Am Aston Martin Racing 1:30.195 +12.623
15 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
2 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 1:30.333 +12.761
16 91
Richard Lietz
Jörg Bergmeister
3 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 1:30.385 +12.813
17 61

Jeff Segal
Alessandro Pier Guidi
Emerson Fittipaldi
2 GTE Am AF Corse 1:30.579 +13.007
18 88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
3 GTE Am Proton Competition 1:30.675 +13.103
19 99

Alex MacDowall
Darryl O'Young
Fernando Rees
4 GTE Pro Aston Martin Racing 1:30.682 +13.110
20 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Christoffer Nygaard
4 GTE Am Aston Martin Racing 1:30.709 +13.137
21 71
Davide Rigon
James Calado
5 GTE Pro AF Corse 1:30.725 +13.153
22 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
6 GTE Pro AF Corse 1:30.818 +13.246
23 90

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Matteo Cressoni
5 GTE Am 8Star Motorsports 1:30.902 +13.330
24 75

François Perrodo
Emmanuel Collard
Matthieu Vaxivière
6 GTE Am ProSpeed Competition 1:31.257 +13.685
25 81

Stephen Wyatt
Michele Rugolo
Andrea Bertolini
7 GTE Am AF Corse 1:31.500 +13.928
26 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Alexandre Imperatori
4 LMP2 KCMG    

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze